Donkere twijfels: meningen gevraagd

Exospace of geen. Dat lijkt het model te zijn dat je eigenlijk wil.
De rest zijn invallers omdat je de exo niet mag kopen van jezelf want objectief een domme aankoop. En met invallers krijg je geen binding, want het is het net niet.

Ik neig naar de subjectieve kant, fuck die 6k, koop wat je eigenlijk wil. Maar goed het is mijn geld niet.

1 like

Je zocht meningen hè?

Bleh. Je gaf het zelf al aan: standaarden worden tegenwoordig snel achterhaald. Daarnaast vrij zinloos.

Dat gaat sowieso gebeuren, en voor mij is dat een reden om nooit een DLC horloge aan te schaffen. Dat geldt dus voor alle horloges in je lijstje m.u.v. de B55.

Yep. Té veel geld, mijns inziens.

Mijn advies? Niks kopen binnenkort. Je bent gewoon even onder de indruk van enkele modellen die je net hebt ontdekt. Je hebt twijfels over allemaal en dat zegt al genoeg. Om in jouw tiener-metafoor te blijven: als je verliefd bent op vier meisjes tegelijk, heeft dat weinig met die meiden te maken en ben je vooral verliefd op verliefdheid.

5 likes

Dus dat.

2 likes

Bij twijfel niet doen.

Het is veel geld voor een totaal zinloos luxeobject, en als je tussen allerlei modellen twijfelt ben je gewoon aan het krabben omwille van jeuk.

Koop een goed boek en wacht tot het over is, die jeuk.

4 likes

:joy: Geweldig!

Verder sluit ik me bij de laatste paar posts aan, even een paar weekjes niets doen en grote kans dat je ze dan allemaal laat passeren…:blush:

2 likes

Koop gewoon die B55!

Ik moest gelijk hier aan denken

4 likes

Los van het financiele aspect: de Chronoliner!

1 like

De Chronoliner zou mijn keuze zijn! Maar zoals eerder gezegd is even 2 weken niks kopen wellicht verstandiger. Je twijfelt nu teveel volgens mij.

1 like

Ben een grote Breitling liefhebber en heb destijds ook getwijfeld over die bovenste, maarrrrrrrrr…

  1. opladen? Ja voor een echte SmartWatch, maar toch niet voor dit? We moeten al zoveel opladen…

  2. Stél, en die dag komt, de oplaadbare batterij begeeft het, dan kan je alleen maar bij Breitling terecht - wellicht voor de halve prijs van een nieuw horloge…

  3. Ik heb nu een B1, Chrono Avenger M1, Emergency…
    De eerste twee kan ik de batterij zelf vervangen, de Emergency laat ik door een goede horlogemaker doen. En ik ben weer twee jaar gerust, zonder dagelijks te moeten opladen.

Dat is wat ik ervan denk :wink:

2 likes

Mmmm dat is een goed argument waar ik nog niet over nagedacht had! Nu doet hij wel 2 maanden op een lading, en aangezien een oplaadbare batterij gemiddeld een duizendtal keer kan opgeladen worden voor ze onder 80% van de oorspronkelijke capaciteit zakt…

Laat ons zeggen, 50 dagen tussen 2 laadbeurten, 50x1000 dagen levensduur, da’s 50.000 dagen of 136 jaar.
Zo’n batterij kan natuurlijk kapot gaan wegens een slecht exemplaar, maar dat zal voor het verlopen van de garantie wel duidelijk zijn zeker?

1 like

2 maanden op een lading? Dat is goed. Wist ik niet.

Ben nog eens verder gaan snuisteren… bij Hodinkee zeggen ze 2 maanden, Ablogtowatch zegt echter maar 15 tot 25 dagen indien alle functies op staan.
Nog altijd niet slecht maar toch al minder.

Laat ons dat niet zeggen. Heb je ooit een batterij-discussie gehoord waarbij de capaciteit/levensduur/kracht van een batterij niet tegenviel? Of het nu mobiele telefoons, Tesla’s of ook maar oplaadbaare AAA’tjes zijn, ze zijn altijd sneller kaduuk/leeg dan op de verpakking staat.

1 like

Zo denk ik er ook helemaal over.

1 like

In horloges moet ik hier zeker mijn meerderen erkennen maar van batterijen weet ik toch redelijk veel :wink: een Li-Ion uit één van de betrouwbare fabrieken moet gemiddeld 1000 cycli zeker halen. Zeker in een relatief stabiele omgeving zoals een horloge.

Denk je niet dat e.e.a. ook sterk afhankelijk is van de leeftijd?
laadcycli enzo zal wel meevallen, maar gewoon pure ouderdom zal toch ook wel een rol spelen.
Hoe doet een dergelijke accu het over 10 jaar bijvoorbeeld?

Ik zou iig wel rekening houden met eventuele vervanging op termijn. Maar het gaat vast langer mee dan een gemiddelde telefoonaccu of accu voor een elektrisch voertuig.