Idd. Keurig tooltje is het geworden. En iitt mijn rommelding van C&B blijft deze goed zitten en gebruikt ie echt goeie inzetjes ook.
🫣😂
Zoveel harige mannen polsen elke dag dat dit ook wel kon vond ik
Ai dat doet zeer.
Dat dan weer wel, gelukkig
Sterkte!
Uitglijden in de badkamer en met m’n horloge kneiterhard tegen de douchewand geramd. Precies een mooi gaatje in de douchewand en een gebarsten saffierglaasje in m’n horloge. (En een blauwe kont, maar dat terzijde)… Op kosten van de inboedelverzekering beide mogen laten vervangen overigens.
11e gebod: Gij zult niet gooien met horloges.
Precies te laat terug in de horlogehobby komen, had ik in 2010 maar ingekocht.
Even kijken:
- Pulsar in de sloot verloren bij een middagje fierljeppen
- Rolex GMT tegen de wasmachinedeur gebeukt, liep niet meer. Bleek beveiliging op rotor te zijn, zonder kosten gefixed
- Milgauss uit m’n handen laten glippen in badkamer, glaasje in 10.000 stukjes, volledige revisie. Kan me het bedrag niet herinneren maar was niet mals
gelukkig overleef je het wel
Ik heb één grote blunder gemaakt. Ik heb een magneet die ik gebruik voor magneet vissen. Ik kan er letterlijk een fiets, kluis en koelkast letterlijk uit een sloot vissen. Wat doet Bill die legt de magneet op plankje 2 in de kast. Op plankje eronder heb ik een kist met oudere horloges die liefde nodig hebben. Op een regenachtige zondag middag ga ik ff aan de slag met die kist. Stuk of 3 horloges eruit gehaald waarvan ik wist dat ze nog werkten… Alle drie nix! Daarna nog meer geprobeerd ook niks. Snapte er niets van totdat een HF lid me vroeg of ze op een laptop of tv stonden of andere magnetisch veld. Eindelijk ging het lampje branden. God wat was ik blij met mijn demagnetiseer apparaat.
Ik heb een keer een Rolex GMT-Master (vintage) beschadigd door de bezel er met een ongeschikt (zo bleek naderhand) tooltje vanaf te wippen. Ik schrok er zo van dat ik hem direct heb verkocht (uiteraard heb ik de koper ingelicht).
M’n eerste en enige grote mishap op horlogegebied. Even snel de kast van de GMT oppoetsen met m’n T-shirt.
Gelukkig draait m’n zwager z’n hand er niet voor om. Zie hier het resultaat.
Hoe vuil was dat t-shirt wel niet?
Zou je denken maar nee is slechts een korrel zand oid geweest.
Verrek, dit topic heb ik blijkbaar ooit gemaakt
Zit drie-en-een-half jaar leegte tussen.
Keep the soul alive
Met een echt horloge nog nooit een ongeluk gehad, wel met een Apple Watch:
Ik had dit ding om tijdens een work-out. In de kleedkamer na de work-out weer omgekleed en mn echte horloge om gedaan. Echter had ik niks om de Apple Watch in te stopen dus bedacht ik me de Watch in mn broekzak van mn trainingsbroek te bewaren en hem er thuis weer uit te halen. Helaas kwam ik 2 dagen later erachter dat de Watch nog in de broekzak zat terwijl de broek aan t drogen was op het droogrek nadat deze in de was was geweest
Tijdens werkzaamheden in een magazijn ergens met mijn horloge “als ik het me goed herinner een casio” ergens achter blijven hangen, springbar gebroken, en verloren.
Na een minuutje gemerkt, teruggelopen om het ding op te rapen. Net 30 seconden te laat, er was net een 5 tons heftruck met massieve banden overheen gereden.
Het dunste horloge ter wereld is daar ter plekke in de afvalbak beland.
Da’s dan weer geluk bij een ongeluk
Wel enorm balen zoiets.
Arrghh. Die voel ik
Ik heb hem een keer in een reflex opgevangen met m’n voet. Dat doe je ook maar één keer kan ik je vertellen
Van een kennis zijn rolex “smurf” laten vallen gelukkig viel die op een houten tafelblad😅
Never try to catch a falling knife, eh, springbar tool.