Actief geweest, top collectie.
Grappig genoeg hebben alle GS wijzerplaten zo hun charme. Bij de cremekleurige wijzerplaat van de SBGW231 krijgen de indices en wijzers alle ruimte om te tonen wat ze waard zijn.
Bij de Shunbun worden de indices en wijzers bijna naar de achtergrond verbannen door het patroon op de wijzerplaat. Grappig genoeg ervaar ik het als één van de weinige GS horloges waarbij ze aan afleesbaarheid hebben ingeboet ten faveure van het patroon.
Dat leidt ons naar de wijzerplaat van het meest afleesbare horloge wat ik ooit van Grand Seiko heb gehad. Hun donkere sunburst platen zijn ook heel erg mooi uitgevoerd. Dit horloge is goudbruin van wijzerplaat, maar je moet erg je best doen om het te zien. De indices zijn weer front and centre, bij wijze van spreken, en krijgen net als bij de SBGW231 alle ruimte om te ademen.
Ik denk dat je goed na moet denken over wat je van GS zou willen. Voor mij is het geen gegeven dat je een exotisch patroon op de wijzerplaat “moet” van een GS.
Super tof, maar mij staat nog steeds je oude donkerblauwe Turn’o’graph bij. Die was super cool. Vind je het niet wat jammer dat je twee zwarte duikhorloges over hebt, aan het eind van de rit? Ik zou zelf bijvoorbeeld een no-date Sub naast een Polar beter begrijpen, ergens.
Dat is er inderdaad eentje waar ik ook nog wel een keer aan terug denk.
Absoluut niet, voor mezelf zijn ze verschillend genoeg.
Vanaf daar kunnen we weer verder ontdekken
Ik zou volgend jaar wel eens de moderne Polar willen proberen.
Misschien maar eens bij de AD proberen in de loop van 2024.
Hele mooie reis! Hoe beviel de BB41?
Zeer goed, geweldige wijzerplaat en super goede band.
Kreeg hier gewoon te weinig draagtijd naast de Sub en de Polar destijds.