Donkere spots tritium

Goedemorgen,

Ik plemp ‘m even in Techniek & Reviews, indien niet de juiste categorie hoor ik dat graag.

Ik ben in onderhandeling over een CWC uit 1990. Het tritium vertoont donkere spots, zie foto.

Is dit problematisch/ een red flag? Ik zou denken dit dat wellicht schimmel is van vocht? Het horloge is origineel geleverd in Bangladesh dus qua luchtvochtigheid zou dat passen.

Dank voor jullie hulp!

Dit komt (volgens mij) 99% door vocht. Als het verouderd zou zijn zou het iets donkerder kleuren en afbrokkelen. Maar dit zijn echt duidelijk zwarte (schimmel) spots.

1 like

Dank, dat staaft mijn vermoeden. Weet jij of dit stabiel is of de schimmel blijft groeien? De wijzers relumen is voor de prijs nog wel ok en die lijken het ergst. Met de huidige schimmel op de plaat kan ik leven maar als dit een groeiende biokolonie op mijn pols wordt, ga ik niet verder met het horloge. Volledig opnieuw opmaken van de plaat vind ik te veel werk/te duur.

Edit: Ik vermoed toch ook wat roest op de chronowijzers te zien. Ik geloof dat ik deze maar moet laten lopen. Jammer want de plaat ziet er an sich weer prima uit.

1 like

Als de pakkingen of de kast niet goed sluiten kunnen de schimmels groeien. Als je pech hebt verander je in een soort Venom.

Ja, goede keuze. Zou hier ook niet aan beginnen. Zonde, maar er komt vast nog wel een keer wat langs!

1 like