Dom dom dom…

Ik ben zo dom geweest om mijn Rolex Explorer op de badkamervloer te laten vallen…:dizzy_face:.
Aan de negen-uur kant zit een duidelijke dent, dus daar is hij terechtgekomen.
Op de timegrapher zie ik dit (is wrs niet helemaal opgewonden, dus amplitude is niet zo spannend).
Laatste service is 7 jaar geleden.
De afwijking per dag en de beat error baren me meer zorgen, kan dat van de klap zijn?
Overigens ben ik van plan om hem binnenkort naar Wesselink en Vreeker te brengen voor alle zekerheid. Ik vraag het me meer gewoon af…

16 likes

Ja dat doet zeer. Wind hem eerst eens op (slag of 10 er bij) en meet dan nog eens. Dit zijn tough motherfuckers hoor. Zonder de inbreker 5 jaar terug was ik nog steeds Rolex-eigenaar (DJ1601), en service ze nog graag. De tik kan nauwelijks invloed gehad hebben, er is bij dit horloge geen kompas dat verschoven kan zijn.

10 likes

Ongeluk zit in een klein hoekje. Ik zou het niet dom noemen.

Even een check kan geen kwaad. Succes!

3 likes

Ik heb twee keer een horloge op de tegels in de keuken laten vallen en twee keer mocht er een nieuw uurwerk in.

In huize Pjotr worden horloges alleen nog maar zittend aan een bureau of tafel aangedaan.

Ik duim voor je dat het meevalt.

5 likes

Ik ben me er ook altijd heel erg bewust van waar ik mijn horloge om/af-doe. Badkamer is off-limits… …evengoed lelijk probleem hier, en ik voel mee met de TS. Harde wijze les.

2 likes

Vervelend voor je. Misschien valt het mee.
Sterkte en shit happens nu eenmaal.

1 like

Destijds ook een explorer 214270 laten vallen op precies dezelfde manier. Week later laten checken bij de AD. Niks aan het handje :+1:

1 like

Heel vervelend, maar niet dom. Kan iedereen overkomen. Wel laten checken lijkt me

2 likes

Gelukkig is het vooral financieel, want het is perfect te herstellen.

1 like

Vervelend, niet dom, maar wel een wijze les voor ons allemaal. Ga even aan tafel zitten als je je horloge omdoet. Sterkte ermee, hoop dat het meevalt.

1 like

Ai dat gaat door merg en been ja! Kan gebeuren en beter even laten checken ja :+1: Sterkte

1 like

Een slaapkamervloer met laminaat behoort tot dezelfde categorie :see_no_evil: Heeft me ook al eens een horloge gekost. Althans, defect en moest een onderdeel vervangen worden. Ben me er inderdaad ook zeer bewust van waar en hoe ik mijn horloges om/af doe. Deze loopt in ieder geval nog en biedt de burger moed.

1 like

Nee, kijkende naar je amplitude en beat error denk ik eerder dat het beestje een beurt nodig heeft dan dat het de klap is. Uiteraard weet je dat niet zeker, maar ik heb een horloge laten vallen en zag de beat error echt astronomisch worden, dat was gewoon sneeuw op de monitor.

Ik zeg dit wel met de aanname dat de sneeuw die we zien het resultaat is van een positie wissel door jou. Als dat gewoon van een stil liggend uurwerk is is het niet goed.

Wie dem auch sei, of het door de val komt of niet, een amplitude van 240 is erg laag. Zoals gezegd: beurt.

Heb je geen idee hoe het was voor de val?

4 likes

Laten servicen en dan loopt hij weer als een zonnetje. Maar hoe erg is de “dent”?

1 like

Zo dom is dat niet, heb ook een keer een Speedmaster laten vallen op die manier. Sinds die tijd let ik er wel op waar ik horloges om of af doe :smiley:
De Speedy heeft het wel overleefd, maar was wel wat van slag daarna. Kon gewoon worden bijgeregeld.

1 like

Wanneer heb je voor het laatst op de timegrapher gehad?
Je zou hem nog even goed kunnen opwinden en in meerdere posities kunnen meten.

1 like

Zou dit eerder een “ongelukje” noemen. Pijnlijk is het natuurlijk wel. Ik wissel mijn horloges alleen boven een zachte ondergrond of vlak boven bed of tafel ofzo, zodat als m’n horloge per ongeluk valt, dit verder niet uitmaakt. Sterkte!

2 likes

Ik ken dit gevoel goed. Ik heb een limited Edition Hamilton ooit uit m’n horlogedoos laten vallen. Eerst ving m’n hand 'm, toen m’n voet, en toen met een heel zacht plofje viel 'ie op z’n kroon. Ik had een hartverzakking, maar hij had níks. De schroefdraad van de kroon ving denk ik de klap grotendeels op, en hij loopt nog steeds keurig. Soms kan het verkeren.

1 like

Nee helaas, niet meer precies. Amplitude was toen goed (290+) en de BE en afwijking waren kleiner, maar hoe het precies was weet ik dus niet meer.
De ruis is inderdaad wissel van positie.

Vanavond was het na een dag dragen overigens een amplitude van 275, BE van 1,9ms en een afwijking van +10 liggend op de caseback.
Iets beter, maar toch maar nakijken…

1 like

Het is moeilijk in beeld te brengen, maar er is een afvlakking in de ronding van de kast:

2 likes