Donor/vervangend uurwerk voor Marvin Flying Dutchman?

Sinds september '19 heb ik dit stukje horlogegeschiedenis in bezit, een Marvin Flying Dutchman.

Het horloge heeft een in-house uurwerk (cal. 580), maar helaas zit de rotor los.
Ik ben er zo’n jaar geleden mee naar W&V in Alkmaar geweest, maar ze geven helaas aan dat er geen vervangende onderdelen te vinden zijn.
Nu ligt het horloge ongebruikt in de kist, zonde voor een klassieker met zo’n mooie plaat.

Het is wellicht vloeken in de kerk, maar ik ben erg benieuwd… is het mogelijk om hier een vervangend uurwerk in te plaatsen?
Onderstaand nog een foto van het uurwerk van een van de eerdere eigenaren.

Dank voor het lezen!

1 like

Kun je hier niet gewoon op lowballen: https://www.ebay.co.uk/itm/224978792670?epid=11046886331&hash=item3461c7f0de:g:a5MAAOSwLb1ieSD-

Er zijn ook horlogemakers die de onderdelen kunnen maken. Misschien interessant om daar te kijken wat het zou kosten?

NOS uurwerk voor USD 250: https://www.ebay.com/itm/184605331089

Zou wel nog een voorstel doen. Wie weet heb je mazel.

Kan je geen horloge maker vinden die die jewel vervangt want die is volgens mij reden dat rotor te los zit of is het gat waar de schroef in gaat uitgehold?

1 like

W&V zijn geen prutsers… je zou Kalle Slaap kunnen proberen… die heeft wel veel tools volgens mij

1 like

Goede tip! Meteen 'n bod gedaan.

2 likes

Wel even vragen of ze uit EU kunnen verzenden :wink:

1 like

Goede, net betaald en dit nog even gevraagd.
Indicatie van eBay is ontvangst mid juni. Dan nog op zoek naar een horlogemaker die t uurwerk wil plaatsen en t glas vervangen.

2 likes

Duurt even, maar dan heb je ook wat. Het uurwerk goed ontvangen, maar de afgelopen maanden geen tijd of zin gehad om de reis naar de horlogemaker te maken. Tot drie weken geleden…

W&V heeft het ‘nieuwe’ uurwerk geplaatst en meteen een beurt gegeven. Gisteren het verlossende belletje dat de Marvin klaar was.

En…
Hij loopt weer als een zonnetje!
Lang gewacht voor ik er dus langs ging, maar uiteindelijk erg blij het horloge weer in goed werkende staat te hebben.
Mooi ook om het verschil tussen de uurwerken te horen van bijv een moderne tudor en dit horloge.

Meteen het bandje even gewisseld naar een zwart bandje zonder drukke print, maar denk deze nog wel te wisselen… nog even kijken naar wat.

Nog bedankt @Mark020 voor het linkje naar t nieuwe uurwerk!

11 likes

Top resultaat, gefeliciteerd!

1 like