Do I feel the love?

Is er liefde voor de Seiko Stargate? Een Seiko uit de Superior reeks met een fraaie afwerking, en enige Retro elementen. Vooral de witte vindt ik mooi en zou best wel eens mijn volgende Dressy Duikklok kunnen worden. Wie heeft er een mening over?

plaatje?

vind hem wel aardig …maar ook niet heel bijzonder…

hcptdg Schreef:

plaatje?

Alstublieft

en meer plaatjes hier: http://www.monsterwatches.nl/index.php/duikers-start/stargate

Mooi horloge, maar ik vind hem wat te grof voor een dressy duiker.

Ik heb de geheel zwarte en die met de rode urenwijzer gezien en in min handen gehad bij Rob. Op foto’s lijkt hij groot, maar in real life valt hij echt mee. Vooral de geheel zwarte is erg mooi. Hij staat heel lekker op de pols en hij is niet erg zwaar. Door de gebogen kastvorm zit en staat hij lekker op de pols. Ook geschikt voor een kleine pols, zonder twijfel.

Enkel vind ik de prijs van €290,- erg hoog voor een model van voornamelijk voor de Aziatische markt is gericht. Verder houd ik niet van zwarte PVD-coating, want het zal op den duur gaan vervagen/afbladeren zodat het blanke staal te zien wordt. Het grootste punt waarom ik hem niet heb gekocht/hem over twee weken niet zal kopen is dat driehoekje op de bezel. Het zit 'op’de bezel en dardoor vind ik het niet mooi. Als het ‘in’ de bezel was geplaatst, had het een beter geheel/finish gehad en dan had ik hem wél gekocht. Je kan dat driehoekje eraf halen, want het zit vast met een klein schroefje, maar dan houd je een gaatje over in de bezel.

Ik vind de pukkel op de bezel van de stargate ook niet zo fraai.

Zelf ben ik meer gecharmeerd van de starfish dan van de stargate:


(Zie voor meer foto’s: http://forums.watchuseek.com/f304/seiko-skz279k-starfish-shurikane-warning-hi-res-pics-485382.html)

Ik moet zeggen dat ik dat horloge zelfs lelijker dan de Monster vind. (tu)

Bosnialove Schreef:

Ik moet zeggen dat ik dat horloge zelfs lelijker
dan de Monster vind. (tu)

Ik vind zelf het Monster ook niet mooi maar deze gek genoeg dan weer wel.

Bosnialove Schreef:

Ik moet zeggen dat ik dat horloge zelfs lelijker
dan de Monster vind. (tu)

ik dacht net die is wel aardig … lol :slight_smile:
zo zie je maar weer dat er gelukkig voor ieder wel wat te vinden is en smaken verschillen (tu)

Wat voor kaliber zit er in, 7S36 of de 4R15?

gr Ron

(td)

36, dat staat ook op MW.nl

De Stargate vind ik wel leuk uitzien. Vooral de gebogen kastvorm vind ik mooi. Zou graag alleen gepolijste wijzers op willen zien. Dan komt dat meer overeen met de indices. En dan met metaalkleurige bezel, maar met zwarte wijzerplaat. Modje Rob? :wink:
Over de band heb ik ook nog twijfels.

De Starfish is niet mijn ding. Vind dan 't Monster… uhm mooier?

Die Starfish of ook wel Shuriken is echt heel erg cool!
vooral in het oranje vind ik het een erg mooi horloge
De Stargate is wel een mooi horloge.
Vooral wanneer je een bezel van een witte op een zwarte uitvoering zet
en dan ook de wijzers van de witte overzet op de zwarte
Zie:
http://www.philippinewatchclub.org/forum/viewtopic.php?f=21&t=2938&start=30

leuke diverse reacties. Wat betreft de pvd coating durf ik te beweren dat deze niet afbladdert omdat de coating op atomair niveau is versmolten met de kast. Het is zeer krasvast.
Vindt een witte duiker wel sjiek. Voor 't geld vindt men niet zo snel een alternatief!