ok, bedankt Hharry, 49mm is wat groot, de skx009
van mijn pa meet 44/45mm dat kan net maar ik blijf
dit volgen, ben benieuwd of rullemus er een leuke
photoshop van kan maken…
De oo9/7/11 zijn ook zo’n 48 dus eigenlijk is het een groot horloge maar de lug to lug afstand valt een beetje mee.
Nee, dan moet je de binnenkant van het venster meenemen. Als het een plaat wordt zonder randje om het venster, is dat trouwens iets wat best wel eens zou kunnen gebeuren
Ik zou echt heel graag wat willen ontwerpen, omdat ik best wel een leuke wijzerplaat in gedachten heb. Helaas heb ik er geen programma voor om het te maken en ik zou ook niet weten hoe. Als iemand wil helpen dan hoor ik het graag via een PB.
Gewoon even een vrijblijvend aanzetje (voor een witte of een full-lume wijzerplaat en twee-kleurendruk) …
Witte wijzerplaten voor duikers zijn niet zo simpel (zeker niet wanneer het geen zgn. verzilverde" platen zijn).
Eierschelp-kleur of full lume daarentegen zal iets makkelijker zijn.
Ik dacht zo:
Duiker = water = waterdruppels + wat retro invloed (fantasie stijl Sicura) en toch niet teveel plagiaat van een al bestaande plaat…:D:D
Hieronder een simpel screenshot van een snelle schets (de letters zijn er niet al te secuur opgezet en zijn iets te klein en de verhoudingen kloppen niet echt, maar het is gewoon een los ideetje). Om het effect van een echte plaat te krijgen moet je de afbeeldingen overigens verkleinen tot hun reële proporties…
Dus wit = wit of lume, zwart is zwart en rood is rood (= zwart op full lume)
Wauw Morse!! Ik vind de eerste bijzonder goed geslaagd! Deze in een full lume plaat zou erg mooi zijn! Leuk gevonden ook doe druppels en het rood/zwart wat overal terugkomt…
Echter ben ik alleen geen voorstander van een jaartal op een horloge. Dit dateert het horloge over een paar jaar ik zou alleen het rood/zwarte PMLE laten staan op de plaat. Vind het altijd zo jammer als ergens een jaartal op staat, dat vind ik na een paar jaar altijd wat minder! Op de achterkant vind ik dan weer niet erg!
Vind ik mooi! Vooral dat eerste ontwerp. Maar misschien komt het ook wel omdat het enigszins op full-lumen lijkt.
Is twee-kleurendruk niet veel duurder?
Om tegemoet te komen aan de wens van geen jaartal op de plaat: de duikstreepjes die nu tot 15 lopen, tot 20 laten lopen en alleen bij 10 en 20 een getal? (samen 2010, maar dat had je natuurlijk al begrepen).
Ik had eigenlijk al afgehaakt vanwege de witte wijzerplaat en het logo op de plaat (klonk veel te druk voor mij) maar deze ontwerpen (vooral het laatste) vind ik wel heel knap, felicitaties aan de ontwerper !!