Allereerst een kleine voorstelronde. Ik ben sinds kort bezig met me wat meer te verdiepen in horloges. Vooralsnog heb ik me vooral bezig gehouden met G shocks omdat ik de verscheidenheid daarin erg aantrekkelijk vind. Van goedkope horloges naar de wat meer high end MTG etc.
Nu wil ik wat meer op zoek gaan naar andere type horloges voor de verzameling en duikers vind ik erg interessant om te zien. Ik heb al gekeken naar Spinnaker en een aantal Seiko horloges maar er zijn ook zo ontzettend veel micro brands dat ik me afvroeg waar jullie horloge hart sneller van gaat tikken. Het liefst een merk wat zich in Europa bevind vanwege douane kosten en alles wat daarbij hoort, maar tweedehands is wat dat betreft ook altijd een optie via Chrono of Vinted om alsnog in Europa te kunnen vinden.
Het hoeft voor mij niet heel high end te zijn maar ik hou wel van thematische horloges en kleurstellingen in de wijzerplaat. Qua budget rond de 500 euro, mag ook wat meer zijn .
Ik hoor graag over jullie ervaringen! Een foto ter illustratie
Vind ik ook mooi qua kleurstelling, zijn deze gewoon nog nieuw te koop op de Seiko website? Ik merk dat ik tweedehands namelijk ontzettend moeilijk vind om te zien of ze legit zijn ja of nee
Zelf ben ik wel gecharmeerd van het merk Vandaag. Een duits microbrand. Zij hebben de Tiefsee in het programma, niet heel felle kleuren maar ik vind het mooie klassieke kleuren.
Wellicht dat je dat wat vind. Je kunt ze bekijken op www.vandaag.de
Revelot heeft leuke duikers voor n schappelijk prijsje met n degelijk Seiko uurwerk er in.
Er zijn n aantal duikhorloges als Differ op t forum uit te proberen, waaronder n Revelot, n Seiko en n Squale (hoewel die laatste volgens mij boven budget is).