Doen of niet doen

Ik kan deze Seiko Bell matic voor 107 euro kopen. Doen?

2 likes

Niet doen. Is niet origineel.

4 likes

Ik heb er niet echt verstand van, maar waarom zou je het niet doen?

Omdat @koekoek zegt dat ie niet orgineel is,
En je wilt toch een orginele :grin::grin::grin:

7 likes

En even inzoomen op de wijzerplaat, die is ook niet in al te beste staat. Ik zou zelf gewoon dan iets meer neerleggen voor een mooie want zo duur zijn bell-matics namelijk niet.

2 likes

Als je een mooie Bellmatic zoekt, kun je de website van Langeler in de gaten houden. Die heeft er regelmatig te koop staan, geserviced en al.

Follow the @koekoek! Nogo! :grinning: :cowboy_hat_face:

1 like

Franken bell-matics voor de hoofdprijs :persevere::persevere:

3 likes

Ebay verkoper reed0702 en saitama_jp in de gaten houden. Dit vroege exemplaar uit juli 1967 was 150 euro, zoiets

3 likes

Hoofdprijs wil ik wel geloven. Overigens dan wel 1 jaar garantie.

Of dit frankenwatches zijn kan ik niet beoordelen, deze vallen een beetje buiten mijn scope. Maar als jij dat zegt, zal het vast zo zijn.
Is ook een beetje een keuze met die vintage modellen. Wil je een originele met de sporen van zijn historie, of een toonbaar exemplaar.

1 like

Thanks heren. Ik heb besloten te wachten. Bedankt voor de waardevolle info!

Toevallig dit, ik stond vandaag op het punt om een Seiko bell-matic op te halen die in zeer goede staat was.
Voor 150 euro, leek mij een goede prijs.
In de advertentie stond ref: 4006-7002.
Maar nu komt ie😎; ik was voor het ophalen nog even de foto van de caseback aan het checken, en zie 4006-7000 staan. Na wat onderzoek blijkt dit een 27 jewels uurwerk te zijn, terwijl op de wijzerplaat van betreffend horloge duidelijk 17 jewels staat, ik verkoper gevraagd of de plaat ooit vervangen is geweest, wist ie niet. Heb maar van de koop afgezien.

Je kijkt naar de verkeerde vrouwen :slight_smile: Beter origineel met wat sporen van historie:

Niet gewoon Franken, maar zelfs jong en Franken:

Origineel graag :slight_smile:

2 likes

Ooit ging een bijna NOS Omega Genève aan mijn neus voorbij op MP. De verkoper, die ik kende, zei dat-ie hem voor een goede prijs aan Langeler had verkocht. Inderdaad stond-ie even later op de site van Langeler, uiteraard voor de hoofdprijs maar tevens met de omschrijving ‘nieuw uit oude voorraad’. :triumph:

1 like

Geen Langeler maar Sjacherer dus :upside_down_face:

2 likes

Hij is erg actief op marktplaats en ik zie nog al eens prijzen voor vintage horloges die nogal boven marktconform zaten.
Toch heeft hij nu een nieuwe Omega Speedmaster Pro voor €3250.

Edit: even opgezocht, en dat heb ik verkeerd onthouden:
Jaargang 2009 hagelnieuw ongedragen met doos en alle papieren.
(advertentie m1278933218)

1 like

Nieuw en ongedragen met gebruikerssporen. En dat voor meer geld als waarvoor je hem grijs nieuw kan kopen. :upside_down_face::upside_down_face:

Foto 22 bedoel je?

Ik doelde eigenlijk op de veegjes op het plexi en het deukje in de tachy naast 65

Als je iets bij een AD meekrijgt wat je niet zelf uit de stickers haalt dan zul je heel vaak kleine onregelmatigheden zien. En ik heb meermalen flinke krassen gezien.
Ik denk dat je het van deze foto’s niet echt goed kunt beoordelen, maar het ziet er idd niet puntgaaf uit.