Ik had mijn LG Urbane smartwatch in de Horlogemarkt te koop gezet. Mooi ding, net iets (2 mnd) ouder dan 2 jaar, en dus 2 maanden uit garantie. Aan de andere kant ben ik blij dat ik het zelf zie, en niet een koper hiermee opzadel. Dus maar uit de verkoop gehaald.
Nu zag ik vanmorgen ineens bij het uitproberen van een witte wijzerplaat, dat er een boel dode pixels in het touchscreen zitten. Shit! Met een reset gekeken of dat iets zou helpen. Niet dus.
Ik heb op een monitor ook weleens 2 dode / luie pixels gehad, en die kon ik met een speciaal programmaatje weer tot leven wekken. Die zet dan de pixels gedurende enige tijd snel aan en uit. Bij de monitor heeft dat gewerkt. En er zijn ook van dit soort ‘pixelfixers’ voor smartwatches. Dus vol goede moed geprobeerd dit te fixen. Maar geen succes.
Dus ga ik maar eens bij LG proberen een beroep te doen op coulance cq het conformiteitsbeginsel. Het lastige is dat het indienen van een mail via de site niet werkt. Al tig keer geprobeerd, ook met verschillende browsers, maar het werkt niet. En dat is een technologie bedrijf. Belooft weinig goeds.
Morgen maar eens bellen.
Een plaatje van de dode pixels: