Dixi

Ik zie dat zeer gewaardeerd HF lid @Vinwat zijn bijdragen en reacties nogal een ondertekent met “Dixi
Ik vond op het web een leuke oude advertentie waarvan ik dacht: die is voor Huib!
Enjoy!

10 likes

Dat is nog eens attent! :+1:

30 likes

Ohh @Jurk, wat leuk! Ik ben helemaal vereerd om van jou een cartoon te krijgen!
Dank je wel!
:heart_eyes_cat: :joy: :+1:

3 likes

Heel graag gedaan! :+1:
Goed gedrag beloon ik graag :facepunch:

2 likes

Dixi’s zijn blauw :yum:

Tenminste die ik ken

5 likes

Ah. Ik had groen in mijn hoofd. Zal wel de concurrent zijn. :sunglasses:

3 likes

Toitoi bedoel je? :joy:

1 like

Oorspronkelijk een BMW, maar omdat BMW auto’s niet alleen in Beieren, maar ook in Eisenach in Thüringen gebouwd werden kun je deze ook als Wartburg Dixi tegenkomen. :wink:

5 likes

De BMW’s uit Eisenach werden toch onder merknaam EMW verkocht? De Eisenacher Motoren Werk als ik me niet vergis.

1 like

Tja, dat doe ik inderdaad wel eens.
Kennelijk is dat een nadenkertje geworden op het HF.
Deze advertentie is heel toepasselijk en een leuke inbreng voor de HF leden. Die had ik nog niet gezien.
Maar mijn uitleg is in feite veel simpeler, het door mij gebruikte ondertekeningwoord dixi betekend in het latijn ik heb gezegd.
Kortom een normale afsluiting op een reactie resp. opmerking.

Ja en dan komt ons gewaardeerd HF lid @Jurk ook nog eens met een hele fraaie tekening van mijn eerste werkplaats, volgens mij had hij mijn werkplaatsje al eerder gezien, maar had hij zich vergist in de kleur van de opbouw en wat hij echter nog niet wist is dat ik mijn werkruimte en winkel enige tijd geleden al had overgedaan aan mijn leerling horlogemaker, die na zijn meester werkstuk dus de ultieme opvolger moest zijn van mijn etablissement.

Hier laat ik nog even zien wie mijn opvolger is;

De blauwe uitvoeringen die @Haaren laat zien worden gebruikt als volgt,
links magazijn voor de onderdelen.
midden voor de onderhandse projecten
rechts voor de niet meer te herstellen uurwerken

Tja en ons gewaardeerd HF lid @Scudo laat hier even zien dat de uitdrukking door onze oosterburen indertijd werd gebruikt om kwaliteit aan te geven in de transport wereld. Waarbij ik moet opmerken dat hun vehikels van uitstekende kwaliteit waren en nog zijn.
dixi

5 likes

“Il est certainement le meilleur” :smile:

2 likes

1b6be455bbe48643cf023bfb2b0903a3

1 like

Na de oorlog wel, maar voor de oorlog heetten ze ook gewoon BMW

2 likes

Weer wat geleerd. :ok_hand:t2:

:kissing_heart: Dat is aardig :+1: Insgelijks. Same voor @Lexaf

2 likes

Hij staat ook gewoon op Mikrolisk hoor!