Ik heb een hoop divers. En de meeste ervan zijn Seamasters. Ik zit nu te denken om mijn verzameling wat meer uhm… divers te maken. Wat meer te spreiden over verschillende merken bijvoorbeeld. Of andere modellen. Het mogen best duikers zijn, want dat zijn toch wel mijn favorieten, maar ook voor andere stijlen sta ik open.
Zo is vorig jaar een Rolex Seadweller bijgekomen. OK, de Submariner is misschien meer iconisch, maar die loep heh…
En 't jaar ervoor een Maurice Lacroix Miros. Ook weer een diver.
Maar ook een Frederique Constant Carree, Pellikaan HFLE en Magrette Bronze zijn erbij gekomen. Hele andere stijlen weer.
Ik neig ernaar om per merk te kijken naar een icoon. Wat vinden jullie van de verschillende merken een iconisch model? En wat is er aan dat model dat em zo bijzonder maakt?
Bij Omega de Speedmaster, Jaeger LeCoultre heeft
zijn Reverso, IWC zijn Portuguese en Breitling
heeft al jaren de Navitimer in zijn catalogus.
NicoB)-
Speedmaster…:? Heb ik een haat/liefde verhouding mee. Een iconische klok. Mooi gevormd. Leuk stukje geschiedenis. Vind em helemaal top op z’n stalen band. Maar dan staat ie niet mooi om m’n pols.
Heb 't al verscheidene malen geprobeerd. De Co-axial staat iets beter… maar dat is het toch weer net niet voor mijn gevoel. Ik wacht daarmee nog de kat mee uit de boom.
De Reverso staat al een poosje in m’n wishlist. Maar pas als ik kleinkinderen ofzo heb. Enneh… heb nog geen kinderen. Laat staan kleinkinderen
Breitling. Die scoort wel hoge ogen. Maar ik neig daarbij meer naar hun ‘stoerdere’ modellen als een Avenger of Emergency. Ik heb alleen geruchten gehoord dat 't wisselen van een batterij bij de Emergency een heel gedoe is en 't naar de AD moet. Heeft iemand ervaring met de Emergency? Ik ben niet zo van de Quartz, maar als 't een batterijtje moet zijn, dan wel zo:
Zou nog leuker zijn geweest als 't uurwerk automaat was icm Emergency
Er is ook een heerlijke submariner zonder loep, de
1460 of 1460M !
Prachtige klok! Maar ik probeer juist meer divers te worden in klokjes en merken. En dan helpt nog meer divers van Rolex natuurlijk niet. Ik heb namelijk al een 16600
Snap je 't nog
Maar serieus, destijds zat ik flink te tobben welke Rolex duiker 't zou worden. De SND is esthetisch prachtig om te zien. Maar uiteindelijk miste ik de datum toch te veel en is het mede daarom de SDW geworden.
Er is ook een heerlijke submariner zonder loep,
de
1460 of 1460M !
Prachtige klok! Maar ik probeer juist meer divers
te worden in klokjes en merken. En dan helpt nog
meer divers van Rolex natuurlijk niet. Ik heb
namelijk al een 16600
Snap je 't nog
Maar serieus, destijds zat ik flink te tobben
welke Rolex duiker 't zou worden. De SND is
esthetisch prachtig om te zien. Maar uiteindelijk
miste ik de datum toch te veel en is het mede
daarom de SDW geworden.
Er is ook een heerlijke submariner zonder
loep,
de
1460 of 1460M !
Prachtige klok! Maar ik probeer juist meer
divers
te worden in klokjes en merken. En dan helpt
nog
meer divers van Rolex natuurlijk niet. Ik heb
namelijk al een 16600
Snap je 't nog
Maar serieus, destijds zat ik flink te tobben
welke Rolex duiker 't zou worden. De SND is
esthetisch prachtig om te zien. Maar
uiteindelijk
miste ik de datum toch te veel en is het mede
daarom de SDW geworden.
Duidelijk! Dan zal er toch een Nomos moeten komen
De enige die ik erg mooi vind van Nomos is de Tangente, maar ik vind em te klein. 35mm… brrr…
:~ Een 1950 achtige Luminor staat al lange tijd op m’n wishlist. Maar denk dat ik daartoe pas overga met m’n verloving/trouwen/kinderen. En dat duurt nog wel een tijdje. Zal 't dan waarschijnlijk wat rustiger aan gaan doen en dan zullen bandjes&gespen me tevreden moeten houden. :#
Heel goed! Die spookt al een hele tijd rond. En voordat ik deze post begon heb ik al naar de vele modellen zitten kijken. Kom er maar niet uit. Vandaag ook weer even gekeken. Ga me er wel even meer in verdiepen. Want ze hebben ook leuke limiteds.
Heel goed! Die spookt al een hele tijd rond. En
voordat ik deze post begon heb ik al naar de vele
modellen zitten kijken. Kom er maar niet uit.
Vandaag ook weer even gekeken. Ga me er wel even
meer in verdiepen. Want ze hebben ook leuke
limiteds.
Vind je dat een Monaco blauw moet zijn?
°°°°°°°
Je moet het mooi vinden! Als ik zwart mooi vind, maar blauw zou meer “historisch verantwoord” zijn, koop ik toch een zwarte…
Heel goed! Die spookt al een hele tijd rond. En
voordat ik deze post begon heb ik al naar de
vele
modellen zitten kijken. Kom er maar niet uit.
Vandaag ook weer even gekeken. Ga me er wel
even
meer in verdiepen. Want ze hebben ook leuke
limiteds.
Vind je dat een Monaco blauw moet zijn?
°°°°°°°
Je moet het mooi vinden! Als ik zwart mooi vind,
maar blauw zou meer “historisch verantwoord” zijn,
koop ik toch een zwarte…
Sterkte.
Dat is weer 't moeilijke. Ik vind ze allebei mooi. De zwarte mooi bij een nette outfit. En de blauwe mooie bij meer casual blauwe-spijkerbroek-achtige outfit.