Doet een Guess horloge mee in de horlogewereld?

Hallo allemaal,

Ben redelijk nieuw in het horloge wereldje. Ben van plan een GUESS W1106G1 aan te schaffen. Maar bedacht me ineens is guess wel een beetje goed? kunnen ze evt een leven lang mee? Seiko, Breil noem maar op zijn gerenomeerde merken en richten zich enkel op horloges. bij guess ligt dat net even wat anders heb ik het gevoel. Hoe denken jullie hier over ik hoor het graag.

groet Kamphuis

3 likes

Het is een modewerk. As je het mooi vindt kan je het gerust kopen, maar kwalitatief heeft het niet veel om het lijf. Het lijkt me niet iets wat een leven lang meegaat, is ook niet het doel. Guess is verder van geen betekenis in de horlogewereld. Seiko is wel degelijk relevant en gewaardeerd en hebben in dezelfde prijscategorie ook prima horloges.

6 likes

Ik moest lachen om je titel.

Nee.

24 likes

Wel ja, het zijn horloges, dus technisch gezien doen die absoluut mee. Ze hebben alleen weinig of niks om 't lijf.
That said, een goeie vriend van mij draagt z’n Guess al jàren zonder problemen. So yeah.

2 likes

Wat guess je zelf? :stuck_out_tongue_winking_eye::sunglasses:

15 likes

Ik voeg ff een poll toe zodat we alle antwoorden goed in percentages kunnen volgen:

• Nee
  • Nope

0 stemmers

16 likes

Dat is mondsnoerend goed gezegd. :+1:

:sweat_smile:

1 like

Nou beste mensen ik wil jullie hartelijk danken voor de vlugge antwoorden. Ik zie er vanaf:joy::joy: evt goede alternatieven?

2 likes

Zo zijn er velen met de horlogehobby begonnen nietwaar? Als merk stelt het " in de horlogewereld" niets voor natuurlijk. Gewoon kopen en dragen wat je mooi vindt en je portomonnaie toelaat.

2 likes

Eigenlijk beantwoord je de vraag zelf al volledig. Wel denk ik dat de kans groter is dat een simpele guess een leven lang meegaat dan een zeer complex uurwerk.

2 likes

Don’t touch a Breil :innocent:

1 like

Jongens moet dat nou zo negatief? Guess is technisch gezien niet bijster interessant en het zal waarschijnlijk geen leven lang meegaan (dezelfde indruk heb ik eigenlijk tegenwoordig van Breil) maar dat hoeft toch niet zo laatdunkend te worden gezegd? Trouwens, die W1106G1 heb ik even gegoogled en ik vind het best een mooi ding. Maar ook wel een model dat je kan vinden bij een merk met meer HF-je-ne-sais-quoi.

@Kamphuis je pakt het sportief op! :+1:

14 likes

Ik zal het anders verwoorden. Als het horlogemerk al een tijd meegaat en goed verkoopt doet het wel degelijk mee in de horlogewereld.
Vraag is alleen: wat vindt je belangrijk bij een horloge? Puur visueel en volgen van mode trends of geschiedenis, goede maar ook interesante uurwerken?
In de eerste categorie valt Guess. Prima en niks mis mee en denk wel dat die quartz uurwerken jaren meegaan.
2e keus is interessant als je daar in wilt verdiepen en daar ook het geld aan wilt en kan spenderen. En nee het hoeft niet duur te zijn, denk aan een seiko 5 maar als de interesse eenmaal begint gaat het makkelijk snel duurder worden.

Belangrijkste is wat JIJ belangrijk en mooi vindt. Laat je hierbij niet afleiden wat men er hier op HF er allemaal van vindt.
Van een horloge moet je genieten ongeacht wat het is.

14 likes

Je moet het “take a Guess” niet te letterlijk nemen. Qua horloges zou ik namelijk helemaal geen Guess nemen.

1 like

De antwoorden worden langer en langer, maar de strekking van het antwoord blijft gelijk…

“Neen”

1 like

Het is geen horlogemerk, maar een modemerk. Ze worden niet binnen muren in elkaar gezet waar Guess op de voorgevel staat.

Dus nee, ze doen echt niet mee in de horlogewereld.

4 likes

niet mee eens…

Kamphuis denk hier eens over na, bedankt @marnixmoed, en @SwedishChef voor het doorlinken:

Hier een aantal categorieën. Wat zijn je wensen betreft:
-stijl: duikhorloge, flieger, racer, voor onder een pak
-uitstraling: een duikhorloge kan er uitzien als een toolwatch of als een iets wat de meeste bekende geheime agent onder z’n pak zou dragen. Of een net/dress horloge kan er klassiek zijn (met Romeinse cijfers, Breguet wijzers) of juist erg strak en modern.
-vorm: rond, vierkant, ovaal, “superhoekig”, etc.
-materiaal: staal, titanium, goud, kunststof, etc.
-band: metaal, rubber, leer, stof, etc.
-uurwerk: quartz, handopwind, automaat, kinetic, solar, etc.
-complicaties: extra functies naast de tijd weergeven, zoals datum, dag, maanfase, chronograaf/stopwatch, tourbillon, etc.
-kleuren: uhm… spreekt voor zich?
-budget
-nieuw of mag 't ook 2e hands zijn?
-verkoper: via het internet, grijze verkoper, authorized dealer, etc.
-andere wensen: mate van waterdichtheid, geschroefde kroon, transparante achterdeksel, saffierglas, lume, Swiss Made, etc.

En lees eigenlijk gelijk de hele draad door waar ik bovenstaande uit heb gehaald:

Dan kun je mooi beschrijven wat je wilt hebben en dan kan iedereen hier fantastisch diepgaand met je meedenken. :smiley:

3 likes

Want?
…