Dit voelt effe zuur

grootmokum Schreef:

Je hebt zo te zien wel positief bericht over deze
verkoper.
Ik lees dit: “snel contact en correcte
afhandeling”.
Was je dan wat voorbarig?

dit geldt inderdaad voor de verkoop zelf…

maar voor de werking van het uurwerk wel blijkbaar…

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met een horloge uit duitsland.
Soms heb je pech.
Maar misschien kan ik helpen, tenminste als het om een Vostok gaat.
Je hebt een PB.

watchnovice Schreef:

rockstar Schreef:


zijn horloges bij jouw als een vrouw? je
spreekt
het aan als “ze”

grappig, was me nog niet opgevallen…:slight_smile: in ieder
geval “behandel” ik beide even zacht :wink:

°°°°°°°°°°°

Ze kunnen beide opgewonden worden… :smiley:

Orisfan Schreef:

watchnovice Schreef:


rockstar Schreef:



zijn horloges bij jouw als een vrouw? je
spreekt
het aan als “ze”

grappig, was me nog niet opgevallen…:slight_smile: in
ieder
geval “behandel” ik beide even zacht :wink:

°°°°°°°°°°°

Ze kunnen beide opgewonden worden… :smiley:

:~(:smiley:

Vind ik inderdaad een rare gedachte. dus als het goedkoop is hoeft het niet goed te zijn. Vreemd!! Wat is het probleem om te vermelden wat er aan het horloge mankeert.
Wel weer een teken van deze tijd.

Vind ook absoluut dat je zoiets moet relateren aan de waarde; wat voor de een kleinigheid is kan voor de ander misschien wel een halfjaar sparen zijn…

Al had het horloge een euro gekost, als er een defect was of het loopt niet goed op tijd, dan had de verkoper dit moeten melden. Je laat dan de keus aan de koper om het wel of niet te accepteren.

Mvrgr, Andre

Marz Schreef:

Vind ook absoluut dat je zoiets moet relateren aan
de waarde; wat voor de een kleinigheid is kan voor
de ander misschien wel een halfjaar sparen zijn…

Ik bedoel natuurlijk dat je het niet moet relateren aan de waarde…

De verkoper moet gewoon het horloge terugnemen of de reparatie betalen.
Je ging er van uit dat je een goedwerkend horloge kocht zoals omschreven
in de advertentie en dan moet dat ook zo zijn en daar zal de prijs ook op gebaseerd
zijn geweest.
Er kan toevallig iets kapot gaan wat een uurtje daarvoor nog prima werkte
en de verkoper is niet garantieplichtig maar je hebt het al niet goed werkend gekregen.

rockstar Schreef:

ik heb zelf 3 horloges, waarvan ik er 2 niet
draag, als ik besluit om 1 van deze horloges te
verkopen, weet ik dus niet wat de staat van het
uurwerk op dit moment is. daar is dan ook mijn
prijs naar en zou ik ook vermelden.

Kul imho, smorgens gelijk zetten en 1 dag dragen, dan weet je vaak al genoeg.

Max Kool Schreef:

Kul imho, smorgens gelijk zetten en 1 dag dragen,
dan weet je vaak al genoeg.

+1

Voordat ik uberhaupt een klokkie aanbied zal deze toch eerst een krap weekje “gemonitord” worden om eventuele “flaws” te tackelen.

Elf.

Eind goed al goed

na wat speurwerk heb ik een identiek uurwerk op de kop kunnen tikken voor minder dan 10€. alleen was deze minder mooi qua kast, krassen afgeschenen wijzerplaat enzoverder, het loop werk was wel top.

dus de gebroken stukken laten vervangen, en nu loopt mijn rus als een zwitsers klokje…(tu)

ben zo blij…:slight_smile:

aan iedereen hier op het forum die me ge-pb-d hebben met hulp van harte bedankt:}:}

Bijna twee maanden later, maar ik ben blij voor je! Gefeliciteerd en veel plezier ermee:)

En ik hoop dat jullie nog lived happily ever after…

Beste mensen ik wil hier toch even op reageren aangezien hij het horloge van mij had gekocht. Als ik horloges verkoop test ik ze altijd en als er toch iets voordoet wat niet juist is kan het terug geen probleem. Daarnaast heb ik nooit iets gezegd over settlen en 24 uur. Lees hieronder de onderlinge comm.

