Do(n’t): Horloge kopen in Singapore

Hi,
volgende week gaat m’n broer naar Singapore, en ik vroeg me af hoe interessant het kan zijn dat hij daar een horloge koopt ten opzichte van hier.

Zijn er onder jullie gekende juweliers ginds?

Specifiek, waar ik hem graag mee terug naar huis zie komen zou een leuke Squale zijn, of een leuke JDM Seiko/Citizen.
Dus de lokale AP/Rolex/Omega/… AD’s hoef ik geen info over.

Heel benieuwd naar ervaringen & tips.
Thanks

Gnomon.com zit in Singapore!

Ik weet alleen niet hoe makkelijk je door de douane komt, zonder het aan te geven.

4 likes

JDM is Japans en is daar niet veel beter verkrijgbaar dan hier.

Vincent Watch is wel een geinige tent om te browsen.

Mustafa stopping center is ook wel geinig om eens te kijken maar zou ik niks kopen.

Qua horloges is Singapore niet heel bijzonder, tweedehands markt is wel groot en serieus goede deals te vinden: https://www.carousell.sg/search/Watch?addRecent=true&canChangeKeyword=true&includeSuggestions=true&searchId=_no2nH&t-search_query_source=direct_search

Ik zou vooral andere dingen niet overslaan:
Don Don Donki is de geniaalste en meest weirde supermarkt waar je ooit gaat komen buiten Japan.
Tiong Bahru Hawker Centre is briljant qua eten.
Little India op zondag is echt een happening.
Chinatown in de avond en een dienst in de tempel bezoeken.

Met de komst van internet zou ik mijn tijd niet verspillen aan horloges die je hier ook kan bestellen :man_shrugging:t2:

3 likes

JDM betekent Japanese Domestic Market, wat inhoudt dat je ook in Singapore geen JDM’s zult vinden.

Wat je wel kan doen is onderzoeken of er Seiko’s zijn die alleen daar uitgegeven zijn ( en je aanspreken) en dan Googlen waar zich daar de Seiko AD’s bevinden.

Edit: @Rik legde de term JDM ook al uit, zie ik :see_no_evil:

3 likes

Ik heb zelf een jdm seiko gekocht bij gnomon toen ik er was. Had wel van te voren de website bekeken. Alles wat op de website in voorraad is, was ook in de winkel op voorraad. Veel squale seiko en steinhart etc.

Heb de belasting terug gekregen op t vliegveld. Maar de btw is heel laag 7% of zoiets

2 likes

Even een tip. Begin niet over belasting hoe waar niet wel etc, anders zit het topic zo dicht.

6 likes

Een van de grote:

En betrouwbaar!

1 like

Heb er wel wat gezien op hun site, bedankt voor de tip!

Een vriend van me is er geboren en getogen en ik heb hem wel eens gevraagd maar volgens hem niet echt de moeite waard…

Okay, ga m wel es naar Gnomon sturen maar verder laat ik hem met rust :slight_smile: