Dode pixels in mijn horloge

Ik had mijn LG Urbane smartwatch in de Horlogemarkt te koop gezet. Mooi ding, net iets (2 mnd) ouder dan 2 jaar, en dus 2 maanden uit garantie. Aan de andere kant ben ik blij dat ik het zelf zie, en niet een koper hiermee opzadel. Dus maar uit de verkoop gehaald.

Nu zag ik vanmorgen ineens bij het uitproberen van een witte wijzerplaat, dat er een boel dode pixels in het touchscreen zitten. Shit! Met een reset gekeken of dat iets zou helpen. Niet dus.

Ik heb op een monitor ook weleens 2 dode / luie pixels gehad, en die kon ik met een speciaal programmaatje weer tot leven wekken. Die zet dan de pixels gedurende enige tijd snel aan en uit. Bij de monitor heeft dat gewerkt. En er zijn ook van dit soort ‘pixelfixers’ voor smartwatches. Dus vol goede moed geprobeerd dit te fixen. Maar geen succes.

Dus ga ik maar eens bij LG proberen een beroep te doen op coulance cq het conformiteitsbeginsel. Het lastige is dat het indienen van een mail via de site niet werkt. Al tig keer geprobeerd, ook met verschillende browsers, maar het werkt niet. En dat is een technologie bedrijf. Belooft weinig goeds.
Morgen maar eens bellen.

Een plaatje van de dode pixels:

1 like

Balen :sob: Interessante invalshoek, het conformiteitsbeginsel. Hoe onderbouw je dat je horloge niet redelijkerwijze voldoende lang functioneert door dode pixels? :pensive:

@WilSeiko

Dit is digitale patina volkomen normaal :innocent:

25 likes

Hmmm. Heb deze ook al een hele tijd. Gebruik hem weinig trouwens. Mijn voorkeur gaat uit naar mijn Huawei watch.
Maar dit moet toch nog lang niet gebeuren ?

Jammer
Hoop dat je het gefixed kan krijgen.

Eén of twee zou mss nog niet zo’n probleem zijn, maar dit zijn er wel erg veel. Lijkt wel mazelen.

Een soort van vintage smartwatch LOL

Mijn idee. Kan vette pech zijn. Maar voor LG die toch erg veel in panelen doet (zoals TV), zou ik verwachten dat ze wel beter kunnen. Ik hoop dat ze dat ook willen aantonen :slight_smile:

1 like