Is het nog garantie? 
Loctide 222 is vast , maar kan je weer losdraaien.
Is mijn eigen domme fout en ik heb reserve schakels met pinnen. Ze gaan deze er in zetten.
Volgens mij zonder kosten. Alleen als het wat kost dan zal ik daar niet moeilijk over doen.
Maar je hebt niet echt iets fout gedaan toch? Je zou naar mijn idee gewoon moeten kunnen gaan slapen met je horloge om normaal gesproken.
Je hebt nog geluk gehad, nu gelukkig in bed, voor het zelfde geld lag hij op straat met de nodige schade als gevolg. Zoiets moet eigenlijk niet kunnen gebeuren
Ik verstel alles zelf en bij de meeste merken schroef je de pinnen er zonder al te veel weerstand uit. Vooral bij Rolex en Tudor zit er redelijk veel meuk (loctite denk ik) tussen en bij die merken doe ik zelf ook vaak weer een klein drupje op. Als je het vergeet kunnen de pinnen er vrij makkelijk uit gewurmd worden na een tijd dragen. Ik heb ook wel eens een pin moeten aandraaien toen hij ongeveer 1mm uit ging steken. Dat was ook Tudor trouwens.
Begin nu toch de twijfelen of Johan niet langs is geweest 
Ik gebruik bij stalen schroeven Loctite 243. Voor goud 222.
Maar nog veel belangrijker is een vetvrije en schone verbinding, anders krijg je nooit een goede hechting / uitharding.
Uiteraard is een juiste hoeveelheid ook nog een must. Iedereen kan een schroef vast zetten met veel borgmiddel maar dan is hij dan ook niet gemakkelijk meer los te krijgen, dus gedoseerd aanbrengen of naar de vakman gaan.
Met vakman bedoel ik doorgaans geen juwelier!
Hoe slaap je in godsnaam?
Ik draag mijn horloges al sinds 1996 24 uur per dag, en in bed is zo’n beetje de enige plaats waar ik nog nooit iets beschadigd heb. 
Maar het illustreert direct het nadeel van banden met schroeven. Splitpennen of pin and collar is superieur, want die zullen nooit van je pols af flikkeren omdat een schroef los is gedraaid.
Zeg even tegen de juwelier / horlogeboer dat ie semi-vaste loctite op die schroef druppelt, dan heb je dat gedonder waarschijnlijk niet meer.
Dat doe je toch lekker zelf!!!
Ik ga voor zoiets niet naar een juwelier….
En wees blij dat het in bed is gebeurd! Wat als je joebelt en het horloge vliegt door het stadion🙊
Het is toch schroef er uit, druppel er in en schroef er weer in?
Nu ben ik geen vakman, maar dit zou mij nog moeten lukken 
In het leven lijkt het vaker zo eenvoudig maar besef dat, bij niet goed monteren, je speelt met de waarde van het horloge.
Deze keer is hij in bed gevonden maar de volgende keer ligt hij misschien in een drukke winkelstraat!
Wil ermee zeggen dat het op YouTube vaak zo eenvoudig lijkt maar dat het in de praktijk soms heel anders is.
Die moet je even uitleggen
ongeacht de hoeveelheid, uiteindelijk komt het los als je het verhit toch?
Ik heb twee banden met schroefjes, helaas, en daarvan controleer ik eens in het kwartaal het moment van die schroefjes. Ik ben wel paranoïde, maar heb geen loctite in huis, dus dan moet je blijven controleren. 
Waarde is aanschafprijs.
En zeker is alles los te krijgen naar vraag niet hoe erg het beschadigd kan raken of afbreekt.
Ben op dit moment net bezig met een speciale LC Tank waar in het verleden iemand de gouden schroeven voor de lederen band met een veel te sterk soort borgmiddel heeft gemonteerd. Een juwelier heeft de koppen van de schroeven al goed afgekloven en nu mag ik het proberen.
Lukt allemaal wel maar komt erop neer dat het juiste type gebruikt moet worden. Heb in het atelier 8 soorten Loctite staan
Goede vraag, dat was ook mijn eerste vraag:
Hoe dan?
Misschien lomp, ook als ik slaap🙃
Die schroefjes vallen er niet overnight uit.
Ah zo, ik begrijp het.
Maar voor een stalen band van Rolex is Loctite 243 geschikt? Je hebt sterker (en zwakker) maar dit lijkt mij inderdaad voldoende
Nu met loctite, zat er blijkbaar niet tussen, volgens de dame die mij hielp.