Divers extension uit de band slopen?

Sinds twee dagen heb ik deze metalen band op mijn Seiko SNDA13 gezet.
De binnenkant van de diversextension prikt in mijn huid tijdens het dragen, zie de derde foto.
Strakker kan ik de band niet zetten want dan zit dit stukje nog dichter op mijn huid en losser is ook geen optie want dan zakt de klok teveel op mijn hand.

Is het stukje diversextension eruit te halen?

De bevestiging bij het onderste rode pijltje kan ik wel loskrijgen want dit is een pushpin, denk ik.
De pin bij de bovenste is een ander verhaal. Die kan ik niet indrukken.

En als ik het stukje er tussenuit heb gehaald, kan de haak van de extension nog wel vast op de band dan?

Ik heb de vraag al aan Robbie gesteld maar misschien kan iemand hier mij verder helpen.

Maarten

ik zou zelf deze band als hij niet fijn draagt vervangen door een andere band/strap …etc en de band verder heel laten.
de kans dat het allemaal goed komt na aanpassing zonder al te veel werk schat ik nl vrij klein in en hij moet natuurlijk ook nog betrouwbaar blijven zodat je hem niet verliest.

succes

Haal er aan de ene kant van de sluiting eens een schakel uit en stop die er aan de kant van de extension weer in. Dan verschuift de sluiting waardoor deze minder in je huid prikt.

Meer patat en chips eten… krijg je een zacht beschermd laagje :wink:

Als je extensie eruit haalt, zit je met een het probleem dat je geen mogelijkheid hebt om de band weer aan elkaar te zetten. Je zou er een andere sluiting voor moeten vinden of iets aparts laten maken.

Even de andere voorstellen uitproberen lijkt me handiger (schakels wisselen of ander bandje).

suc6!

Robbie had inmiddels al gereageerd. Alleen een andere sluiting (zonder extension) kan uitkomst brengen.

Ik ga verschillende van bovengenoemde tips hierover toepassen. Eerst wat tijd geven om mijn poezelige huidje eraan te laten wennen.
En als dat niet gaat werken pruts ik wel een schakeltje naar de andere kant.

Bedankt voor het meedenken!

Maarten