Een enkele keer in de zoveel jaar zie je er eentje: Etanche Grand Fondes. “Een wat…?” Precies, zo schaars zijn ze! Er is een klein groepje ‘dedicated followers’-en ja, ik ben er eentje. Hij staat op het TZ forum. Mij is 'ie momenteel te duur. Enfin, hier is een afbeelding. Je vindt 'm mooi of je vindt 'm lelijk…
Het horloge vind ik wel wat hebben, maar van de band ben ik niet zo zeker.
Maar gezien de plaatsing van de kroon, zal je er wel aan vastzitten (en het horloge ook:))
Ik vind 'm erg mooi maar uit je verhaal kan ik opmaken dat hij erg duur is. Dus ik ga maar niet kijken
Edit: Ben toch gaan kijken. Gelukkig is het maar één foto en daarop denk ik te kunnen zien dat het heel erg klein is, dat pas ik niet, meer iets voor vrouwen, ik zoek excuses, ik zoek excuses…
Vorig jaar werd er eentje voor 700 euro aangeboden :~ Ik was dus verrast dat de prijs nu al op 2000 dollar staat en met een verwijzing naar 3000 dollar gaat.
Ik heb het al eerder geschreven: als je op zoek bent naar een Frans duikerhorloge, moet je op de laatste pagina van Google beginnnen: de Franse versie van Marktplaats levert soms verrassende advertenties op! Door de ‘vreemde’ taal en de weinige verwijzingen, staat zo’n site niet hoog in de Google lijst.
Er zijn verschillende ‘grand fondes’ geproduceerd. Het type hier kent nog een versie met een pepsi-bezel. Diameter van dit type is ongeveer 42 mm. Er zijn ook kleinere modellen.