Goedenavond horlogeliefhebbers,
Heb sinds een aantal dagen een Sarb035, een van de mooiste tot nu toe. Daar gaat het alleen nu even niet over. De Bracelet is voor mij net iets te smal en aangezien ik een groot fan ben van de jubilee ben ik maar eens gaan Googlen. Ik kan met trots vertellen dat er twee manieren zijn om een mooie nieuwe band op de SARB te krijgen. Hieronder de manieren, een uitleg en een heleboel fotos. Exuses hiervoor maar foto’s spreken boekdelen.
Techniek 1.
Benodigdheden:
- Originele SARB endlinks
- SKX013/007/009 jubilee
Dit is de simpelste manier, gewoon de jubilee bracelet zetten op de originele endlinks en klaar is Kees. Hieraan zijn wel een aantal probleempjes mee. Er mist een linkje bij de endlink. Ook is de band van de 007-007 22mm net iets te groot, zie foto hieronder. Een voordeel van deze manier is dat er naar mijn idee meer mogelijkheden zijn zoals een mooie presidential zolang het uiteinde van de band (stukje dat omhoog staat) maar 8mm is. Ben benieuwd of dit ook werkt.

Laatste foto niet van mij. Dit is het voorbeeld van de SKX007/009 22mm bracelet.
Techniek 2
Benodigdheden:
-SKX013 bracelet
-Rietje
-Stukje stevig stof
- Stukje leer
- Aantal tangetjes
- Vaste hand en geduld
Het probleem met de endlinks van de SKX013 is dat ze niet mooi aansluiten op de kast, zie foto hieronder:
Er is gelukkig een manier op dit op te lossen. Zie stappen hieronder:
Stap 1. Originele bracelet verwijderen.
Stap 2. Rietje knippen zoals aangegeven op de foto.
Stap 3. Knip rietje door het midden en knip hem ietsjes korter in de breedte zodat hij dunner kan oprollen.
Stap 4. Rol het rietje op en stop hem in de bracelet en endlink, zie foto.
Stap 5. Maak één kant van de bracelet vast aan de kast.
Stap 6. Met behulp van de tangen en de stukjes leer, stevige stof ga je langzaam de endlink in elkaar buigen zodat hij beter aansluit op de kast.
Stap 7. Herhaal aan de andere kant.
Stap 8. Bevestig de bracelet helemaal en werk, waar nog niet helemaal perfect de endlinks nog iets meer naar beneden/ de kast in.
Hierbij nog even en waarschuwing. Mocht je kiezen voor techniek 2 wees dan alsjeblieft voorzichtig!!! Wees er zeker van dat je geen krassen creëert en het leer/stof goed onder de tang zit, Ik ben niet aansprakelijk als je mooie SARB sloopt.
Hierbij het Prachtige eindresultaat:
Na een half uurtje dit topic in elkaar gezet te hebben kan ik het eindelijk zeggen. Mocht er iemand nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag. Ook als iemand het gelukt is zie ik het graag . Hierbij de link waarvan ik het idee heb gejat http://forums.watchuseek.com/f21/marbles-lost-sarb033-jubilee-bracelet-2294298.html#post19542818.