"Diver" onder de 500 euro

Allereerst een kleine voorstelronde. Ik ben sinds kort bezig met me wat meer te verdiepen in horloges. Vooralsnog heb ik me vooral bezig gehouden met G shocks omdat ik de verscheidenheid daarin erg aantrekkelijk vind. Van goedkope horloges naar de wat meer high end MTG etc.

Nu wil ik wat meer op zoek gaan naar andere type horloges voor de verzameling en duikers vind ik erg interessant om te zien. Ik heb al gekeken naar Spinnaker en een aantal Seiko horloges maar er zijn ook zo ontzettend veel micro brands dat ik me afvroeg waar jullie horloge hart sneller van gaat tikken. Het liefst een merk wat zich in Europa bevind vanwege douane kosten en alles wat daarbij hoort, maar tweedehands is wat dat betreft ook altijd een optie via Chrono of Vinted om alsnog in Europa te kunnen vinden.

Het hoeft voor mij niet heel high end te zijn maar ik hou wel van thematische horloges en kleurstellingen in de wijzerplaat. Qua budget rond de 500 euro, mag ook wat meer zijn :wink:.

Ik hoor graag over jullie ervaringen! Een foto ter illustratie :ok_hand:t3:

5 likes

Wat denk je hier van?

17768903919587301428135899699784

2 likes

Vind ik ook mooi qua kleurstelling, zijn deze gewoon nog nieuw te koop op de Seiko website? Ik merk dat ik tweedehands namelijk ontzettend moeilijk vind om te zien of ze legit zijn ja of nee

1 like

Yema duikertjes, franse makelij en superleuk.

3 likes

Er staan er op C24 met korting. Als je wat zoekt ga je er mss nog in NL vinden. Voor de zekerheid ook eens Seiko Roermond bellen.

1 like

Leuk spul, maar zijn wel redelijk boven wat ik zou willen uitgeven aan een horloge voor zover ik dat zie op de website

1 like

Zelf ben ik wel gecharmeerd van het merk Vandaag. Een duits microbrand. Zij hebben de Tiefsee in het programma, niet heel felle kleuren maar ik vind het mooie klassieke kleuren.

Wellicht dat je dat wat vind. Je kunt ze bekijken op www.vandaag.de

Hier een voorbeeldje:

3 likes

Ja je zei mag iets boven de 500 zitten :rofl:

Niet bij yema zelf kopen, bij de dealer, daar zijn ze vaak wat beter geprijsd, ik spreek uit ervaring :smiley:

1 like

Hahaha ja is inderdaad breed interpreteerbaar. Ik zal eens wat meer zoeken bij dealers!

Galo Super 200

7 likes

Vlgs mij was er laatst ergens een verkiezing van horloges onder de 500. Daar moet vast wat tussen staan.

Tot die tijd, volsta ik met Henry Archer, ze hebben nog veeeel meer rond die prijs (ook andere kleuren hoor).

2 likes

Dit zijn inderdaad leuke horloges, haal je die direct van hun website of heb je een specifieke website waar je ze vandaan haalt?

Ook heel tof, die Novo Cruisin die eraan komt ziet er echt heel tof uit

1 like

Direct via hun website
Vaak 10% korting ook nog
Paar dagen levertijd, en super aardige gasten, vooral Henrik.

1 like

Revelot heeft leuke duikers voor n schappelijk prijsje met n degelijk Seiko uurwerk er in.

Er zijn n aantal duikhorloges als Differ op t forum uit te proberen, waaronder n Revelot, n Seiko en n Squale (hoewel die laatste volgens mij boven budget is).

Dat nog niemand Orient en Citizen noemde is toch vreemd.