DLC of PVD coating polijsten?

Ik vroeg me af of je een kleine beschadiging op een horloge met DLC-coating met cape cod weg kan krijgen.

De eerste dag dat ik het horloge droeg viel de keukenplint om. Even terugdrukken en natuurlijk met het horloge langs de vloer geschraapt. :see_no_evil::see_no_evil:
Dat gebeurt me nooit, maar als het dan gebeurt, natuurlijk bij de 1e keer dragen :roll_eyes:

Het is niet ernstig, viel me eigenlijk pas op toen ik de NA schreef en de foto’s zag (daarop is het veel duidelijker)

Is DLC echt een coating en kan ik het alleen maar erger maken? Ik heb het over het plekje op 6 uur

2 likes

Maak je alleen maar erger niks aan doen!

1 like

Ja.

Ja.

1 like

Beetje permanentmarker erop? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ga je ook zien… eigenlijk eraf en opnieuw laten coaten. Maar das duur.

Een van de redenen dat ik zelf altijd wegblijf van dlc en goldplating.

4 likes

Dit werkt ook niet haha dan heb je er een paars zwarte gloed

Wel een doorn in het oog deze beschadiging

Ik blijf zoals @Ruud ook weg van pvd

2 likes

Gewoon proberen.

1 like

Is een geintje neem ik aan :rofl:

3 likes

Zo erg is het gelukkig niet hoor. Op een uitvergrote foto op je telefoon of monitor lijken dat soort dingen veel erger. Je moet weten waar het zit en dan goed kijken. En dat ga ik snel afleren :slightly_smiling_face:

1 like

Ik denk heel duur! En echt niet waard voor me

Dat snap ik! Zo had ik ooit eens een stofje onder een plexi

Maar ik zou mezelf er dood aan ergeren. Als je weet dat het er zit dan ga je er naar kijken

Wel tof ding! Geniet van je NA

1 like

PVD kan je ongedaan maken. DLC niet (tenzij het andersom is, daar kan ik me in vergissen).
Je kunt beschadigingen beter herstellen door de coating te verwijderen en opnieuw aan te brengen.

1 like

om de witte vlek van de klauw te verminderen

1 like

DLC kan je niet krassen kan me niet voorstellen dat die DLC coating heeft, pvd zal het wel zijn, permanent marker zwart klaar.

1 like

Het is echt DLC-coating, dat staat bij de specificaties van het horloge.

Het is ook niet zo dat er een witte vlek onder vandaan is gekomen. Het is meer dat er een minuscuul stukje wat ruwer is geworden. Als je er met je nagel over gaat ‘haakt’ hij daar, dus op dat punt is het niet meer super glad.

Maar goed, het is zo klein en je moet het weten, dat ik het maar gewoon laat.

1 like

Dat is een goede! :+1:

DLC is een paar micron laagdikte en je schuurt het betrekkelijk eenvoudig weg kan ik bevestigen.

1 like

Misschien heb je iets aan de uitleg van deze man.

1 like

Dat was heel informatief! Interessant👍

1 like

Ik heb een ook een horloge met een DLC coating. Laatst heb ik hem flink gedeukt en er zitten wat krassen op, maar de de kleur van het staal komt niet door de coating heen. Zou ook niet snel moeten gebeuren met DLC, tenzij je het wel erg bont maakt…

1 like