Dominantie in de verzameling, ben ik nu IWC verzamelaar?

Nadat ik gisteren de grote mariage IWC heb gekocht en voorzien heb van een nieuwe opwindveer, realiseerde ik toch ineens dat de meeste horloges die ik bezit van IWC zijn… ben er niet bewust mee bezig, wat mankeerd me :S

Herkenbaar?

oja
Nu nog een 5001 erbij scoren nu ik er zo over nadenk (:P)

Wat je mankeert? Je hebt geld te veel. :wink:

Iedereen heeft zijn voorkeur. Is heel normaal hoor. En dit is een goede keuze imo.

Ik tel momenteel zo’n 6 seiko’s in mijn/onze collectie, dus denk dat iedereen wel een bepaalde voorkeur heeft.

je hebt gewoon een goede smaak!! Voordat je het weet kom je toch vaak weer op hetzelfde merk/style uit.
Veel plezier met je nieuwste aanwinst.

Groet,
Arno.

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe aanwinst en kom steeds bij Hamilton uit. Ik weet niet wat het is maar sommige modellen vind ik gewoon geweldig.

Mijn beste,

“Het hart heeft nu eenmaal redenen die de rede niet kent”.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mario Bredewold Schreef:

Nadat ik gisteren de grote mariage IWC heb gekocht
en voorzien heb van een nieuwe opwindveer,
realiseerde ik toch ineens dat de meeste horloges
die ik bezit van IWC zijn… ben er niet bewust
mee bezig, wat mankeerd me :S

Je kijkt te weinig naar Russische horloges:D

Nee hoor, er is niets mis met je. Althans je bent niet minder getikt dan de andere forumleden.
En je voorkeur voor IWC kan ik wel begrijpen. Het zijn schitterende horloges. Alleen voor mijn beurs iets minder geschikt:D

De grote mariage IWC moet dan de middelste van de drie bovenste zijn.
Een zakhorloge omgebouwd tot polshorloge ?:wink:
Mogen wij niet meegenieten van een reportage hierover, en een mooie foto van het uurwerk ? :X
Groet. Chris

Klopt helemaal Chris.

Het opwindsysteem moet ik nog nazien, de as en kroon lopen strak tegen de kast en opwinden is dan ook enkel te doen om er vervolgens zere vingers aan over te houden.
Ik moet dus even een foefje versieren (schilfertje tin in de kroon oid) om de kroon iets speling te geven.
Zal later even wat foto’s maken als ik dat voor elkaar heb.

diashock Schreef:

De grote mariage IWC moet dan de middelste van de
drie bovenste zijn.
Een zakhorloge omgebouwd tot polshorloge ?:wink:
Mogen wij niet meegenieten van een reportage
hierover, en een mooie foto van het uurwerk ? :X
Groet. Chris

Ja, dan is de opwindas iets te kort. :frowning:
De opwindasjes breken soms ook nog eens erg makkelijk, ik heb er laatst zelf een gemaakt, kostte me een dag werk.
Ik kijk uit naar het vervolg.(tu)
Groet. Chris

Ach, een ieder heeft zo zijn afwijking (:smiley: Maar met deze valt wel te leven denk ik.

Bah, wat een mooi setje! :smiley:

Ik kijk ook vaak naar IWC, helaas zal het voorlopig nog bij kijken blijven :frowning:

Groeten,

Martin

Tjonge, daar ligt een mooi rijtje klokken! (tu)
Ik vind sommige IWC-modellen ook schitterend, maarre… voorlopig blijft het even bij kijken. :frowning:

Oefff, wat een prachtige collectie!!!
Godfried Bomans zei ooit over de benen van Marlene Diettrich; had mijn vrouw maar één zo’n been :D…

Dat gevoel komt een beetje in de buurt bij het zien van deze verzameling. IWC is een verhaal op zich en het is natuurlijk fantastisch om zulke mooie horloges bij elkaar te zien. Je mag hier met recht spreken van een verzameling, en een hele mooie ook!!

Koester en geniet!!!

Gr Ron

vreugd2 Schreef:

Prachtig, Mario. Maar ik vind dat die Rus er wel
een keertje tussen mag liggen.

Haha! die heb ik niet meer, een collega van mij vondt die Poljot Journey zo mooi dat ik em aan hem heb gegeven toen ik de glasbodem eronder had gezet, hij draagt deze nu elke dag ;-).

Tja als je je horloge aan een collega geeft, en hij draagt hem elke dag heb je twee zekerheden;

Hij vindt hem mooi, èn je ziet het horloge vaker dan als het in een kist ligt.

De eerste IWC waar ik gek van was zag ik in belastingparadijs St. Maarten in de etalage liggen, geweldig.
Verkoper was al aan het afdingen toen ik nog buiten stond, maar was toch ruim boven mijn budget, toen al.
Dat heb ik nu met Oris en Hamilton ook, deze drie merken en Seiko hebben een zware aantrekkingskracht merk ik.

Zoals beloofd nog wat foto’s van de IWC mariage, de stroefheid van de kroon is inmiddels opgelost door een paar schilfertjes tin in de bodem van de kroon te stoppen,deze liep enigzins aan tegen de kast.
Het klinkt mischien raar maar het werkt uitstekend (tu)

Hij loopt nog als een trein en met een prachtig geluid en bijbehorende balansamplitude!
Ik gok overigens dat het een caliber 53 is, ik zie namelijk nogal wat (ogenschijnlijk?) verschillende uurwerken als zoekresultaat terugkomen.

In ieder geval krijgt hij veel wristtime :~

Ps, het kleine knopje naast de kroon is bedoeld om de wijzers te kunnen verstellen, de kroon kan dus niet uitgetrokken worden.

O, dat ziet er prachtig uit. ::o
Zowel de kast als ook het uurwerk zijn zo te zien in nieuwstaat. (tu)
Het uurwerk zou inderdaad een kaliber 52 of 53 kunnen zijn.http://www.columba.ch/pocketwatch/kiwc.htm#53-19
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Groet Chris

Die is écht mooi zeg (tu). De geblauwde wijzers zijn mjammie, en de staat is echt perfect.

groeten,

Martin