Divers *Rock & Poll*

Beste HF,

Op alfabetische volgorde:

Allebei fantastische low-price divers!

Ik heb een van de twee, naar alle tevredenheid maar de andere blijft toch jeuken;)

Het is net zoiets als The Beatles vs. Rolling Stones…

maar ja, twee klokken met ronde indices…?!

Hoe zijn de stemmen verdeeld over dit illustere tweetal?

Grt.

De Seiko! X(

Voor mij ook de Seiko.
De wijzers van de Citizen vindt ik veel te kort, vooral de urenwijzer is een kort dikkertje.

groetjes Lenno

007

Best verschillend eigenlijk, ik vind de Citizen een veel hoger Chuck Norris gehalte hebben. De Seiko is veel rustiger.

Citizen, omdat ik allergisch voor witte datumvensters op zwarte wijzerplaten ben:)

Waarom kiezen ik heb de blauwe versie:

en de 007:

De Seiko!

Oh en wat een mooie naam voor dit draadje :wink:

Seiko, makkelijker te modden als je eens was anders wilt zonder meteen ene nieuwe aan te schaffen.

Geem ronde indices? Neem de voorganger van de Seiko: de 7002-7000. Zelfde smoel, maar dan net iets anders. Plus, hij heeft alleen een dagaanduiding. Citizen erbij en het setje is compleet :smiley:

Het hangt helemaal van je eigen voorkeur af, beiden zijn “ervaren” duikers, en van echte problemen of fouten is geen sprake, of het moet zijn dat de bezel van de Citizen een wat betere “grip” heeft. Voor de meesten geen punt, maar met koude handen en handschoenen bleek het wel eens relevant.

Mijn voorkeur gaat uiteraard naar mijn trouwe Citizen uit, omdat ie me ruim 1000 duiken heeft vergezeld, in alle mogelijke omstandigheden, zoals caves, techdives (tot (92 meter), onder ijs, en talloze wrakduiken over de hele wereld, zonder dat ik er ook maar een keer iets op aan te merken heb gehad.

Er is een tijd geweest dat tamelijk veel van dit horloge afhing (ik duik al erg lang), en ik er op moest kunnen vertrouwen. Sinds de komst van de duikcomputer is ie misschien wat overbodig, maar desondanks gaat ie nog altijd overal mee naar toe.

De Citizen draag je volgens mij op je rechterpols, is dus een mooie klok voor de linkshandigen onder ons.
De Seiko is ehhh… linksdragend. Kortom, bijna dezelfde klokken om links en rechts af te wisselen, dus doe maar:+

De Citizen draag je ook links hoor. De gedachte achter de kroon aan de linkerkant (leftie) is dat je minder kans hebt dat je ergens achter blijft hangen (lijnen, netten, etc)…

Inderdaad, dat is waar. Met mijn suggestie bedoelde ik:
Twee bijna identieke horloges kunnen elkaar toch aanvullen door afwisselend links en rechts te dragen :wink:

Citizen rules !!!

Citizen rules !!!
Ik heb vijf citizen eco-drive horloges en net besloten ze alle vijf te houden.
Ik heb ook drie seiko’s, een sportura, een premier (bijna ongedragen) en pas net de Alpinist en ik wil van alle drie voor een prijsje vanaf.
Ik kan geen foto’s plaatsen in het verkoopgedeelte anders stonden ze er op !

Maar dit terzijde.
Seiko’s zijn heel goede horloges en het merk is erg inventief.
Maar volgens mij blijven ze populair omdat ze makkelijk te modden zijn.
Bij een Citizen ligt dat enigsinds anders maar hoeft het ook niet.

Enn als je aan duikers vraagt wat ze buiten hun duikcomputer nog dragen zal het antwoord heel dikwijls Citizen zijn.

Dus…Citizen rules !!!

Ik kan niet kiezen maar ik duik en daarvoor zou ik voor de Citizen gaan.
Deze is makkelijker te bedienen en je stoot de kroon niet omdat deze links zit.

Duik je niet dan weet ik het ook niet
:smiley:

Ik heb twee SKX’en waarvan één gemodificeerde.
Wat mij betreft: Seiko. X(

Heb ze allebei, topklokken! Ik verkies de seiko :wink:

De Seiko heb ik gehad, zowel gemod als niet gemod, en die heb ik verkocht.
De Citizen heb ik nog steeds.
Redenen voor mij:
-Draagt fijner
-Beter lume
-uurwerk is nauwkeuriger
-Handopwindbare automaat.
-mooier
:slight_smile: