Sparks Schreef:
Zelfs het maken van een valse factuur blijkt voor
sommige lieden (te) moeilijk te zijn.
Volgens mij sla je de spijker op zijn kop.
Zelfs het maken van een valse factuur blijkt voor
sommige lieden (te) moeilijk te zijn.
Volgens mij sla je de spijker op zijn kop.
Denk persoonlijk niet dat dat aan de orde is. Na even googlen ontdekte ik dat Bagijn behalve im-export van horloges ook de customer service van AP op zich neemt: http://www.audemarspiguetforum.nl/topic.php?id=91
Raar antwoord?! Hoezo dat?
Ind dan vinden zij dat blijkbaar normaal. Ik heb namelijk vaak gezien
Dat ze op die manier terug kwamen van een service.
Of het goed is nee natuurlijk niet.
Ongeacht of de schroefjes er juist in zitten of niet, die factuur voor een service is puur diefstal .
Hallo,
antwoord eigenaar!
Dank u wel voor uw email.
Ik heb dit horloge samen met service papers ope deze manier gekocht van een juwelier. Ik heb geen foto’s voor de service.
Welke schrofjes eigenlijk bedoelt u? Aan de front of achterkant? Ik heb pas nu inderdaad opgemerkt dat schrofjes in de bodem zijn in steel kleur hoewel zij in gouden kleur moeten zijn. Is dat wat u bedoelt of er is zelfs meer dat ik wist nieks van?
Bedankt voor uw reactie.
Mvg,
Kasia. Nowak.
ja welke schroefjes zouden nu bedoeld zijn he ::o
best wel een verhitte discussie over zoiets banaals als een paar schroeven…
Hoe dan ook… Langejaap is waarschijnlijk zelf wel een liefhebber van de Royal Oak, en een Purist… alles moet kloppen… ik vind dat persoonlijk een goede eigenschap… Alles moet gewoon kloppen…'t moet puur zijn…
Zoals waarschijnlijk bekend vind ik zelf de Royal Oak niet mooi, juist vanwege de schroeven… de gleufjes hebben alleen een sierfunctie, want de koppen zijn zeskant, en zitten in een zeskant gat… kun je dus nooit draaien… “Laat die gleuf dan achterwege” denk ik dan…
Maar… afgezien van mijn persoonlijke mening omtrent dit klokkie… een monteur die de schroeven er zomaar even instrooit, is in mijn ogen het predicaat "horlogemaker"ook niet waardig… als ie bij het monteren van iets simpels als de boutjes in de kast al niet oplet… hoe staat het dan met de rest van het werk?..
Zou ik Juwelier zijn, en een dergelijk horloge opsturen voor onderhoud/reparatie, en ik kreeg em zo terug?.. dan ging ie meteen terug naar het serviceCenter… en een Boze brief naar AP… met foto’s…
dit is gewoon knoeiwerk…Ik denk dat als je willekeurig een paar personen zou vragen om de schroefjes te plaatsen… dat een groot deel ze er wel netjes in zet… al kennen ze het hele horloge niet.'t staat gewoon netter
Zou ik Juwelier zijn, en een dergelijk horloge
opsturen voor onderhoud/reparatie, en ik kreeg em
zo terug?.. dan ging ie meteen terug naar het
serviceCenter… en een Boze brief naar AP… met
foto’s…dit is gewoon knoeiwerk…Ik denk dat als je
willekeurig een paar personen zou vragen om de
schroefjes te plaatsen… dat een groot deel ze er
wel netjes in zet… al kennen ze het hele horloge
niet.'t staat gewoon netter
nogmaals, waar mij t om gaat,.is dat dit n bedrijf is die blijlbaar officieel de service regelt v ap. dan moeten ze t ookgoed doen. die schroeven er verkeerd in doe is… alsof je n logo ergens ondersteboven in zet. het klopt dan gewoon niet. n officiele monteur zou dat moeten weten. als ik hen was, zou ik kosteloos de schroeven in orde maken en de eerst volgende servicebeurt voor eigen rekening nemen. want ik vind t wel n blamage voor t merk.
Precies… alsof je naar de kwikfit gaat, en ze zetten je banden er achterstevoren op…
dat is mij een keer gebeurd bij een motorband… ik had mijn velgen naar een dealer gebracht voor een setje vers rubber… ik kwam ze 'smiddags ophalen… en het viel me op dat de voorband achterstevoren zat… dus ik vroeg aan de monteur “je bent er vanmorgen meteen mee begonnen zeker”
-"Ja… inderdaad. ik wist dat je ze vanmiddag weer kwam halen… "
Ja…'t is te zien… je was nog niet wakker… de voorband zit verkeerd om…
-"ohnee… dat meen je nie… ja… inderdaad… maak ik meteen in orde voor je… "
Prima geregeld… bandje eraf… omdraaien… er weer op… lucht erin… no hard feelings…
Dat is moeilijker te zien dan de schroefjes in een AP Royal Oak kast…dat moet gewoon in één keer goed gaan.
+1
Helemaal mee eens Arie.
Ik vind het maar raar allemaal.
Ik heb meerdere services gehad, op de rekeningen stond altijd het serienummer en het referentienummer van het horloge. Hier opvallend afwezig.
Geen originele papieren bij de koop, leeftijd niet vermeld. En bovendien, slechte foto’s. Ik vind dit model een van de mooiste horloges die ik ken. Maar niet als ik naar deze foto’s kijk. De prijs zou m.i. voor een mooi model met papieren veel hoger moeten zijn.
Die schroeven moet goed zitten ,gleuf in de juiste richting, is het visitekaartje van AP.
Ook moeten de koppen gepolijst zijn.
Deze schroeven hebben wel een functie en maken het geheel van de kast dicht samen met de ronddraaiende schroeven aan de achterkant.
Deze schroeven hebben wel een functie en maken het
geheel van de kast dicht samen met de
ronddraaiende schroeven aan de achterkant.
zoals arie al zei, de schroeven zelf hebben wel n functie, maar door de zeskantige hoeken, is het gleufje onnodig.
Schroeven horen er gewoon recht in!
Klaar!
En al helemaal als we het over een AP servicecenter of een zichzelf respecterend horlogemaker hebben.
En of het nou een horloge van een ander of mijzelf zou betreffen dit kan voor een liefhebber gewoon een dealbreaker zijn als het te koop aangeboden wordt.
Dan is het gewoon jammer dat een of andere prutser met weinig aandacht en respect voor het ontwerp van Gerald Genta er aan heeft zitten knoeien.
Groeten.
Noel.
best wel een verhitte discussie over zoiets
banaals als een paar schroeven…Hoe dan ook… Langejaap is waarschijnlijk zelf wel
een liefhebber van de Royal Oak, en een Purist…
alles moet kloppen… ik vind dat persoonlijk een
goede eigenschap… Alles moet gewoon kloppen…'t
moet puur zijn…Zoals waarschijnlijk bekend vind ik zelf de Royal
Oak niet mooi, juist vanwege de schroeven… de
gleufjes hebben alleen een sierfunctie, want de
koppen zijn zeskant, en zitten in een zeskant
gat… kun je dus nooit draaien… “Laat die gleuf
dan achterwege” denk ik dan…Maar… afgezien van mijn persoonlijke mening
omtrent dit klokkie… een monteur die de schroeven
er zomaar even instrooit, is in mijn ogen het
predicaat "horlogemaker"ook niet waardig… als ie
bij het monteren van iets simpels als de boutjes
in de kast al niet oplet… hoe staat het dan met
de rest van het werk?..Zou ik Juwelier zijn, en een dergelijk horloge
opsturen voor onderhoud/reparatie, en ik kreeg em
zo terug?.. dan ging ie meteen terug naar het
serviceCenter… en een Boze brief naar AP… met
foto’s…dit is gewoon knoeiwerk…Ik denk dat als je
willekeurig een paar personen zou vragen om de
schroefjes te plaatsen… dat een groot deel ze er
wel netjes in zet… al kennen ze het hele horloge
niet.'t staat gewoon netter
amen
ook wel eens vanuit dit oogpunt bekeken:juist die schroeven met zeskant zijn het gezicht van de oak`s…een Mercedes ster ligt ook niet plat op de motorkap.Ongeacht of het mijn klok is of niet,…ik wilde de mening van echte horloge liefhebbers peilen. ik heb gezien dat er een aantal bijzitten die er heel anders over denken dan ik…hahahaha. stog super. mag ook gewoon…geen enkel probleem mee.
dat zet de mens juist aan het denken…das het mooie vant verhaal…
En nog een +1 
Ben toch wel benieuwd wat het AP-servicecenter hier zelf van vindt. Kan je toch niet trots op zijn?
Freddy Schreef:
Deze schroeven hebben wel een functie en maken
het
geheel van de kast dicht samen met de
ronddraaiende schroeven aan de achterkant.zoals arie al zei, de schroeven zelf hebben wel n
functie, maar door de zeskantige hoeken, is het
gleufje onnodig.
===============
Ik denk als je dit model AP ziet ZONDER gleufjes in de schroeven dat je ook denkt: wat krijgen we nou?