Dit staat zeker op de shortlist als mijn eerste duurdere uurwerk

image
Ik zag er ook al een YouTube review van, ik heb altijd al een voorliefde voor de maan-complicatie gehad… en deze komt nog relatief goedkoop…
Het donkerblauw maakt het wel een tikkeltje sportief en supergoed afleesbaar.
En dan volgend jaar de Strela…

14 likes

Oris doet het altijd wel goed als het om prijs/kwaliteit gaat. Goede keuze! Mooie klok :ok_hand:

3 likes

Lijkt mij een prachtig horloge hoewel dit niet echt een mooie foto is. :grimacing:

1 like

het is inderdaad een prachtig horloge

5 likes

Inderdaad :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2: Ik vind die waves :ocean: op de wijzerplaat mooi.

Helaas een damesuurwerk dat in geen enkele verhouding staat tot de kast.

De oudere serie was trouwens sowieso iets kleiner en daarmee iets beter in verhouding. De subdials stonden daarin beter t.o.v. de bezel.

3 likes

Ik ga nog wel tien keer van gedacht veranderen, maar een moonphase vind ik toch wel aantrekkelijk.

1 like

Zijn ze ook! Ik heb er een dozijn oid, erg leuk speelgoed.

Waar is de tijd dat dames nog geen horloges van 40 mm droegen… schuld van DW?

1 like

Joh… mij hoor je niet wanneer je een iets kleinere horloge draagt. Ik heb ook oudjes, die 33/34mm zijn. Het grappige, dat waren heren horloges.

Ik heb overigens nog helemaal geen enkel horloge met een die maan complicatie. Ik ben nog wel op zoek…

Seiko 7A48 als ik mag adviseren:

Zeer betrouwbaar, 15 jewels, quartz, 100m wr in de juiste uitvoeringen.

1 like

Mooie klok en een mooie prijs!

Ja snap ik. Ik vind hem ook erg mooi!

Heel mooi :star_struck:

Bij zo’n soort uurwerk zie ik in mijn hoofd gelijk de enorme uurwerkring, die het te kleine werkje op zijn plaats houdt…

1 like

Nog erger: een zichtbodem, zodat je een soort microrotor ziet en je dan realiseert dat het hele uurwerk is…

3 likes

Oke, dat doet wel afbreuk ja…

1 like