Mijn vriendin heeft een horloge van DNKY, met een band van keramiek. Helaas is deze nu een paar keer gevallen en hebben de schakels dan nogal snel de nijging om te breken. Met als gevolg dat de schakels nu op zijn en het horloge niet meer past.
Een losse schakel kost rond de 20 euro en een hele band 150 euro. Dit vind ik nogal prijzig. Weten jullie misschien een alternatief? Het liefst zet ik er een mooie bruine leren band op. Alleen is de aansluiting nogal last omdat de ruimte tussen de lugs nogal smal zijn.
Die witte keramische schakels horen wel echt bij het ontwerp van het horloge, dus ik zou toch zeggen gewoon vervangen. Wellicht dat je een tweedehands model kunt vinden waar je de schakels van kunt gebruiken…
Het klopt ook wel dat de keramische schakels er echt bij horen hoor. Die zullen ook wel vervangen worden. Maar toch bestaan er geen leren bandjes die breed uit lopen zeg maar?
Dat is ook zeker een geschikte oplossing alleen het probleem is dat de ruimte tussen de lugs super klein is en een heel dun bandje er op niet zo mooi is. Volgens mij verkoopt DNKY zelf ook een variant van gewoon gehard plastic misschien is dat een beter oplossing. Aangezien dit al de derde keer is :@
Als je een beetje handig bent, kun je een lederen band, ter hoogte van de lugs op maat maken. Dat is de voordelige optie. Een andere optie is een custom made band. Dat is niet goedkoop, maar je hebt daarmee wel een uniek horloge en je kunt 'm volledig naar eigen wensen laten maken. Succes!