Dit ziet er goed uit! Seiko 6139-6012 Gold

Kijk eens wat een mooi horloge.
Afgelopen week gekocht voor een bos wortelen en een konijn met de intentie om de onderdelen te gebruiken om mijn blue dial 6139-601x mee op te knappen. Maar wat blijkt? Horloge loopt gewoon goed, Chronograaf doet het goed en hij ziet er waanzinnig uit op een groene nato. Ik ga hem voorlopig niet van mijn pols halen.
Enige dat ontbreekt is de veer (of ring) om het uurwerk op z’n plaats te houden in de kast.
Ik ben helemaal in m’n nopjes ermee.

Wie heeft er ook z’n mooie 6139? Laten we op deze mooie donderdag wat foto’s delen.

greetings,
Reinold

23 likes

4 likes

Dat is een lekkere zeg! Ik ga ook even ergens een bos wortelen en een konijn vandaan plukken :sweat_smile:

1 like

Uk heb een foutje in de titel. Correcte nummer is 6139-6012. Excuus.

Kan iemand uitleggen wat je kan herleiden uit de nummers op de dial. ‘Japan 6139 6080T’ ?

Niks mis met een gouden klatser; veel plezier ermee :+1::crazy_face:

Persoonlijk geen fan van de nato trouwens; mooi bruin stukje leer erop zou niet misstaan. :sunglasses:

1 like

Titel kun je gewoon aanpassen volgens mij
Ik kan hem ook voor je aanpassen als je wilt. :sweat_smile:

1 like

Wat een mooie vondst zeg! Zo’n ringetje kan je vast wel via Ebay o.i.d. voor de prijs van een losse wortel scoren?

Zal ik 'm voor je aanpassen? :slight_smile:

Geniet ervan!

1 like

Dat de plaat waarschijnlijk niet in de kast thuis hoort…
(er bestaat een enkele keer een uitzondering, misschien is dit er 1, maar dat zullen de Seiko experts beter weten)

1 like

Thanks voor de aanpassing. Hier heb je een konijn :rabbit:
:crazy_face:

1 like

Ik heb hem niet aangepast, moet iemand anders geweest zijn :sweat_smile:

1 like

@koekoek vragen :wink:

Jij ook bedankt voor het aanpassen. Je was me voor. Voor jij ook een :rabbit2:

1 like

Ik heb het ook niet gedaan! :wink:

Dat is de wijzerplaat code. Dat is de code die bij dit horloge hoort. Andere kleur of stijl kan een ander nummer hebben (vandaar dat kast nummer en wijzerplaat nummer niet hetzelfde zijn). De T staat niet voor tritium wat wel eens beweert wordt, maar dat is dus niet waar.

3 likes

Hallo koekoek, ik heb nog even verder gezocht op het web en twijfel nou of dit de 6012 of de 6015 is.
Wat is het verschil?

Het zou een 6012 moeten zijn denk ik gezien de wijzerplaat. Laatste cijfer is soms bepaalt door de markt waar hij verkocht werd of wijzerplaat variant. Maar wat staat er dan achter op?

1. Mei 1974

Dan is het oke. De versie voor de Europese/internationale markt. Net als bij een pogue is het de xxx2

1 like