DM Tiffany Timepieces

Ik vond deze erg leuk om te kijken, vooral degenen die erna komen. Hoe hij zijn eigen Rose Engine Turning Machine / guillocheermachine heeft gebouwd bijvoorbeeld. Misschien wat inspiratie voor @brunod (die volgens mij ook zo’n apparaat wilde bouwen)?

De horlogekasten vind ik een beetje jammer. Ze lijken in de basis erg op die van @Brunmontagne, maar zien er kwalitatief minder goed uit en ook een stuk minder plezierig om naar te kijken. (Misschien een samenwerkingsverband? Kast van @Brunmontagne en een wijzerplaat van DM Tiffany er in?).

2 likes

Ik ben het hier niet mee eens. Ja, het mag wat verfijnder, maar dit is geen Chinese meuk die je vanaf de luie stoel in Nederland laat fabriceren.

Edit: de Instagram links kopiëren werkt niet meer.

Heel cool! Ik denk dat hij over een paar jaar prachtige horloges neerzet.

2 likes

Mooi filmpje om te zien inderdaad! Knap stukje werk.

Moeten ze helemaal niet willen joh @Sandy. Vanuit je luie stoel is het lastig denk ik om diezelfde leuke filmpjes te maken. Als hij dat wel kan mag hij dat zeker met mij delen, kan ik nóg meer moois doen zonder op te hoeven staan :wink: . Bedankt overigens!

4 likes

Laten we het wel netjes houden naar @Brunmontagne toe? En ivm zijn zogezegde luiheid? Ik denk dat je nog niet eens half beseft wat deze kerel voor zijn horloges/merk doet… maar ondertussen is het wel duidelijk dat als het niet jouw kopje thee is dat het allemaal maar meuk is he😉

3 likes

Het is een publiek forum waar ik graag mijn mening verkondig zonder rekening te houden met tere zielen.

Een knipoog naar een volwassen man is bijzonder vreemd, als vent.

3 likes

Knipoog moet tegenwoordig kunnen hoor, net als diamantjes op je wijzerplaat en toch een echte vent zijn :wink:

4 likes

Dat is een teken van weelde, in tegenstelling tot die Aliexpress meuk. :sunglasses: HA! En het past wel bij een prinses.

Ik denk nu aan een 18048, google het maar.

3 likes

Waarom doe je in 1 bericht dezelfde persoon 2 maal taggen, bang dat het anders niet aankomt ?

1 like

Ok je hebt het voor elkaar Han… Ik zal een keer reageren op jouw “populaire ongezouten mening”, prima.

Je hebt in mijn ogen 2 soorten mensen… Je hebt de mensen die veel geld uitgeven aan iets, waar er op deze wereld al tig van zijn, om te laten zien dat je er toe doet. Dat je het gemaakt hebt in het leven, een teken van “weelde”. Kortom “ik doe er toe want ik heb wat duurs mensen, zie mij eens… Goed he”

En je hebt mensen die met datzelfde geld (sorry Han… Een avontuur als de Mijne, met “AliExpress meuk”, is ook niet goedkoop hoor :wink: (oeps), die juist niet op die manier hoeven te worden gezien, maar juist iets nieuws willen opbouwen. Juist om wat anders te doen. Oh en dan blijkt ook nog eens dat ik er veel mensen een plezier mee doe, is stiekem ook best leuk hoor. Daar hoef je dan vervolgens niet elke dag stoer over te doen op een forum. Daar moet je alleen kunnen dealen met mensen die van alles roepen.

Dan kom ik even bij een quote van jou die je gelijk naar me stuurde toen ik me aanmeldde op het forum. “Heb je al toestemming van Jur om een eigen topic? Het is altijd leuk om iemand met enthousiasme over zijn geesteskind te zien praten, of het nou een mod is of een eigen merk.”

