Diver inspiratie

Hi allemaal!

Graag zou ik om jullie input willen vragen m.b.t mijn volgende aankoop. De afgelopen 2 jaar is er op horlogegebied heel wat de revue gepasseerd en is de collectie continu aan verandering onderhevig geweest.

Momenteel bestaat mijn collectie uit een GS 37mm 9F Quartz:

Dit is mijn favoriete horloge en deze zal ook niet meer weggaan. De cleane zwarte dial i.c.m. de kast en afwerking vind ik simpelweg top. Draag hem vaak op een lederen, bruine band.

Daarnaast ben ik in bezit van een vintage Omega, die ik van @Lieuwedv heb gekocht:

In eerste instantie was het mijn insteek om de GS als ‘forever watch’ te beschouwen en daarnaast een vintage horloge aan te schaffen waarmee ik af en toe zou wisselen/flipperen. Maaaaar momenteel draag ik de Omega vaker dan de GS en waardeer ik dit horloge steeds meer en meer en gaat deze voorlopig ook niet meer weg.

Als ik naar mijn twee horloges kijk, mis ik momenteel iets sportiefs in de ‘collectie’. Daarom ben ik momenteel rustig aan het kijken naar een diver in de prijsklasse om en nabij €1000,-. Daarbij kwam ik uit op de volgende opties:

1: Seiko SPB143

2: Doxa Sub 200

3: Mido Ocean Star Tribute

Mijn polsmaat is zo’n 17cm. De SPB143 heb ik twee keer om de pols gehad. Hij voelde best groot, omdat ik kleinere horloges gewend ben, maar denk dat dit een kwestie van wennen is. De andere horloges heb ik nog niet in het echt gezien.

Mijn vraag aan jullie is: welke alternatieven zijn er nog qua divers in deze prijscategorie die ik wellicht over het hoofd heb gezien en ook volgens jullie zou ‘moeten’ overwegen in deze prijsklasse? Het mag een nieuw horloge zijn, maar vintage is ook helemaal prima.

Thanks alvast voor het meedenken. Fijne avond! :grinning: :wave:

6 likes

SPB143 is fantastisch. Ik heb er zelf ontzettend veel plezier van. Er staat momenteel ook een SPB149 te koop in het blauwe gedeelte. Had je die al gezien?

De Doxa lijkt mij ook erg leuk, maar heb ik ook nog nooit in het echt mogen zien.

Mocht je trouwens iets meer budget hebben, dan zou een Oris Divers 65 ook een mooie keuze kunnen zijn!

3 likes

Misschien is een Hydroconquest het overwegen waard.

2 likes

Go Seiko
Best bang for your buck

De Doxa is ook top maar niet zo veelzijdig als de SPB qua banden
Heb zelf de 149 gehad zoals die in het blauw staat

Kijk eens naar onderstaande

Kun je je geen bult aan vallen
Daarnaast is Jaap (Ten2two) "huisleverancier en prima vent om zaken mee te doen

Succes met je keuze

1 like

Dat zegt ook niet alles, is het de vorm van een stokbrood of van een salami? :rofl:

L2L zegt alles irt de breedte, zolang het niet overhangt zit je goed.

Baltic Aquascaphe en hou je geld over voor een hoop extra bandjes

Certina DS PH200M en een of twee extra banden

Zodiac Super Seawolf 53 voor ~ €900,- te vinden

image

En er staat met een beetje stretchen een hele mooie Oris 65 in het blauwe gedeelte:

3 likes

Klopt, die had ik gezien inderdaad! Ook een erg toffe uitvoering. Nog niet specifiek naar gezocht naar de 149. Ben normaal gesproken meer van de zwarte/grijze dials, maar deze oogt ook erg tof inderdaad! :slight_smile:

De Oris heb ik inderdaad ook een tijdje op mijn netvlies gehad, alleen momenteel buiten budget. Gebruikt zou wellicht nog een optie kunnen zijn, maar dan moet ik geluk hebben met de juiste kleur qua dial.

Thanks voor het meedenken! Ik ben persoonlijk minder fan van de grote cijfers op de dial. :slight_smile:

1 like

Thanks voor je reactie, die 147 ga ik me eens in verdiepen, nette prijs op de site van Jaap. Heb eigenlijk altijd alleen naar de 143 gekeken en de 147/149 niet echt bekeken!

:shark::shark::shark::shark::shark::shark::shark::shark::shark::shark::shark::shark::shark:

7 likes

Thanks voor je reactie! Heb een vrij platte pols, dus geen salami whaha :slight_smile:

De Baltic ook een tijdje in mijn hoofd gehad. Ook een kanshebber inderdaad. Vind de stijl wel erg tof, hou wel van dat minimalistische design.

Certina is te groot ben ik bang en die Oris is geloof ik verkocht. Maar daarvan is de kleur niet helemaal mijn ding. Die Zodiac zie ik nu voor het eerst! Ook een tof model!

Ben echt CW C65 Compressor nog vergeten:

3 likes

Kijk op SeriousWatches.eu
Mooie duikers te vinden.

1 like

Ik zou voor de Doxa gaan prachtig horloge

2 likes

Dat moet wel lukken. Ik heb je een PB gestuurd, met een linkje van een Divers 65 die binnen je budget zit.
Deze en de Seiko 143 zijn overigens mijn favorieten in de collectie.
Hoe zou ik ze omschrijven? De 143 is een echte all rounder. Heel sportief en tool-like, maar toch ook een beetje een dress-diver.
De Oris is heel verfijnd afgewerkt en voelt als fluweel. Ik heb een zwarte dial met numerals, maar het zwart is echt heel diep zwart! Het lijkt zelfs een beetje alsof je naar natte zwarte inkt kijkt. Door het bolle safierglas krijg je een ongelooflijke vintage vibe.
Het is altijd een strijd tussen deze twee horloges welke om de pols mogen :laughing:

2 likes

Ze 143 is meest veelzijdig maar je kunt eigenlijk niet fout hier
Succes met de keuze

1 like

Mm200!

2 likes

Tof, maar ben bang dat ie voor mijn pols te groot is!

Die Seiko ,Mido en Doxa zijn stuk voor stuk mooie horloges maar wil je echt iets dat super draagt kijk dan eens naar de Squale 1521 . Mat ,glanzend ,blauw of zwart met of zonder datum :star_struck:
Mooi binnen budget en een echte duiker met 50atm. En draagt kleiner dan de SPB14xx serie .

6 likes

Dankjewel, ik ga de eens website bekijken!

1 like

Squale (q-watches.com)
Hier in NL en top service via @royke74
Ik heb hier geen aandelen in hoor :blush:

2 likes