Diverse Limited Editions

Heb je emotionele gevoelens voor deze koffer?

Ik heb door de jaren heen wel oog gekregen voor segmenten wat betreft kwaliteit en dit ziet vrij basic uit. De specs zijn ook vrij basic, waar niks mis mee is uiteraard. Vandaar echt voor de liefhebber.

Ik denk trouwens dat de Mercedes benz classic (2e links boven) het meeste waard is want ik zie verkochte prijzen daarvan tussen de 140 en 390 euro.



Ik denk in die vlieger hier niet opgaat. Als ik de website bekijk is het merendeel SWISS MADE of Made in Germany. Er zitten ook mechanische horloges bij met zo te zien uurwerken van ETA/Valjoux of Sellita. Ik denk dat het hier eerder gaat om white label horloges die gemaakt worden in fabrieken die vaak ook andere merken maken. Ik weet uit het verleden dat Grovana (bekend van Revue Thommen) dit deed voor o.a. Steinhart. Fricker in Duitsland is ook zo’n partij (maakte o.a. ook horloges voor Laco). Gallet is er nog zo eentje (o.a. Marathon).

Niet nodig om de kwaliteit in twijfel te trekken lijkt me. Het is wel zo dat automerken een horloge zelden meer waard maken, denk aan de Sinn’s voor Mazda die minder opbrengen dan normale Sinns. En dan staat het ‘echte’ merk ook nog eens op de wijzerplaat.

2 likes

Ik merk wel dat deze horloges buiten de interessegebieden van dit forum vallen. Maar dat is ook prima, daarvoor kwam ik ook hier.

Ik denk dat hier die vlieger wel opgaat want de grootste weggever is hier de ster zonder enige verwijzing naar de merknaam mercedes die op de meeste horloges staat .

Ik zie er maar 2 waar er daadwerkelijk een verwijzing staat naar mercedes en dat is de classic en de mercedes sport.

De rest heeft alleen de generieke ster als symbol (behalve het MB reclame horloge dan)

Dat is het heden,de horloges van de TS zijn al heel wat jaartjes ouder.

Ik denk dat je gelijk hebt als ik naar de horloges van TS kijk. Deze modellen zie ik ook niet terug in de huidige collectie op de website. Wellicht stammen de horloges van TS uit een tijd dat Mercedes de horloges nog wel in China inkocht. Of ze doen het beide. Of * gooit knuppel in het hoenderhok * het zijn fakes :sweat_smile:

1 like

Dat niet eens…

De horlogeflanzerts bellen (heel soms) met Benz en vragen: mag ik je ster misbruiken?..krijgen dan het antwoord: NEIN!!!
en doen het dan toch.

(niet bij al de horloges van TS trouwens)

2 likes

:joy:

1 like

Ik vind in ieder geval dat je een mooie verzameling hebt. Kun je wat mee vertellen waarom je allemaal van dit soort horloges hebt? En waar heb je ze meestal gekocht?

3 likes

Als je nou meteen naar me had geluisterd had je jezelf veel tijd bespaard. :smile:

Zoals ik eeder al zei; Probeer het nog eens op een Mercedes Benz forum of een Autosport forum. Misschien zit daar net die ene liefhebber die dit specifieke model horloge zoekt voor bij z’n klassieke cabrio.

Heeft te maken met de liefde voor het automerk en verzamelde in mijn jeugd eigenlijk zo’n beetje alles waar maar een ster op stond. Dat is later wel veel minder geworden, maar de horloges zijn eigenlijk altijd wel gebleven. De meeste komen van de mercedes dealer uit de buurt, waar mijn vader werkte. Die gaf me altijd een kleine heads-up als er een nieuwe collectie was en dan ging ik even kijken of er iets bij was. Deels gekocht, deels als cadeau gekregen, maar lig leuk om iedere dag te wisselen.

5 likes

Nouja, zo leer je nog eens wat anders… Ik zal wel eens kijken, ik hoef er namelijk niet vanaf en als er toch alleen voor mij waarde aan zit. je weet wel, die emotionele… Dan heb ik er zelf waarschijnlijk ook het meeste plezier van.

3 likes

Dit doet me een beetje denken aan iemand anders hier op het forum met een werkelijk kolossale verzameling van Camel Trophy horloges. Per stuk niet heel bijzonder maar als totaal toch stiekem best leuk.

1 like

:grin: :+1:
Gewoon houden en zelf van genieten…

2 likes

Leuk zo’n collectie met een thema.
Niet al te veel aantrekken van de zure reacties verder :blush:

7 likes

Hallo Martijn,
Leuke binnenkomer met zo’n nogal specifieke verzameling. Je hebt er gelijk ook al een hele discussie over losgemaakt hier op het Forum. Dat is prima, want daar houden wij van.
Ik wens je veel plezier en veel leerzaams hier en misschien gaat ook je interesse zich dan wel uitbreiden naar andere horloges dan die welke je al in je collectie hebt. Dat moge dan ‘reclame’ voor het automerk Mercedes klokjes zijn, daarmee is de kwaliteit nog niet perse slecht en het is een interessant thema onderwerp. Er wordt hier trouwens vaker gepost over de relatie van horloges met auto’s.
Kijk maar even hier:

plaatje

7 likes

Je bent zo langzamerhand niet origineel meer met je reacties!

2 likes

4 likes