Doos en Papieren?

Hoi!

Ik vroeg me het volgende af: Juwelier Burger verkoopt vrij veel vrij kostbare horloges zonder doos en documentatie.
Nou twijfel ik niet aan de integriteit van Burger, maar hoe staan jullie er tegenover om zo’n duur horloge zonder doos en documentatie te kopen?

Hoe zit het dan bijvoorbeeld als een horloge service behoeft?

Groeten Daan

service kan ook zonder D/P

Zelf ben ik altijd wel van de doosjes en papieren en wil die er dan ook graag bij hebben.
Ik vind het overigens vreemd dat mensen hier zo slordig mee om gaan, tis toch een soort kentekenbewijs van je horloge (bewijs van eigendom), maar ik denk ook verzekering technisch verstandiger.
Toen ik een paar jaar geleden mijn Breitling voor fullservice wegbracht, vroegen ze wel het serviceboekje, maar niet het aankoopbewijs volgens mij.
Voor het versturen van het horloge wordt eerst het serienummer gecheckt bij Koster & Zn, maar dat zal misschien te maken met eventueel diefstal denk ik, maar zeker weet ik het niet.
Ik kan me nog wel herinneren dat de dealer mij geadviseerd heeft om de papieren elders te bewaren i.v.m. inbraak.
Een goede tip vond ik zelf, moet het alleen nog uitvoeren :wink:

Ik ben benieuwd naar de andere reacties

Ik heb zelf ook graag de doos en papieren erbij, maar ja kan me voorstellen dat er hier en daar wel eens een doos verloren gaat, tja en als de prijs dan heel scherp is en het is een horloge die ik graag wil hebben dan zou ik best wel een horloge zonder doos en papieren overwegen, mits het een bekende en betrouwbare verkoper is.

kijk wij zijn misschien zuinig op de doos, maar stel je voor dat sommige mensen het echt zien als de doos, net als dat je nieuwe tv in een doos zit, dus er zijn kwibussen genoeg die die doos gelijk weggooien denk ik!

Ik heb 100+ horloges, ben blij dat ik niet 100+ doosjes heb :slight_smile:

Ik vind het wel leuk om deze bij de limited editions te hebben.

100+, is dat je prive verzameling, of is dat je handeltje?
Ik kom denk ik toch eens kijken, waarschijnlijk eerstvolgende rikketik.

100+ is privé verzameling. Maar een paar moderne, de rest oude Seiko’s. Ben net begonnen met een groot aantal NOS duikers uit de jaren 80, quarts. Maar wel de apartere. Net een heel mooie binnen, goud en mat zwart. Heb ik ook de damesvariant van.

Handel is meer stuks.

Ik hecht zelf veel waarde aan doos en papieren en heb maar heel weinig horloges zonder doos en papieren.

Zo wilde ik al heel lang een horloge (ouder horloge) en heb 3 kansen voorbij laten gaan en na ongeveer 3,5 jaar eindelijk mijn slag kunnen slaan.

Verder vergis je niet dat er veel mensen zijn (ook in mijn kring) die hun horloge meteen omdoen bij de juwelier en de doos achter laten…ach ja,…

Als toevoeging. de waarde hecht ik eraan om het compleet te hebben, niet omdat ik twijfel aan de originaliteit!

Ik vind dat het er altijd bij moet zitten, tenzij de duidelijk van te voren is afgesproken. Ik zou ook nooit het volle pond betalen als doos/papieren mist.

Service en garantie moet je met een bon altijd krijgen bij de winkel. Probleem is dat je vaak geen beroep kan doen op de internationale garantie zonder het garantiebewijs dat bij de documentatie zit.

Als ik een nieuw horloge zou kopen, zeker in een bepaalde, duurdere klasse, zeg vanaf 1000 Euro, dan verwacht ik niet anders dan dat de doos en papieren erbij zitten. Voor vintage geldt dit uiteraard niet.

Doos en papieren zijn leuk. Wat Bidle zegt, het gros van de mensen dat een horloge van pakweg meer dan 1000 euro koopt is geen verzamelaar. Ik weet van een bekende juwelier hoeveel mensen doos en papieren gewoon niet hoeven… Tsja :slight_smile:

Verder, een duurder horloge (al dan niet met papieren) kan ook gestolen zijn als het niet in een register staat. Net zoals mensen doos en papieren bij de dealer achterlaten, weten niet verzamelaars vaak ook niet dat zo’n register überhaupt bestaat.

