Hopelijk kunnen we het hier onder netjes houden en niet gaan bashen over merken of mensen.
Ik ben geen kenner, ken waar ik het over heb alleen van plaatjes maar nooit in handen gehad of echt gezien.
Het valt mij op dat bij DJ en DD modellen, misschien ook de andere maar nooit op gelet. Dat daar de endlink vaak gewoon gaar op de kast past.
Hoe kan dit? Is dit alleen bij oudere modellen en door slijtage? Of komt het omdat het geen solid endlinks zijn?
Ik zou het persoonlijk niet kunnen pruimen bij een horloge. Ik zou daar voor zoveel geld niet bij van kunnen zijn.
Nu heb ik zelf enkel altijd nieuwe horloges en dus ook moderne, veelal voor een fractie van de prijs maar die sluiten gewoon perfect aan. Zoals het heurt denk ik dan.
Ik vind ze niet onaardig als geheel, ondertussen vind ik ze niet bijzonder meer vanwege de aantallen waar ze hier mee binnen komen of zijn.
Disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van de reacties, de vraag is nogmaals om dit niet als reltopic de prullenbak in te schoppen. Dank U!
Dat heeft denk ik gewoon te maken met de leeftijd. Vintage metalen banden zijn vergelijkbaar met of slechter dan de moderne Seiko 5 banden. Niet veel soeps dus.
Grapje; heeft vooral met de leeftijd te maken lijkt mij zo.
Overigens zou ik net als jij voor dergelijke horloges met gare banden niet de bedragen betalen die nu gebruikelijk zijn; voor zoveel geld zoek ik ook perfectie voor zover mogelijk! (jaja dat is relatief I know)
Als bijv. Een Chinese counterfeit-producent die dingen wil gaan namaken .
Dan staat er morgen een gloednieuwe hal + gloednieuw gereedschap + hagelnieuwe mensen met nog nieuwere stuurcomputers die dit soort matige probleempjes niet tolereren in het productie process .