Hallo SARB-lovers…
Ik heb een intoming SARB033. Nog een paar weken en hij is hier binnen. Een prachtig horloge waar ik erg naar uitkijk.
Mijn SARB:
Deze SARB heeft helaas ook een klein minpuntje, en dat is het ontbreken van een AR coating op het saffierglas. Bij filmpjes en foto’s valt dit helaas meteen op en dit zal in het dagelijks gebruik waarschijnlijk ook wel zo zijn. Ik vind de mate waarin het standaard saffier reflecteert minder aangenaam.
Nou zijn er wel vervangende saffierglaasjes te koop voor de SARB033 (/035) die zijn voorzien van een blauwe of transparante AR coating. Daarnaast is er ook nog de keuze uit vlakke of domed varianten.
voorbeeld van een domed sapphire op een SARB:
Ik neig zelf naar een transparante AR coated domed Saffierglas, maar ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Hebben jullie het standaard saffier er inzitten en bevalt deze? Of hebben jullie deze (laten) vervangen en welke keuzes hebben jullie gemaakt?
Misschien heeft er iemand hierover nog tips of links naar geschikte varianten/aanbieders.
En ik ben ook nog op zoek naar iemand die een dergelijk glaasje op de juiste manier in het horloge zou kunnen/willen plaatsen want op dit gebied heb ik echt twee linkerhanden (wél handig als je twee horloges wilt dragen ).
Ik hoor het graag van jullie