Doet ie het of doet ie het niet

Tips gevraagd voor aankoop. Wat is het maximale bedrag voor dit horloge?

-Uurwerk loopt prima
-Band niet origineel
-Heel klein barstje in glas
-Kleine chrono reset niet goed.
-dagaanduiding niet recht… op andere foto die ik heb overigens wel…

Alvast erg bedankt!

zou er niet aan beginnen tenzij echt goedkoop, dus 100-140 eu ofzo. Dag aanduiding kan komen omdat de wijzers rond 10 uur savonds staan. Hoe stonden ze op de andere foto?

2 likes

Hoe weet je dat het uurwerk goed loopt? Of zegt de verkoper dat? Als de rest je al aan het twijfelen brengt zou ik daar 2x over nadenken. Er zijn zat horloges die 20 jaar geen onderhoud hebben gehad en ook goed lopen maar ik hoef hem dan niet meer.
Er zijn zoveel goede horloges te koop dat het zonde is om je geld te steken in iets dat niet goed is.

1 like

Waarschijnlijk loopt ie precies naar middernacht idd… 2 min eerder stond de dagaanduiding wel goed…

Uurwerk ziet er niet smerig uit. Verkoper geeft aan dat het zeer goed loopt. Aangezien ik het horloge wil kopen en niet in mijn bezit heb, kan ik dat eigenlijk nooit zeker weten.

Hieronder wat beeld

Voor wat het waard is, ik vind hem wel mooi!

2 likes

Maar het chronowijzer probleem is toch wel iets dat de waarde drukt en onderhoud aan dit soort horloges is prijzig. Je kan geluk hebben dat het alleen vuil in de pusher is en de pusher niet ver genoeg ingedrukt kan worden om hem helemaal te resetten maar ga maar uit van worst case scenario. Een nieuw glas zal ook niet goedkoop zijn.

Een degelijk head only exemplaar is als hij 100% goed geweest had een euro of max 200-250 waard.

1 like

Bedankt, hier kan ik wat mee… vind het een mooie klok maar hij vraagt er 200 voor. Wel inclusief verzending vanuit Duitsland…
Overigens is een 100% werkend exemplaar meestal wel een tandje duurder dan 250 euro… in elk geval dit model…

Ik ga verder kijken

Als je hem écht wil, ga dan eens bij een horloge maker langs en informeer naar de kosten voor een beurt. Reken je niet rijk voor die €200 iig! Het is een mooi horloge.

Valt wel mee toch? Het is niet echt een populair model. Zomaar een paar van ebay binnen de eu:

1 like

Inderdaad, van die loze kreten als “loopt goed” etc moet je altijd met een flinke korrel zout nemen. Onlangs nog een Omega gekocht die net was “nagekeken”, zit het uurwerk vol met een vergane rubber pakking :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Met nagekeken bedoelen ze vaak “naar gekeken”. Meestal van een afstand zonder hem daadwerkelijk aan te raken.

1 like

Het is net als 100 jaar geleden. De meeste mensen zijn te goeder trouw. Een kleine groep niet. Vaak merk je in de communicatie al wat voor verkoper het is… en dan nog… you win some, you loose some…

De kennis hier op het forum is daarom zo waardevol! Ik weet nu dat ik deze laat zitten. Gevoel zegt ja, verstand zegt nee.