Wat een prachtig design. Denk dat ik deze eens moet passen. Op die 17.5 staat ie goed!
Gaat vooral ook om de L2L maat… voor mij zegt dit vaak meer dan de diameter.
Nee, is een SPB083 “Great blue hole”. Valt niet op, zwart/wit foto… Kleur:
De 187 is misschien nog wel mooier maar is volgens mij een millimetertje groter??
Als je naar de 187 kijkt dan is de Aevig Huldra misschien iets. Ook 42mm maar korte lug2lug van 46mm.
De afwerking van de Squale 1521 is echt dikke prima en ligt mooi vlak op de pols! Die draagt overigens lichter dan bijv. de SPB187, heeft ook te maken met de rubberen band tov. de leren band. De SPB14x is hierboven ook al genoemd komt qua draagcomfort het dichtst bij de Squale, vind ik. Ook daar heb ik trouwens bijzonder veel plezier van gehad.
De SPB149, wow …
In theorie zit er wat verschil in, maar ze dragen ongeveer hetzelfde. Ik heb zelf de SPB077 en 097 én de 187 gehad, allemaal qua draagcomfort vergelijkbaar aan jouw blauwe.
Die is 44mm, de SPB187 is 42.
Overigens zijn die marathons echt gaaf, maar is een andere stijl dan die Seiko SPBs. Dus, kiezen welke je het éérst wil…
De 187 is juist kleiner. Volgens mij is de oude mm200 45mm? De nieuwe mm200, de 187 en 185 is 42mm
Rond de 1000 en duiker? Makkie!
Skwaaaaaaaleeej
@LeRoyale ook nog te koop bij Q-Watches, een webshop van twee forumleden.
De 083 is schijnbaar indd 44. Dan is het andersom dan wat ik in gedachten had. Ok…
@Mipnick was je al voor.
Overigens de oude is geen 45 maar 44mm. Merk je niks van hoor, lijkt van boven zelfs kleiner dan de 185/187. Komt door de smallere duikring …
Hebben ze ook al aan gedacht
https://www.squale.ch/en/1521_militaire_blasted
Ik zou deze stiekem zelf ook wel willen
De spb083 is ook bijna 2mm langer, 51mm tegen 49mm van de nieuwe spb187. Die oude is toch echt forser.
Over de oude mm200 lees ik 49, 50 en nu 51. Wie meet het even na?
Oris aquis 41.5, met 47.5 lug tot lug, erg draagbaar voor de normale pols
Een koopje! En een beauty.
Ik niet.
… want je weet pas hoe 't zit als je even gaat passen. De ene 51 is namelijk de andere niet, als de kastvorm lekker op de pols ligt is ‘groot’ ook prima. Ik kan me herinneren dat de oude MM200 best lekker ging op een 17,5cm pols, sterker nog ik heb er nog wel een plaatje van. Zie hier een SPB077.
En de 097:
Ja, uiteindelijk kun je het beste gewoon gaan passen