Of de diamantjes hebben gekke dingen met je gedaan… Of je hebt er persoonlijk geen belang in, zoals met de HFLE, ik weet het niet… Maar het maakt mij ook niet uit. Ik hou van mensen die “net even wat anders” zijn, ongeacht hoe. Komen we elkaar een keer tegen dan doe ik graag een biertje. Maar om nou continue jouw zogenaamde “mening” te moeten lezen, zonder dat je überhaupt (ik heb je keurig aangeboden persoonlijk eens een bakkie te doen) enig idee hebt waar je het over hebt, loop je van alles te roepen. Prima. Ik zie het als een verkapt compliment namelijk. Uiteindelijk vind je het namelijk nodig om iets te roepen op een forum, in combinatie met mijn, al zeg ik het zelf, leuke avontuur, omdat het natuurlijk door niemand wordt gehoord of gezien als je het thuis op de bank doet… Snap ik ook wel.

Dan let mij alleen te zeggen dat ik het hier ook bij laat. Ik had me voorgenomen er niet op te reageren. Maar na de zoveelste keer heb je het toch voor elkaar. Mocht je van je voetstuk willen afstappen ooit dan vertel ik je graag over alles wat er bij komt kijken… Niet alleen vanuit mijn luie stoel :innocent:. Misschien gaat er een wereld voor je open.

8 likes

/care.

1 like

Hij knipoogde naar een “prinses”, teer zieltje.
:kissing_closed_eyes:

2 likes

Laten we hier vooral geen bash-wedstrijdje van maken. Het schijnt een gezellig forum te zijn, toch?

2 likes

Helemaal mee eens! Excuus, ik was het even een keer zat.
Heb de overige filmpjes ook nog even bekeken, blijft mooi om zoiets te zien!

Die wijzerplaten zijn in ieder geval erg mooi!

2 likes

Als je het als een persoonlijke aanval ziet is het als ondernemer tijd voor een cursus mentale weerbaarheid. Het feit dat je er veel tijd insteekt betekent niet automatisch dat je een goed product neerzet.

Wij zitten hier op een forum vol liefhebbers van kwaliteit en ambacht. Ik vind het schattig dat iedereen je wil steunen, echt. Het feit dat de eigenaar van het merk op HF zit voelt vast dichtbij.

Maar ik heb het gevoeld, omgehad en ik vind het meuk. Iets dat je een kind geeft voor een goed rapport of overgang naar de brugklas, maar niet iets voor een volwassen man.

Op het moment dat je horloges als microbrand de kwaliteit van Halios gaat evenaren zal je van mij alleen lovende woorden horen. :ok_hand:t2:

@Sandy, ik zal je topic verder met rust laten. Heya :beers:

2 likes

Reacties met kritiek worden op HF niet gewaardeerd. Zo heb ik vaker gezien bij anderen. Zelf heb ik er geen last van, van mij schijnt men kritiek goed te kunnen hebben…

:slight_smile:

1 like

Dit vind ik een beste reactie. Kan ik me wat dat betreft alleen bij neerleggen.
Overigens, ik voel het niet persoonlijk hoor… No hard feelings. Het is gewoon zo zonde, hebben we beide niet nodig in mijn ogen.

Vooral hier om :slight_smile:

Als dat jouw mening is op basis van jouw ervaringen met één van de horloges dan respecteer ik dat hoor, geen probleem.

We spreken elkaar dan over een paar jaar! Het is immers een work in progress! Ook ik moet ergens beginnen.

3 likes

Beetje trieste reactie weer.
Het zal de kift wel zijn, of jaloezie.
Als een Delftse horlogemaker z’n ontwerpje vanuit z’n luie stoel in Nederland laat maken is het héél wat anders.
Nou ja, een andere bezel op een Seiko plaatsen is ook heel knap hoor !
Ga zo door en blijf oefenen Han.
Tip : zet eens een bloemetjes nato op een van je horloges ! = leuk :wink:

2 likes