Linkjeuh 
http://www.ablogtowatch.com/rolex-deepsea-d-blue-watch-james-cameron-challenge-3d-movie/
Ik had em al gezien heeft inderdaad wel een mooie dial deze DSSD.
Maar vindt ik de nieuwe Sea-Dweller 4000 toch mooier.
Groeten.
Noel.
Waanzinnig mooi!!
Ik had em al gezien heeft inderdaad wel een mooie
dial deze DSSD.Maar vindt ik de nieuwe Sea-Dweller 4000 toch
mooier.
Ik de ouwe 
n visser Schreef:
Ik had em al gezien heeft inderdaad wel een
mooie
dial deze DSSD.Maar vindt ik de nieuwe Sea-Dweller 4000 toch
mooier.Ik de ouwe
Die telt niet die is nie nieuw!
Zonder gein ik ook eigenlijk wel!
Groeten.
Noel.
Ik merk dat ik bij dure klokken meestal toch ga voor iets wat chiquer, eleganter, verfijnder is. En voor mij is Rolex een duur merk, waardoor ik ook bij een sportklok van hen naar die elementen kijk.
Begrijp me niet verkeerd, groot, fors, ruig, bruut, etc. vind ik ook erg gaaf. Maar dan in de goedkopere klasse, zoals een Seiko Monster, Steinhart Triton, etc.
Misschien dat daarom er nog geen Panerai Luminor in de verzameling zit. Ik vind het mooie klokken, maar toch nog geen eentje. Ligt misschien ook aan dat ik mijn ideale combi niet heb gevonden.
Overigens hebben hun nieuwe cushion kasten imho meer een classy/chique uitstraling gekregen ipv de stoere toolwatch look.
Whoop, plaatje van bovenstaande bleek wel erg groot. Wellicht van de andere kant en ander materiaal, maar wel een stuk kleiner.

Heel mooi dat hoge glas. Ben dat steeds meer gaan waarderen.
n visser Schreef:
Ik merk dat ik bij dure klokken meestal toch ga
voor iets wat chiquer, eleganter, verfijnder is.
En voor mij is Rolex een duur merk, waardoor ik
ook bij een sportklok van hen naar die elementen
kijk.
Aan de ene kant zit ik altijd met het dilemma vorm volgt functie bij toolwatches tenminste.
Maar vind wel jammer dat ze de nieuwe Explorer II in 42mm hebben ipv 40 ik vind de nieuwe zwarte dial namelijk erg gaaf.
En de nieuwe Dweller 4000 is idd wat dikker waardoor het nog meer de tool kant opgaat maar dat mag ook wel voor een diepzee prof met HRV.
Maar vind het toch bij de oude Dweller juist zo mooi dat ze het bescheidene met het professionele hebben weten te verenigen.
En zo zijn er nog wel meer dingen waarover ik regelmatig in dubio zit!
En dat Panerai meer de chique kant opgaat snap ik wel ook de professionele klokken heb ik altijd een beetje als high-society toolwatches gezien hetgeen ze prima doen overigens.
Heel mooi dat hoge glas. Ben dat steeds meer gaan
waarderen.
Ik ook…
![]()
![]()
Groeten.
Noel.
Maar vind het toch bij de oude Dweller juist zo
mooi dat ze het bescheidene met het professionele
hebben weten te verenigen.
Dat vind ik inderdaad ook 't mooie van de oude Rolex duikers. Natuurlijk vond men dat destijds waarschijnlijk ook vreselijk grote monsters, maar tja, dat was toen heh 
De proporties zijn bij de ouwe erg mooi. Alleen de sluiting heh. Die is… ‘blikkerig’ :o
Vind ik wel passen als je ook folded endlinks en bracelet hebt. Maar alles is en voelt solide aan, behalve de sluiting. Beetje uit toon. Ik wou dat de nieuwe sluiting erop zou passen.
Wat ik zelf een beetje onderschat heb bij de Dweller, is z’n hoogte. Ik heb dikkere klokken, maar z’n dikke achterdeksel voorkomt dat ie nauw aansluit op de pols. Daardoor wiebelt ie makkelijk bij mij heen en weer, wat ik niet comfortabel vind. Gaatje minder en zit ie weer te strak