Ik ben geschokt over het feit dat niet alleen Rolex, Breitling, Omega, Panerai, Tag Heuer, etc, etc. na worden gemaakt, maar ik zie op Marktplaats zelfs van deze merken zogenaamde “originele” dozen te koop aangeboden, samen met labels en wat dies meer zij. Ik meende eerst dat het van juweliers afkwam, die zoals hier wordt weergegeven, van mensen komt, die deze zaken niet meenemen met de koop, tot dat ik erachter kwam dat ook deze zaken uit China komen. Bij die “dozenschuivers” op MP, kom je daarom wel vaak dezelfde verkopers tegen!

Mijn voorkeur is met papieren en doos. Maar voor een scherpe prijs wil ik het ook wel eens laten. Voor speciale uitvoeringen wil ik ze wel graag compleet.

James T. Kirk© Schreef:

Ik ben geschokt over het feit dat niet alleen
Rolex, Breitling, Omega, Panerai, Tag Heuer, etc,
etc. na worden gemaakt, maar ik zie op Marktplaats
zelfs van deze merken zogenaamde “originele” dozen
te koop aangeboden, samen met labels en wat dies
meer zij. Ik meende eerst dat het van juweliers
afkwam, die zoals hier wordt weergegeven, van
mensen komt, die deze zaken niet meenemen met de
koop, tot dat ik erachter kwam dat ook deze zaken
uit China komen. Bij die “dozenschuivers” op MP,
kom je daarom wel vaak dezelfde verkopers tegen!

Fake dozen haal je er zo tussen uit met een beetje gezond verstand is het niet al te moeilijk.

Hier een vergelijkend onderzoekje van mij:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,218806,218806#msg-218806

marnix.moed Schreef:

Mijn voorkeur is met papieren en doos. Maar voor
een scherpe prijs wil ik het ook wel eens laten.
Voor speciale uitvoeringen wil ik ze wel graag
compleet.

…“Maar voor een scherpe prijs wil ik het ook wel eens laten”… Waarbij je, naar ik hoop, toch wel naar de herkomst vraagt.

Zolang die zooi wordt afgenomen, worden er overvallen gepleegd…
Ik weet het: misschien (te) kort door de bocht, maar er zit wel een kern van waarheid in.

Brutus Schreef:

marnix.moed Schreef:


Mijn voorkeur is met papieren en doos. Maar
voor
een scherpe prijs wil ik het ook wel eens
laten.
Voor speciale uitvoeringen wil ik ze wel graag
compleet.

…“Maar voor een scherpe prijs wil ik het ook
wel eens laten”… Waarbij je, naar ik hoop,
toch wel naar de herkomst vraagt.

Zolang die zooi wordt afgenomen, worden er
overvallen gepleegd…
Ik weet het: misschien (te) kort door de bocht,
maar er zit wel een kern van waarheid in.

Sowieso vragen naar de herkomst, want er wordt ook genoeg compleet gestolen!!

Moet bekennen dat ik het bij mijn laatste aankoop niet gecontroleerd heb… :smiley: :wink:

Nee, nu je het zegt, maar 't was geen Omega maar een Swatch, weliswaar óók Zwitsers …:smiley:

Bidle Schreef:

Brutus Schreef:


marnix.moed Schreef:



Mijn voorkeur is met papieren en doos. Maar
voor
een scherpe prijs wil ik het ook wel eens
laten.
Voor speciale uitvoeringen wil ik ze wel
graag

compleet.

…“Maar voor een scherpe prijs wil ik het
ook
wel eens laten”… Waarbij je, naar ik hoop,
toch wel naar de herkomst vraagt.

Zolang die zooi wordt afgenomen, worden er
overvallen gepleegd…
Ik weet het: misschien (te) kort door de bocht,
maar er zit wel een kern van waarheid in.

Sowieso vragen naar de herkomst, want er wordt ook
genoeg compleet gestolen!!

Moet bekennen dat ik het bij mijn laatste aankoop
niet gecontroleerd heb… :smiley: :wink:

:smiley: