Dit weekend een 'gezocht' , vandaag binnen: Seiko SKX031

Zoals de titel aangeeft: ik zette een paar dagen geleden een ‘gezocht’ op het forum en vandaag kwam 'ie al binnen: een Seiko SKX031 van medeforummer Jacob.

Qua maten eigenlijk wel een apart horloge: de kast is 40mm, de lugbreedte is 22mm! Meestal is dat 20 bij deze maat horloges. En je vraagt je dan ook af waarom een knoepert als de Sumo of de Marinemaster met een 20mm lugbreedte wordt gemaakt.

Het horloge dat nu binnen is, is bedoeld als vakantieklok. Hoewel 10bar WR, heeft 'ie wel een schroefkroon. Dat durf ik wel aan!

Wellicht vraag ik Rob later dit jaar nog om 'm te modden: donkere datum & dag-wiel en de wijzers van een blauwe Sammy.

Menno

Foto’s!

Mooi Menno! Van harte met je vakantieklok.

Mooie aanwinst(tu)

het horloge met de zwarte band is heel mooi!

Dat is toch ook wel een mooi klassiek model. Zelf zou ik er een solid oyster op doen maar smaken verschillen.

remco66 Schreef:

het horloge met de zwarte band is heel mooi!

Jep, dat is een Marinemaster maar die zit wel aan de andere kant van het Seiko prijsspectrum…

Het horloge dat ik eerder vandaag (nog) droeg…

Menno

Het broertje zegt gedag:

(Beadblasted en met skx007 insert)

Wat zijn de verschillen tussen deze skx031 en de skx007?
Ik zie de bezel insert, uren indexen en de kroon op 3-uur. is de maat ook anders?

Mooie aanwinst by the way! En die beadblasted de post hierboven mag er ook zijn zeg :~

lance_explorer Schreef:

Wat zijn de verschillen tussen deze skx031 en de
skx007?
Ik zie de bezel insert, uren indexen en de kroon
op 3-uur. is de maat ook anders?

Mooie aanwinst by the way! En die beadblasted de
post hierboven mag er ook zijn zeg :~

Hij ziet er heel anders uit: is kleiner (39/40mm) t.o. de 42/43mm van de SKX007, de wijzerplaat is heel anders: de 031 heeft omlijsting rond de markers. De wijzers zijn -denk ik- wel gelijk. Maar zoals ik al vertelde gaat dat nog wel anders worden met de wijzers van een Sammy.

Menno

Gaaf.(tu)

Netjes! Als vakantieklok helemaal oké! :~

Proficiat!

Je kan er ook een PMMM van maken? Dan Leuke aanwinst en de Sammy heeft Idd mooie wijzers. Zelf vindt ik de wijzers van de Mapmeter-lekker basic- en Baton of Plongeur wijzers ook wel k(l)eurig. OF… snowflake/Tudor roep ik buiten adem!

Mooi klokje! Ik zoek er ook nog 1, mocht iemand nog een SKX031 over hebben dan hou ik me aanbevolen…

Als je ze allebei naar me opstuurt kan ik wel wat mixen :slight_smile:

De secondewijzer is anders.
Ook zijn de codes van de uur en de minuut anders, maar als ik ze naast elkaar leg zie ik geen verschil. Zal te maken hebben met lume kleur o.i.d. maar is zo miniem dat het niet opvalt.

(tu), gefeliciteerd.