Hi allemaal!
Graag zou ik om jullie input willen vragen m.b.t mijn volgende aankoop. De afgelopen 2 jaar is er op horlogegebied heel wat de revue gepasseerd en is de collectie continu aan verandering onderhevig geweest.
Momenteel bestaat mijn collectie uit een GS 37mm 9F Quartz:
Dit is mijn favoriete horloge en deze zal ook niet meer weggaan. De cleane zwarte dial i.c.m. de kast en afwerking vind ik simpelweg top. Draag hem vaak op een lederen, bruine band.
Daarnaast ben ik in bezit van een vintage Omega, die ik van @Lieuwedv heb gekocht:
In eerste instantie was het mijn insteek om de GS als ‘forever watch’ te beschouwen en daarnaast een vintage horloge aan te schaffen waarmee ik af en toe zou wisselen/flipperen. Maaaaar momenteel draag ik de Omega vaker dan de GS en waardeer ik dit horloge steeds meer en meer en gaat deze voorlopig ook niet meer weg.
Als ik naar mijn twee horloges kijk, mis ik momenteel iets sportiefs in de ‘collectie’. Daarom ben ik momenteel rustig aan het kijken naar een diver in de prijsklasse om en nabij €1000,-. Daarbij kwam ik uit op de volgende opties:
1: Seiko SPB143
2: Doxa Sub 200
3: Mido Ocean Star Tribute
Mijn polsmaat is zo’n 17cm. De SPB143 heb ik twee keer om de pols gehad. Hij voelde best groot, omdat ik kleinere horloges gewend ben, maar denk dat dit een kwestie van wennen is. De andere horloges heb ik nog niet in het echt gezien.
Mijn vraag aan jullie is: welke alternatieven zijn er nog qua divers in deze prijscategorie die ik wellicht over het hoofd heb gezien en ook volgens jullie zou ‘moeten’ overwegen in deze prijsklasse? Het mag een nieuw horloge zijn, maar vintage is ook helemaal prima.
Thanks alvast voor het meedenken. Fijne avond!