Beste allemaal,
In mijn eindeloze zoektocht ben ik terecht gekomen bij Dolphin watches. Een Frans merk die militaire horloges maakt. Het is natuurlijk wel de vraag in hoeverre dat militaire horloges zijn. In eerste instantie had ik het gevoel dat het een plakmerk is, maar ondanks dat vindt ik dat er toch wat leuks bij zit. https://www.dolphin-watches.com/en/watches/s-600-titanium
Iemand bekend met dit merk?
Het was me onbekend en zo te zien heb ik niet veel gemist.
Brrrrr …
Ben er totaal niet mee bekend dus kan je niet helpen, moet wel eerlijk zijn dat het mij niet warm maakt…
Une montre abominable
Dat gevoel heb ik nog
Nee en nu ik het heb gezien ook weinig interesse voor
De reden waarom ik nooit in dienst ben geweest.
Ik vrees dat het je weinig helpt maar asl je het leuk vind gewoon kopen. Al zul je hem hier niet kunnen slijten als die weg gaat denk ik.
Dit is gewoon een microbrand!
Daar is niks mis mee hoor! je krijgt vaak meer waarde voor je geld dan de gevestigde orde.
deze ziet er keurig uit, titanium ,saffier een miyota. zo te zien kan je een leven doen met het horloge!
Als je zeker wilt weten dat je kwaliteit koopt voor zo een bedrag kan je ook eens bij phoibos kijken.
verzenden vanuit engeland als je op de europese site kijkt. zitten ook rond zo een bedrag alleen meer richting de duikers.
gr.
Jurgen
Als het je aanspreekt, lijkt me er niets mis mee. Zou het niet als “plakmerk” bestempelen. Categorie microbrand. Maar een Myota 9015 met Côtes de Genève afwerking lijkt me wel sterk
Inderdaad, ze plakken alle wijzerplaten vol met stickers. Daarom is het denk ik toch een plak -merk.
Gelukkig kun je er ook terecht als je een nuclear warship nodig hebt:
Niet bekend met het merk. Wel heb ik horloge met hetzelfde uurwerk en die doet prima zn ding. Wel kun je af en toe een ‘wobble’ hebben, zeg maar dat de rotor in de vrije richting spint, omdat ie maar eenzijdig opgewonden wordt.
Het kast ontwerp is duidelijk geïnspireerd op die v panerai. Magrette maakt ook horloges met een vergelijkbaar ontwerp, maar met n iets rustigere uitstraling. Misschien dat daar ook iets voor je tussen kan zitten.