DIY Cognac nato met koperen ringen gemaakt

Vanmiddag een zwarte niet lederen nato band gekocht. Leuk dacht ik maar leer is mooier!
Dus zojuist maar aan het knutselen geweest. Eerst in de schuur een stukje aluminium gefreesd van 22,5mm breed en 4mm dik. Lengte een paar cm.
Randen mooi rondgemaakt. Stukje aluminium in de bankschroef en daarom heen strak wat koperdraad gewikkeld. (gewoon wat aarde draad gestript…) Toen met de ijzerzaag doorgezaagd. Ringetjes eraf peuteren en vervolgens een klein kloddertje tin in de opening :smile:Ringen klaar. (foto’s maken vast meer duidelijk dan mijn tekst)

Binnen lekker verder met het leer en mijn 1e nato is weer af!
Even een oud Seiko klokje ertussen gedaan om te kijken hoe het geworden is.
Mooiste is natuurlijk een ā€œkoperen horlogeā€ maar die heb ik niet :wink:

Foto’s:

Compleet met leer van een kringloop laars:
En voor de liefhebbers een foto van de vorkjes. Deze gebruik ik dus.

15 likes

wow, respect dat je dit kunt. Ik zou hier dagen over doen, en aangezien ik hier geen geduld voor heb, zou ik het waarschijnlijk verprutst hebben. Ben beter in cognac nuttigen.

1 like

Dat ziet er goed uit. :thumbsup:

1 like

Gaaf!

1 like

Hoe denk je dat die typische zulu ringen gemaakt worden :wink:

1 like

Mooi gedaan, en inderdaad, nu nog een koperen horloge erbij. :smile:

1 like

Ook op deze manier?
Ik zit dan op de bank en bekijk die zwarte nato band en ga dan bedenken hoe ik die ringen een beetje netjes kan maken… Kwam met dit idee. Wellicht misschien wel een heeeeeeel oud idee :wink:
Bedankt allemaal!

Volgens mij zijn er niet veel horloges van echt koper; dat verkleurt namelijk al in de folder, zoals deze:

Maar die ringen doen dat ook, dus past er mooi bij. :sunglasses:

1 like

en ga je de sluiting ook nog van koper maken?

1 like

Tja, daar moet ik nog even op broeden haha!
Hoort wel zo. Ben ik helemaal met je eens :wink:

volgens mij ben je handig genoeg om dat ook voor elkaar te krijgen!

1 like

kewl!

Doe dr maar een