Op marktplaats heb ik een doos met oude horloges gekocht.
Ze zijn allemaal redelijk bekrast, maar een paar stukken heb ik even vastgelegd om hier te delen.
Ik vond ze wel iets hebben.
Als iemand meer weet van een bepaald type, laat maar weten.
De Seiko en Citizen lcd zijn uit de jaren '70. Mooie exemplaren staan voor vrij hoge bedragen op Ebay. Die Timex zal ook uit die tijd zijn denk ik?
De Cresta is ook zo’n prachtig obscuur lcd horloge
Gaaf! Onder dat zilverkleurige deel zitten vier spoelen en een hele grote rotor met magneten. Ik heb een Pontiac die het deed toen de verkoper het probeerde, maar de lijm van de spoelen was losgeraakt, de spoelen kwamen los, de rotor met de scherpe hoekige magneten kwam tegen de spoelen aan en rukte ééntje los. Horloge dood (wordt aan gewerkt)
Ook de dampen van een rottende lekkende batterij kunnen de spoelen stuk maken, terwijl er dan niets aan de buitenkant te zien is De rest kan wel wat hebben, is een kwestie van schoonmaken, vooral de contactjes bij de schroefjes.
Ik wilde dat spulletje ook kopen. Maar was te laat.
Nu heb ik een andere lotje horloge’s gekocht maar die moet nog binnen
komen.
Twee jaar geleden ook eens zo’n doos met allemaal oude horloge’s
gekocht. Voor € 50,00 en er dikke winst meegemaakt opdat ik dan
weer geld extra heb voor een andere aanschaf.
Dank je…en sorry dat ik eerst was.
Ik heb ze overigens niet expliciet gekocht om winst te maken, de goudkleurige Seiko Quartz daar zoek ik nu een bandje voor, is gewoon een stukje 70’s nostalgie. De bovenste Pontiac is na een poetsbeurtje als nieuw, het beschermplaatje aan de onderkant zit er zelfs nog op. Hij zal wel nagekeken moeten worden, dan ga ik hem gewoon gebruiken.
En de rest… voor geld is alles te verkopen, maar ze zijn eigenlijk gewoon leuk voor de heb!
Ik heb even gegoogled op die Seiko M154-4019 en zag in www.digitalwatchlibrary.com dat het horloge van 1978 stamt.
Op die plek (als je je geregistreerd hebt, wat gratis is) kun je ook de gebruikershandleiding en het reparateursmanual downloaden1
Ik zag ook dat er voor 6 euro nieuwe pakkingen voor onder het glaasje te koop waren; mogelijk ook een nieuw glas.
Seiko was in die tijd écht kwaliteitsspul (wat je o.a. aan de kwaliteit van het bandje kunt zien). Ik heb onlangs mijn Seiko 0432-5001 (via de juwelier opgestuurd) van Seiko Nederland teruggekregen en die is weer perfect in orde voor écht geen groot bedrag. Op e-bay zag ik dezelfde gaan voor $ 800 !!!
Kast en bandje zijn van een goede kwaliteit RVS gemaakt dat zich nogal gemakkelijk laat opschuren en polijsten en daarmee terugbrengen in nieuw-staat.
Ik raad je aan om te bellen met Seiko.nl/contact en te vragen of ze alle benodigde onderdelen nog hebben. Ik kreeg te horen dat kast, glas en armband niet meer leverbaar waren, maar wél veel van het binnenwerk. Het opsturen van onderdelen doen ze niet en het horloge zal alleen via een erkende Seiko-dealer kunnen.
Kijk eens naar de film ‘Moonraker’ (James Bond). Het zou kunnen zijn dat dit het horloge was dat toen in the picture was! Succes ermee.
Nu ik heb ook mijn spulletjes binnen gekregen en ja er zitten er twee
tussen die ik zeker wil houden. Een Roamer Popular en een Junghans Trilastic.
Beide lopen, alleen hebben beide geen bandje.
Morgen zal ik wel een foto plaatsen van het handeltje.
garehaan Schreef:
Dank je…en sorry dat ik eerst was.
Ik heb ze overigens niet expliciet gekocht om
winst te maken, de goudkleurige Seiko Quartz daar
zoek ik nu een bandje voor, is gewoon een stukje
70’s nostalgie. De bovenste Pontiac is na een
poetsbeurtje als nieuw, het beschermplaatje aan de
onderkant zit er zelfs nog op. Hij zal wel
nagekeken moeten worden, dan ga ik hem gewoon
gebruiken.
En de rest… voor geld is alles te verkopen, maar
ze zijn eigenlijk gewoon leuk voor de heb!
Klopt, dit zijn die uit Einighausen.
Die Cresta met front buttons zal niet veel waarde hebben, maar in de jaren 80 ging ik als puber altijd naar de “grote stad” om daar urenlang bij de Kijkshop naar de horloges te kijken.
Je kon dat ongestoord doen, want de plaatselijke juwelier had me al buiten gegooid omdat ik alleen maar kwam kijken en nooit niks kocht (geen geld)
Voor mij is dit klokje gewoon een kijkshop ikoon uit mijn jeugd.
Dit soort klokjes was natuurlijk veel spannender dan de degelijke Enicar van de locale juwelier die ik ooit van mijn ouders heb gekregen.
Toendertijd kende ik waarschijnlijk de hele beschrijving, de prijs en het artikelnummer van buiten.