DLC of PVD coating polijsten?

Ik denk dat je de DLC coating met cape cod weg kan krijgen. :slight_smile: Als het niet zo’n goeie coating is. Anders is zwaarder materieel een vereiste.

Kortom: Niet gaan kloten.

2 likes

Hier is de kleur van het staal er ook niet doorgekomen. Er zit alleen een heel klein ruwer plekje op.

:point_up_2:

Zo erg is het niet. Ik blijf er maar vanaf om niet erger te maken.

Ik vermoed gezien de prijs van het horloge dat het wel een fatsoenlijke coating is, maar durf het toch niet aan om te gaan cape codden

Je maakt het erger en al zou je het niet erger maken, dan zit je over een paar dagen of weken ongetwijfeld met nieuwe krassen door dagelijks gebruik.

Nu valt het op (nouja, jou in ieder geval) omdat het het enige krasje is en de rest nog puntgaaf. Straks zie je het in het geheel niet meer.

1 like

Net als met een auto :slightly_smiling_face:

Eerste kleine krasje baal je van. Jaar later was je hem en zie je 2 andere en haal je je schouders op.

Je hebt helemaal gelijk :handshake:

1 like

Je kunt alle metalen polijsten, maar geen gecoate metalen. Coating compleet verwijderen is de enige optie (en daarna eventueel opnieuw coaten), maar daar kun je beter niet aan beginnen.

Wat betreft horloges, zitten er heel veel voordelen aan massieve ongecoate materialen, vandaar dat de meeste daar ook van gemaakt zijn :slight_smile:

Als je een zwart horloge wil, koop een kunststof g-shock (valt ook onder ongecoat materiaal). Bij goud het liefst massief of eventueel gold capped, verder gewoon lekker staal of titanium. Altijd te fiksen als je te erg stoort aan een beschadiging.

1 like