Donkerbruin suède, tips gevraagd

Ik zoek voor mijn Navitimer een mooie band in donkerbruin suède. De wensen:

  • Donkerbruin suède, in het uiterste geval nubuck
  • 22 mm aanzet
  • Quick release
  • Gepolijste gesp óf gesp van 20 mm zodat ik de originele erop kan zetten
  • Met padding of anderszins royale dikte
  • Met stiksel, maar geen “vintage” stiksels oid

Ik heb enkele opties gevonden die het om verschillende redenen net niet helemaal zijn:

(Deze heeft een geborstelde gesp van 18 mm)

(Lijkt heel goed te zijn maar 22 pond importkosten staan me een beetje tegen)

https://www.horlogebanden.com/hirsch-osiris-nubuck-horlogebandje-bruin

(Tamelijk plat, en nubuck, wat niet de voorkeur heeft)

(Geen quick release)

Iemand goede tips?

(PS: prima als dit in gezocht wordt geplaatst, dat kan ik zelf alleen niet 🥲 )

1 like

De colareb kan ik aanbevelen. Die heb ik in een lichtere kleur op mijn ldd. Is echt top ook als die 3x zo duur zou zijn.

1 like

Let op bij de Molequins - die hebben bij 22 mm aanzetbreedte een gespbreedte van 18 mm. Weet ik uit ervaring. Kwam bij mijn Glycine juist heel goed uit voor de originele gesp!

2 likes

Zojuist heb ik in een moment van helderheid de Molequin besteld. Dat wordt dan zelf een gepolijste gesp zoeken, of dit uitstellen totdat ik met de geborstelde gesp heb leren leven.

1 like

Hij is binnen. Geweldig bandje, ik kan er niks anders over zeggen.

4 likes

In het blauwe gedeelte staat een The Strap Tailor band :love_you_gesture:

Ah, jammer, die had ik over het hoofd gezien…

Hele mooie band bij de Navitimer :ok_hand:

1 like

En erg goed voor mijn OCD aangezien ik regelmatig donkerbruine suède schoenen draag :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

afbeelding

1 like

Ik had laatst ook een Molequin bandje besteld(Nubuck)voor mijn Navitimer maar vond hem te dun.
Zijn de suede bandjes dik?

Niet echt. Ik kan het niet vergelijken met de nubuck exemplaren, maar heb net even gemeten en het suède bandje is zo’n 2 mm dik.

Ik zocht eigenlijk een wat dikker en stoerder bandje omdat dat gevoelsmatig ‘hoort’ bij een Navitimer. Op de foto’s zag het er ook wat dikker uit. Maar nu het er is bevalt het elegantere karakter mij eigenlijk juist erg goed.

1 like