Doneer een euro voor Veblen

Leuk initiatief, maar het idee om geld te doneren voor iemand die de middelen heeft om een Rolex aan te schaffen staat mij een beetje tegen :wink:

5 likes

Ga je even een paar uur offline… :wink:

Mensen, ik wil jullie allemaal enorm bedanken voor het initiatief en de welwillendheid die jullie hier tonen. Het laat niet alleen zien wat voor een mensen jullie zijn, maar ook wat een speciaal forum dit eigenlijk is.

Echter, hoe prachtig het gebaar ook is, dit is niet wat mijn bedoeling was. Mijn bericht over Rene en de gehele situatie was opgezet met het idee mensen te waarschuwen en ook gelijk de onduidelijkheden omtrent dit hele verhaal de wereld uit te helpen. Zoals ik al eerder zei: een gewaarschuwd mens telt voor tien.

Ik ga dan ook niet in op ieders voorstel om aan mij geld over te maken of om voor mij een ‘collecte’ te houden. Ik voel me niet comfortabel bij het idee dat er geld wordt ingezameld voor mij terwijl het elders veel beter op zijn plaats is (denk hierbij aan een lekker terrasje met je gezin, of een donatie aan een goed doel, wat dan ook).

Niemand hoeft de verantwoordelijkheid van Rene op zich te nemen of zich moreel verplicht te voelen en gebaar naar mij te maken. De mensen die zeiden niet te doneren begrijp ik ook in deze situatie.

Mocht het zo zijn dat jullie inderdaad een gebaar willen maken vanwege de spirit of the forum, stel het dan voor aan T. (jullie weten hem wel te vinden). Wellicht denkt hij er anders over, dat kan ik niet beoordelen.

Nogmaals, iedereen enorm bedankt.

28 likes

:+1:

Top Jeroen :ok_hand:

Top reactie!

Als je niks beters te melden hebt… zeg dan niks…

Top Jeroen.
Mats je wel een keer met een mooi brilletje :wink: (y)

Naast een prima reacttie, ook nog een badge verdiend. :ok_hand:

Reactie is maar met een T.
Net zo iets als “verassen” zal het wel een teip fautje zijn, :grinning:

Ik doe mee, kan inderdaad wel iets meer dan 1,- missen! Ik zie wel hoe het gaat gebeuren!

EDIT: JTrapman zijn reactie te laat gelezen, geweldige reactie @JTrapman !

Gr Max

@Helden
Laten we mekaar geen mietjes noemen.
Vind het sneu voor hem en benijdt hem om zijn zeer positieve reactie. Maar nogmaals ik vind het echt risico van het vak. Kan je commentaar op hebben, een inzamelingsactie op touw zetten, maar mensen die handeltjes doen met horloges van (enkele) duizenden euro’s moeten dit verlies zelf dragen.
Als ie er dikke winst mee had gemaakt had je er namelijk niemand over gehoord. Dat Rene hem (waarschijnlijk) genaaid heeft is heel erg vervelend, maar nog niet bewezen. Misschien wist hij echt niet dat het een gestolen horloge betrof. Dat hij desondanks de koper niet tegemoet wil komen is zorgelijk maar begrijpelijk. Hij kan er in feite niks aan doen. Als de Engelse koper niet naar de dealer was gegaan was het nooit boven water gekomen waarschijnlijk.
We kunnen hier met zijn allen om gaan janken op dit forum, maar vind het bijzonder naïef om zo’n risico te nemen voor zo’n klok. Rolex is het meest gekopieerde merk ter wereld, dat je dan niet dubbel checkt alleen al om die reden snap ik niet. Serienummer check is zo gedaan. Aan de andere kant wat is de kans dat precies jij die gestolen klok op de kop tikt en door verkoopt!?
Het internet is net zo betrouwbaar als het Vodafone bereik in de Sahara. Leer momentje, even op de blaren zitten en weer doorgaan.

En nogmaals ik vind het oprecht kut voor Trapman en zijn Engelse koper, ik gun ze dit natuurlijk echt niet.

Mijn beste,

Delen is Verbinden!!
Waarin een Forum sterk kan zijn.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Kan de beste overkomen.

Was een oude Explorer. Niet echt netjes. Niks erbij voor iets van 2850,- … Dat is scherp maar op zich gewoon een reële prijs voor wat je kreeg.
Die Rene84 zie ik al jaren horloges adverteren ( zonder commentaar op 't forum ). Sterker nog. Op het oude forum stond ie als positieve member te boek ( als ik de ervaring met verkoper topics moet geloven )…

Wat doe je dan ? Rolexen die voor dat geld aangeboden worden zijn snel weg. Dat werkt nou eenmaal zo.
Je gaat er ten goede trouw vanuit dat het gewoon eerlijke handel is.
Als Rene84 dat écht niet wist? Ook goed. Maar neem dan ook je verantwoording.

Jeroen hoeft hier geen topic over aan te maken. En als Jeroen zou denken zoals jij dan zou hij met T ook geen afspraken gemaakt hebben. Zoek 't maar uit koper :slight_smile: Jeroen wist van niks.

Zullen we het nu maar hebben over het ontkalken van de badkamer? :smile:

Hendrik

1 like

Azijn!

En, als laatste verkoper gewoon even schokken.
Klaar! :smiley: het is even zuur.

Met handel in deze artikelen is er altijd risico.
En dat moet je dragen.
Of zich vervoegen bij een officieel adres.

Het horloge wat Rene84 heeft verkocht aan JTrapman voldoet niet aan de beschrijving. Of hij dit nou wel of niet had kunnen weten maakt in deze niets uit. Hij (en niemand anders) hoort JTrapman schadeloos te stellen. Vervelende zaak maar ik ga niet betalen voor Rene84 die het geld van deze Rolex op zijn bankrekening heeft staan.

Wie heeft er een account op Uhrforum? Dan kan daar een boekje worden opengedaan over de handel van René.

Een heksenjacht?!
Zeer onzinnig en immoreel.

Volgens mij mag er een slot op gezien de reactie van Jeroen.

Dank

1 like

Ik heb daar een account maar hoewel ik de actie van Rene84 verschrikkelijk vind, sta ik ook niet achter de handelswijze van JTrapman. Ik stel mijn account daarom hiervoor niet beschikbaar.

Gr. Marc