Bedankt voor de toelichting. De modellen doen me niet zo veel, maar ben wel nieuwsgierig geworden.
Ik kom alleen niet heel veel verder met info. Het heeft iets te maken met oude chronometer klokken op marine schepen. Maar een foto van zo een ouwe klok ben ik niet tegengekomen.
Ben weer eens op de site van Steinhart wezen kijken en zie dat ze ook pilotenhorloges hebben, als de Nav B-Uhr.
Ik ken deze stijl vooral van de IWC Mark huppelepup. Is de Nav b-uhr ook een soort hommage, zoals de Ocean lijkt op een Submariner? Of ligt het hier weer anders?
Zenith, El Primero Stratos Striking 10th?
Iwc, Big Pilot?
(maar nie heel goedkoop… staan heel hoog bij mij
op t lijst, samen met een SND)
Nee, de overlappende subdials van de Stratos vind ik niks. Liever ook een wat classy/netter model.
IWC… kweenie. Heb nog niet zoveel met pilotenhorloges. Misschien dat dit nog komt.
Zo een mooie en gecompliceerde Portugese vind ik wel erg indrukwekkend. Helaas is 't prijskaartje dit ook.
Al een Ball overwogen?
Ball watches heeft historie, schitterende
achterdeksels en kwalitatief meer dan uitstekend!
Ken ik, maar heb ik niet overwogen. Er zit me tussen m’n oren iets niet lekker. Bij een mechanisch klokje heb een soort… ‘eeuwigheidsgevoel’. En dat H3 doet daar afbreuk aan voor mij. Ik zou het wel makkelijker kunnen accepteren op een Quartz Traser, Luminox, ofzo.
Ik vind 't voor de afwisseling de kleurtjes wel erg leuk
Ik begin de Steinhart Nav B-Uhr wel steeds gaver te vinden. Zo een stoere pilotenklok. Maar met z’n 47mm is 't geen kleintje.
Kan iemand z’n ervaring delen met hoe hij om de pols valt? Steken de lugs bijvoorbeeld erg ver uit, of buigt ie meer mee met de pols?
Ik bedoel, bij de Pellikaan had ik ook zo m’n twijfels. 45mm dat kan toch nooit! Maar de lugs bogen mooi af, waardoor ik em net vond kunnen. Kan iemand vertellen hoe ie verhoudt kwa afmetingen met een Pellikaan?
Als je naar een icoon zoekt, zoals je in je eerste post zei, en voor evt een Pilot/Flieger, zal ik dan bij de volgende merken kijken: IWC, Laco, Aristo. (er waren nog twee merken die Fliegers maakten in De Tweede Wereldoorlog, maar die ben ik even vergeten:#)
IWC is wel wat duurder, de andere twee zijn wel redelijk betaalbaar.
En dan heb je het wel over een icoon.
Met vriendelijke groet,
Herman
marnix.moed Schreef:
Ik begin de Steinhart Nav B-Uhr wel steeds gaver
te vinden. Zo een stoere pilotenklok. Maar met z’n
47mm is 't geen kleintje.
Kan iemand z’n ervaring delen met hoe hij om de
pols valt? Steken de lugs bijvoorbeeld erg ver
uit, of buigt ie meer mee met de pols?
Ik bedoel, bij de Pellikaan had ik ook zo m’n
twijfels. 45mm dat kan toch nooit! Maar de lugs
bogen mooi af, waardoor ik em net vond kunnen. Kan
iemand vertellen hoe ie verhoudt kwa afmetingen
met een Pellikaan?
Als je naar een icoon zoekt, zoals je in je eerste
post zei, en voor evt een Pilot/Flieger, zal ik
dan bij de volgende merken kijken: IWC, Laco,
Aristo. (er waren nog twee merken die Fliegers
maakten in De Tweede Wereldoorlog, maar die ben ik
even vergeten:#)
IWC is wel wat duurder, de andere twee zijn wel
redelijk betaalbaar.
En dan heb je het wel over een icoon.
Met vriendelijke groet,
Herman
marnix.moed Schreef:
Ik begin de Steinhart Nav B-Uhr wel steeds
gaver
te vinden. Zo een stoere pilotenklok. Maar met
z’n
47mm is 't geen kleintje.
Kan iemand z’n ervaring delen met hoe hij om de
pols valt? Steken de lugs bijvoorbeeld erg ver
uit, of buigt ie meer mee met de pols?
Ik bedoel, bij de Pellikaan had ik ook zo m’n
twijfels. 45mm dat kan toch nooit! Maar de lugs
bogen mooi af, waardoor ik em net vond kunnen.
Kan
iemand vertellen hoe ie verhoudt kwa afmetingen
met een Pellikaan?
Originele uit de 2de wereldoorlog worden
regelmatig aangeboden, 55mm!
Bedankt voor 't aanvullen. Zal er eens een kijkje bij nemen. Maar ik vrees dat 55mm af valt, hoe getrouw dat eventueel ook moge zijn aan het origineel. 't Moet wel draagbaar blijven voor mezelf.
Heb twee twee van die Steinharts gehad, beide 47mm. Hoewel afwerking prima is zou ik niet normaals voor dit formaat gaan. Bestaan in ietswat andere vorm ook in 44m, lijkt me beter draagbaar. Zelf nu aan het kijken naar een Stowa hoewel dit qua formaat weer het andere uiterste is, geen idee hoe dat staat.
je hebt wel een probleem zeg. Ik heb met je te doen ! (not )
Zoals boven al geopperd lijkt een Flieger me geen gek idee. Is nog redelijk betaalbaar ook. Je hebt toch ook exemplaren met van die mooie blauwe wijzertjes ? Die vinnik wel sjiek hoor !
Ik ben steeds nieuwsgieriger geworden naar de
Steinhart Nav B-Uhr. Weet iemand waar ik ze in
real life kan zien?
Zoltar zit niet bepaald om de hoek.
Er staat meestal een Duitser met een aantal
Steinhart horloges op de Rikketik
Argh… wist ik 't maar eerder… dat ik op zoek ben naar een Nav B-Uhr. Vind die zilveren editie eigenlijk wel erg mooi. Is niet helemaal authentiek. Maar toch…
Helaas is ie net verkocht
Mocht iemand em nog tegenkomen, dan hou ik me aanbevolen!
je hebt wel een probleem zeg. Ik heb met je te
doen ! (not )
Zoals boven al geopperd lijkt een Flieger me geen
gek idee. Is nog redelijk betaalbaar ook. Je hebt
toch ook exemplaren met van die mooie blauwe
wijzertjes ? Die vinnik wel sjiek hoor !
Paul.
Zielige ikke heh :+
Maar idd, een Flieger lijkt me ook erg gaaf. Op de Rikketik heb ik een paar ETA2824 op de kop getikt. Daar ga ik over een poosje aan sleutelen. En dan moet ik weer op zoek naar een leuke kast, wijzerplaat, wijzers, bandje… wat heb ik 't toch zwaar
Ik zag zojuist op de BBC bij “flog it” (is een programma over de veiling van antiek en curiosa) een Lange & Söhne flieger in hele mooie staat verkocht worden voor GBP 3.000,-
Zo komt je budget ook mooi op.
Ze zijn echter wel vrij zeldzaam