Van: watchnovice
Naar: meziya
Datum: 28/05/2012 12:31

op 24h nog ni nee…

zal ze es opwinden terug en we zien wel.

en als het blijft doe ik ze wel eens naar de horlogemaker en laat ik ze afregelen…

mvg,

Kris

meziya Schreef:

Hoi,

Ik test ze altijd van te voren en hij liep zo
ongeveer gelijk na 24 uur.
Is amper gedragen (zie ook de staat van t
horloge). Heeft u het horloge getest op 24 uur?
Het is een oud horloge, die lopen soms wel
onregelmatig door een tijdje niet opwinden.

Vg

watchnovice Schreef:


Hello

Vraagje, ik heb de horloge eens opgewonden en
wat
blijkt ze loopt op een uur tijd een half uur te
snel… Had jij dat probleem er ook al mee? en
Zo
ja heb je geprobeerd er iets aan te laten doen?

Do not worry ik hou ze sowieso. Een deal is een
deal voor mij.

T’is alleen om te weten wat ik op voorhand kan
uitsluiten. Heb graag dat ze zo juist mogelijk
werken?

Laat je me iets weten.

Grtz,

Kris

Ik wil even toevoegen dat ik het ook zeker niet op prijs stel hoe watchnovice hier handelt en de zaken ook een beetje verdraait. Ik heb nooit weet gehad van de gebroken as. Waarom zou ik een horloge verkopen van 35 euro waarvan de as is gebroken. Ik heb telkens netjes gereageerd en het ik heb inderdaad herhaald dat hij bij mij perfect werkte dat was ook zo. Waarom zou ik daarover liegen.
Goed ik wil die 10 euro wel overmaken naar watchnovice als hij dat goed vind dan zijn we daar ook klaar mee.

meziya Schreef:

Ik heb nooit weet
gehad van de gebroken as. Waarom zou ik een
horloge verkopen van 35 euro waarvan de as is
gebroken. Ik heb telkens netjes gereageerd en het
ik heb inderdaad herhaald dat hij bij mij perfect
werkte dat was ook zo. Waarom zou ik daarover
liegen.
Goed ik wil die 10 euro wel overmaken naar
watchnovice als hij dat goed vind dan zijn we daar
ook klaar mee.

Heb je inderdaad nooit gemeld dat de kaliber gebroken was. Dat beweer ik trouwens ook niet, wel dat je al dan niet wist dat ze niet correct werkte. En er bijgevolg iets aan scheelde. Wie ben ik om de bevindingen van enkele horloge makers, die al enkele decennia in het vak staan tegen te spreken…

Wat mij betreft, is de case closed. En nee je hoeft de 10€ niet te vergoeden. Ik reken dat tot de risico’s van iets te kopen wat je bij voorhand niet gezien en getest hebt.

Geen probleem, maar wil dit nog wel ff kwijt. Ipv hier een topic voor te openen had je mij ook een bericht kunnen sturen. Dit is namelijk niet netjes vind ik.

Toen ik het horloge in bezit had liep het gewoon goed dat blijf ik volhouden want dat is de waarheid. Ik heb ook aangegeven dat ik uw geloofde dat het niet goed liep etc. U gaf aan dat u het wilde houden dus ik dacht oke geen probleem.

Maar daarna komt er een heel verhaal over een gebroken as etc. etc. En dat ze alle 3 er van zeker waren dat ik, dus de verkoper er van zeker was dat er iets mee was en niet juist liep. Dit is gewoon iemand uitmaken voor leugenaar en ook dat is niet netjes. Ik ga er verder ook geen woord vuil meer aan maken.

Als Watchnovice wilt geloven dat ik een leugenaar ben en express een kapot horloge heb verkocht. So be it. Ik heb me iig als verkoper eerlijk en correct gedragen en 2 maal gepleit voor een desnoods vergoeding. Meer kan ik niet doen.

Goed case closed.