Die zou schitterend zijn mits hij 40mm was 🥲
Is een Tissot Seastar niets? Mooi Zwitsers merk met een behoorlijke geschiedenis. De Seastar is misschien 43mm diameter, maar draagt wel vrij compact voor zover ik weet.
Ik las net een ander topic over een zak horloges, dat was ook anders dan verwacht
Olfert heeft ook mooie duikers van het merk MIDO
Dat. Heb je de SPB14# al gepast, of een MM200? Zo niet, eerst doen. Dan pas naar de runner up’s hier kijken
Ik heb een SPB083, die bevalt mij echt super. Veel subtieler dan een SKX, oogt moderner met toch klassieke Seiko diver touch, en valt perfect om de pols. Voor 600e -gebruikt- klaar.
Edit: ff een fotootje van de opa-mm200, de 6159-7001, eind jaren 60… Dus nog “pedigree” ook
Een echte aanrader, de Certina DS Action Diver. Deze is maar 38 mm dus de perfecte diver voor een smalle pols.
hoe draagt deze op de pols ? … zwaar ?
De San Martin is echt niet verkeerd hoor ! En als duiker, heeft het de goede specs. (Ik bezit zelf een SM). Vaak beter dan sommige merken die ik nu langs zien komen.
Maar goed, je bent er kennelijk op uitgekeken.
Voor €1000 zal je niet veel betere eigenschappen op een duiker vinden, dan de SM.
Duik je zelf ? (Ik denk dat 99% van de bezitters van duikhorloges niet eens duiken.) Is trouwens ook niet het belangrijkste van een duiker. Ze vertrouwen nu meer op hun duikcomputer op hun pols.
potver jullie maken het me wel lastig zeg … SPB083 deze voor 600 euro ? waar ?
staat idd op mijn radar … dankje !
ja je hebt gelijk, de specs van de SM is eigenlijk gekkewerk voor wat ik betaald heb. maar het heeft ook iets te maken met het gevoel dat je hebt als je naar je horloge kijkt. Heb bij de SM een beetje het idee dat je vals speelt ofzo … i know ik ben raar in die dingen haha.
Als je er nog een kunt vinden…
Een icoon, een klassieker en je houdt als het mee zit nog wat centjes over
Een juiste SPB heeft de ‘kroon’ op 3 uur zitten
Nee hoor. Vind ik niet gek als horloge-liefhebber. Ik heb dat ook wel.
Er is gewoon teveel keus.
Ik heb de Squale 1545 versie van deze pepsi. Dijk van een draagbaar horloge. Ik heb ook Oris maar aftermarket en accessoires zijn te duur IMO.
En soms ook aanbiedingen. Laatst toch 15% gemist op Mido.
De SPB181J1 ( Padi ) kost NU via Olfert €592,70
Dit : https://www.olfert-co.de/seiko-divers-automatik-sumo-padi-special-edition-spb181j1
mbv eerder genoemde coupon
Deze heb ik ook. Draagt super.
Neeeee man. Kroon op 3 is voor mietjes
Da’s pinda’s. Dat draag je zowat voor niets, gebruikt zijn ze duurder!
Hold up, da’s een sumo. Never mind…