Doet een Guess horloge mee in de horlogewereld?

Precies, ik wist ā€˜vroeger’ niet eens dat er mechanische horloges bestonden, ik kocht na het ā€˜overlijden’ van mijn Swatch Jelly een ā€˜echte Seiko 5’ voor 2 keer zoveel geld en vond het maar vervelend dat daarvan elke maand de tijd een beetje moest bijstellen. Maar ā€œer hoeft nooit meer een batterijtje inā€ verzekerde de verkoper mij… wat een klereding vond ik het, zwaar en het bandje trok de haren uit mijn arm maar gelukkig ging hij kapot na wat magnetiseer werkzaamheden in de serverruimte…

Enige tijd later kocht ik een Edifice Casio, wat een lekker precies ding zeg.

Maar de ziel in een automaat voel ik nu zeker wel, ik vind het prachtig!

5 likes

ja precies, ik vind de techniek mooi maar als ik haast heb slinger ik gewoon mijn seiko solar om.

en ik heb een Frederique constant maanfase horloge, dat is een quartz. je denkt toch niet dat ik iedere keer wanneer ik hem om doe ik een maanfase goed wil zetten?

3 likes

Welkom op het Horloge Forum, succes en veel plezier met het uitzoeken van een mooi horloge (hulp genoeg hieršŸ˜€).

1 like

echt?? oowh dat is dan wel weer een goed bericht. nu ben ik weer aan het twijfelen geslagen omdat ik op een forum bij kassa zag dat iemand minder goede ervaringen had :frowning_face::no_mouth:

1 like

inderdaad! bedankt :slight_smile:

1 like

dat vind ik inderdaad een prachtig horloge had ik zelf ook al eerder genoemd maar is 380 euro :neutral_face:

oei is die zo duur, en 2e hands of moet hij nieuw zijn?

Nee, die modemerken doen niet mee. Die plakken hun naam op rommel.
Uitzonderingen, zoals Cartier daargelaten, maar deze doen er alles aan om fantastische horloges te fabriceren, en plakken niet alleen hun naam op rommel.

Ga op veilig en zoek een horloge uit van een horlogemerk met een goede reputatie. Voor de prijs van die Guess kun je echt wat goeds kopen, als je je even echt verdiept in horloges

1 like

En wat vind je van deze, hier in het blauwe gedeelte te vinden : TK: Seiko Flightmaster TGV SNA411P1 Nieuw

1 like

Ja, die miljoenen die het wel goed doen komen natuurlijk niet bij het Kassa-forum terecht :smile:
Succes met de zoektocht maar uit ervaring weet ik dat Citizen top is.

1 like

Welkom op HF. Alles is al gezegd eigenlijk.

Deze kun je bij Rob kopen:

https://www.monsterwatches.nl/product/snd255/
Nieuw voor €135.-

HƩƩl veel mensen hebben bij hem gekocht (ik ook). Maar je moet soms geduld hebben als je hem per mail een vraag stelt.
Oh en solar is heel prettig. Een groot deel van de problemen komt voort uit te weinig licht. (in de la laten liggen).

Maak maar een draadje als je een horloge hebt gekocht.

1 like

Dit is idd een hele mooie @Kamphuis, is er ook in een goudkleurige versie :+1:t2:

1 like

Welkom hier @kamphuis . Ikzelf ben ook sinds kort geïnteresseerd in horloges en lid hier op het forum. Gewoon op je gemakje het forum doorlezen hier en oriënteren welke horloge je het mooiste/beste bij je vind passen.
Let wel op dat het met de dag kan veranderen :joy: , ikzelf vind de ene dag junghans max bill supergaaf.
Maar een dag later valt de Seiko presage weer in de smaak. En dat heb ik met meerdere horloges :grimacing: . Ik wens je veel leesplezier . :+1:

1 like

Is gewoon horlogemerk wat mij betreft ,zal alleen voor de zogenaamde kenners niet meetellen.

Persoonlijk vind ik het puur snobisme om te zeggen dat een merk niet meetelt. Heel eerlijk gezegd, waar voor je geld krijg je niet met een Guess, maar dat geld ook voor een Rolex of Tag Heuer (een (te) groot deel van de prijs van een Rolex gaat ook naar de naam en de marketingmachine die er omheen draait).

Wat mij het meeste steekt in deze kwestie is dat een leek neerbuigend doet over mijn Seiko terwijl hij zelf een Guess, Hugo Boss of Michael Kors horloge heeft. Want dat zijn designer merken en Seiko is maar een simpel horlogemerk dat ook horloges van 100 euro verkoopt.

1 like

Guess what! Laat je niet gekmaken door allerhande horlogepuristen en koop gewoon waar je zelf blij van gaat worden. Ja, er is heel veel te koop. Ook in de lage prijsklasse. Heb je bijvoorbeeld al naar Boss gekeken? Enne al die kakkers die je affikken als je een modemerk presenteert, lekker laten kletsen… ze zijn vaak gewoon jaloers! :rofl: :wink:

2 likes

Ik heb de accu van 2 Casio solar horloges uitgeput door ze onder de mouw te dragen. Wanneer ie vd pols af ging legde ik om op een boekenplank waarboven een spaarlamp schijnt. Blijkbaar was die niet voldoende om de accu goed op te laden.

Nu leg ik mn solar horloges achter het vensterbank en tot nu toe gaat dat goed. Alleen oppassen in de zomer voor oververhitting. Ik denk dat als je em regelmatig achter een vensterbank kunt leggen, dat het wel goed komt.

1 like

Hier heb je echt wat aan want uiteindelijk wil je wel iets goeds als je 150 euro neertelt voor een horloge.
Uit 355 serieuze reviews komt er 'slecht uit’
Dit gaat niet over horloges alleen maar geeft wel een idee over de bedrijfsmentaliteit. Garantie tot aan de toonbank en als ie kapot is mag jij raden waar het gemaakt wordt…en de kleine lettertjes.

Hoop dat ik je hiermee help maar belangrijkste, als je het echt heel mooi vindt en je doet er voorzichtig mee, waarom niet. Je kan reparaties ook binnen dit forum laten uitvoeren voor een eerlijke prijs en willen ze je niet helpen dan weet je gelijk wie de snobs zijn hier en wie de normale mensen…:sunglasses:

https://nl.trustpilot.com/review/www.guess.com?languages=all

Mwah. Mensen die tevreden zijn klagen zelden, … :wink:

2 likes

Totdat hun internetverbinding niet goed werkt. Dan worden het demonen…

1 like