De “Guess” Waterpro! Mijn zeer gewaardeerde quartz voor op reis! Met een band als een rupsvoertuig. Probeer er maar aan te komen.
Als je een horloge koopt omdat jij m mooi vindt, kopen !
Als je een horloge koopt omdat je belangrijk vindt wat anderen over je denken, niet kopen, maar de aller aller allerduurste ‘halen’ die je kunt betalen. Beter nog geld lenen en een nog duurdere ‘halen’…
Jij bedoelt bedoelt.
Dat bedoeldte ik helemaal niet.
Ik heb even snel op Google gekeken en de prijzen gaan serieus tot 400,-. Bijna oplichterij eigenlijk
Zou zelf verder kijken voor bijv. een Seiko of Citizen (al vaker gemeld las ik) omdat sommige Guess horloges duurder zijn dan een goeie Seiko/Citizen… maar zoals ook vaker gemeld, als je ‘m mooi vindt, gewoon kopen, heb 6jr geleden voor mn vrouw een Guess gekocht, doet het al jaren prima en er tikt gewoon een simpel wegwerp Seiko uurwerkje in
Als je goede schoenen wil, koop dan een merk dat goede schoenen maakt.
Als je een goede bril, wil koop dan een merk dat goede brillen maakt.
Als je een horloge wil, koop dan een merk dat goede horloges maakt.
Guess maakt geen horloge, net zo min als Harley Davidson, Armani of Tommy Hilfiger…
Ook in de wat goedkopere prijsklassen is er prima een mooi mechanisch horloge te scoren.
Heel veel succes en vooral veel plezier @kamphuis !
Mijn vraag is of je dit een nieuweling in de horlogelarij wel moet aanprijzen, sommige mensen willen gewoon een mooi horloge dat ook nog eens op tijd loopt, maand na maand na maand, daar past niet altijd een ‘koop een mechanisch horloge’ antwoord bij…
Interesseert de TS de mechanische kant van het horloge wel? Zo niet, gewoon goed kwartshorloge van een echt horlogemerk adviseren, Seiko, Citizen en Casio bieden daar erg veel keuze in.
Als je iets zoekt in de hoogewereld, zoals Kamphuis kennelijk zoekt, kom je snel bij mechanisch uit.
Dat heeft ziel en is toch geweldig: een stukje techniek dat het zonder batterij gewoon doet.
Horloge zelf is nutteloos met iPhones en klokken op je computer, oven, magnetron, tandenborstel, etc.
Als je als man een horloge gaat dragen, vind ik mechanisch van grote toegevoegde waarde.
Dat Guess niet iedereen zijn eerste keuze is is ondertussen duidelijk. qua alternatieven wil ik het volgende voorstellen.
gezien het model dat je in je post noemt zou ik voor iets in de richting van een Seiko Flightmaster gaan.
qua stijl wel in de buurt vond ik.
Eigenlijk doet gewoon ieder horloge mee!
Is het een instrument, gemaakt om de tijd mee te zien, is het een horloge.
De “horlogewereld” is een niet afgebakende term voor alles wat met horloges te maken heeft.
De grenzen van deze wereld staan niet vast.
Over het algemeen is met hier op het forum niet dol op Guess. Maar dit had je op dit moment wel begrepen.
Als jij het een mooi horloge vind en je wilt het hebben, laat je door ons niet beperken.
Persoonlijk denk ik dat Seiko zo’n beetje de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Succes met je keuze en vergeet niet dat bijna iedereen hier wel eens een horloge heeft aangeschaft waar hij/zij later toch spijt van heeft gekregen. Wees niet bang om te leren en leren gaat met vallen en opstaan.
Nee toch, hoewel ik dat zelf echt wel helemaal met jouw eens ben, kan je dat iemand die gewoon een mooi nieuw horloge zoekt, echt niet aandoen… die ziet glas, wijzers en een glimmend kastje, die kan je niet vragen naar de ziel van een horloge
dat ding mot glimmen en gewoon goed op tijd lopen. dat veel mensen die in horloges geinteresseerd zijn ook in techniek zijn geinteresseerd is iets anders. maar ik kan niet zeggen dat mechanisch buiten dat technische echt meerwaarde heeft hoor…
Ik vind eigenlijk die houding dat een horloge een complex sieraad is dat effectief nutteloos is geworden helemaal niet leuk. Als ik de tijd niet op mijn pols heb ben ik niet bij de tijd. Ik weet niet hoe dat voor anderen is, maar ik ben naakt en stuurloos zonder horloge. Ik zal vast niet de enige zijn voor wie het in de allereerste plaats een instrument is om de tijd op af te lezen.
Als iemand een kwarts wil moet hij gewoon een kwarts dragen. Heeft ook z’n voordelen.
Precies, ik wist ‘vroeger’ niet eens dat er mechanische horloges bestonden, ik kocht na het ‘overlijden’ van mijn Swatch Jelly een ‘echte Seiko 5’ voor 2 keer zoveel geld en vond het maar vervelend dat daarvan elke maand de tijd een beetje moest bijstellen. Maar “er hoeft nooit meer een batterijtje in” verzekerde de verkoper mij… wat een klereding vond ik het, zwaar en het bandje trok de haren uit mijn arm maar gelukkig ging hij kapot na wat magnetiseer werkzaamheden in de serverruimte…
Enige tijd later kocht ik een Edifice Casio, wat een lekker precies ding zeg.
Maar de ziel in een automaat voel ik nu zeker wel, ik vind het prachtig!
ja precies, ik vind de techniek mooi maar als ik haast heb slinger ik gewoon mijn seiko solar om.
en ik heb een Frederique constant maanfase horloge, dat is een quartz. je denkt toch niet dat ik iedere keer wanneer ik hem om doe ik een maanfase goed wil zetten?
Welkom op het Horloge Forum, succes en veel plezier met het uitzoeken van een mooi horloge (hulp genoeg hier😀).
echt?? oowh dat is dan wel weer een goed bericht. nu ben ik weer aan het twijfelen geslagen omdat ik op een forum bij kassa zag dat iemand minder goede ervaringen had
inderdaad! bedankt
dat vind ik inderdaad een prachtig horloge had ik zelf ook al eerder genoemd maar is 380 euro