Doos en Documentatie

Hoi!

Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben Ralf ik ben 22 jaar uit Limburg en ben een horloge liefhebber, na verschillende horloges van Edox, Certina en Tissot gehad te hebben wil ik nu overgaan naar een hoger segment. ik wil graag een Speedmaster Reduced aanschaffen.

Ik ben niet helemaal thuis in dit segment, vaak word hier gepraat over documentatie en dozen om de echtheid te garanderen. Nu zie ik enkele Speedmasters langs komen via Chrono24 en dealers hier in de buurt die Speedmasters tegen leuke prijzen aanbieden maar altijd zonder doos of documentaite.

Hoe belangrijk vinden jullie als horlogeliefhebbers dat een horloge met docomentatie en doos geleverd wordt?

Alvast bedankt voor jullie mening!

Groet,

Framboos / Ralf

Op zich geen probleem, het is vooral wat jezelf wil. Wel raadzaam om bij een erkende juwelier het horloge te laten schouwen oa kwalitieit, technische probleempjes, unieke nr’s controleren, enz. Wellicht is er wel een certificaat ververkrijgen waarop een erkende en kundige juwelier bevestigd dat het een origineel exemplaar betreft. Met doos en papieren is de verkoopwaarde wellicht hoger maar dat kan een voor- en nadeel zijn, je moet hem immers eerst kopen. Ben je bereid/is de extra investering haalbaar? Er is ook een levendige handel in originele boxen en papieren dus wat is de waarde hiervan? Echtheid kan ook op andere wijze aangetoond worden en wil niet altijd uit de papieren blijken.

Doos en papieren zijn op zich niet belangrijk.
Het ligt er aan wat je zelf wilt.
Doos plus papieren kost een paar honderd euro meer.
Als je dit er voor over hebt.
Ik zou wel het horloge laten nakijken en een evt.
service laten toepassen.
Hiervan wel een kwitantie vragen.

Grt.