Hechten jullie veel waarde aan het compleet (doos en papieren) zijn van je horloge?
Iemand links voor sites (behalve Ebay en marktplaats) waar doosjes, intstuctieboekjes en papieren worden verhandeld/verkocht?
Mijn antwoord:
Ik hecht er veel waarde aan. In principe koop ik geen tweedehands horloges of ze moeten niet meer leverbaar zijn en dan probeer ik altijd met doos/papieren te kopen. Helaas is dat soms niet haalbaar en dan houd het op…maar als ik ze later alsnog tegenkom dan ga ik er voor!
Voordat ik hier op het forum was hechte ik geen waarde aan box en papieren.
Maar sinds ik hier mee lees en actief ben en zie wat er voor waarde aan
gehecht wordt wil ik ook niets meer zonder B+P vanaf een bepaald bedrag.
Groeten harb
Ja, ik hecht er waarde aan. Vooral voor de
verkoop is het handig als je alles compleet hebt.
Geeft toch meer vertrouwen, bij mij althans. Ik
vind overigens een garantiekaartje van een 10 jaar
oud horloge niet zoveel meer zeggen. Dan heb ik
liever een taxatierapport of, zoals bij mijn
Patek, een extract from the archives.
Ik heb nog nooit gehoord va sites die boekjes,
papieren, enz. verkopen. Ben er ook niet echt naar
op zoek geweest.
Wel met je eens, enkel niet wat betreft het vertrouwen heb al genoeg fake papieren gezien. Een keer een hele stapel niet van echt te onderscheiden van Breitling… echt zo slecht en zonde.
Voor mij is het echt voor het gevoel om het compleet te hebben!
Voordat ik hier op het forum was hechte ik geen
waarde aan box en papieren.
Maar sinds ik hier mee lees en actief ben en zie
wat er voor waarde aan
gehecht wordt wil ik ook niets meer zonder B+P
vanaf een bepaald bedrag.
Groeten harb
Zoals je al aangeeft is er ook met dozen en papieren zwendel. Als bij een relatief nieuw horloge doos en papieren en aankoopnota ontbreken is het wel reden voor mij om er met een grote boog omheen te lopen.
En mijn Blancpain doos, tja, bijna net zo mooi als het horloge.
Natuurlijk geen origineel, maar misschien heb je hier iets aan: www.old-omegas.com
Ik hecht zelf behoorlijk veel waarde aan de doosjes, vind het een horloge afmaken als er een mooie doos bij zit en het ziet er mooi / luxe uit. Ik vind het al de helft van de pret om mijn superocean uit de mooie doos te halen. prachtig…
Ja, ik mag wel stellen dat ik waarde hecht aan het horloge en zijn ‘bepakking‘!!
Enerzijds vind ik het gewoon leuk als ik enige authentieke papieren bij een horloge heb, evenals de verpakking en brochures betreffende het horloge, en aanverwante zaken.
Anderzijds vind ik het ook duiden op een vorm van zorgzaamheid, zuinigheid (mbt onderhoud, er zuinig op zijn) en de liefde voor het horlogemerk an sich.
Voorts kan het bij een eventuele verkoop een toegevoegde waarde hebben.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Ik heb alleen nog nooit een nepper gezien waarvan
ik niet zag dat het er een was. De meeste neppers
zijn er zo uit te pikken. Wat ik helemaal dom vind
zijn van die neppers die de echte fabrikant niet
eens maakt. Laatst had iemand een nep Breitling om
die leek op een Seiko…en blij mee zijn…
Als het echt een niet van echt te onderscheiden
nepper was met matching papieren (dus met kast- en
uurwerknummer), doos en garantiekaart, dan zou ik
heeeel scherp moeten zijn.
Zijn er verhalen van mensen die op die manier zijn
opgelicht?
Helaas genoeg, een kennis van mij met een daytona. Gewoon met een echte doos en echte papieren. Ding was wel van echt te onderscheiden, maar ik moest toch ook 2x kijken.
Dat is helemaal lastig… echte doos, echte papieren… nep horloge.
Ja, ik mag wel stellen dat ik waarde hecht aan het
horloge en zijn ‘bepakking‘!!
Enerzijds vind ik het gewoon leuk als ik enige
authentieke papieren bij een horloge heb, evenals
de verpakking en brochures betreffende het
horloge, en aanverwante zaken.
Anderzijds vind ik het ook duiden op een vorm van
zorgzaamheid, zuinigheid (mbt onderhoud, er zuinig
op zijn) en de liefde voor het horlogemerk an
sich.
Voorts kan het bij een eventuele verkoop een
toegevoegde waarde hebben.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond
weer op.:z:z:z
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Herkenbaar, van de meeste horloges heb ik ook de catalogus van het bijbehorende jaar!
Ik hecht er geen waarde aan maar de potentiele kopers van mijn horloges meestal wel. Dus ik probeer een doosje erbij te krijgen in het kader van eventuele doorverkoop.
Mij boeit het niets. Volop nep doosjes in omgaan etc.
Ik hecht alleen waarde aan doosjes als het mooie, sjieke doosjes zijn. Leuk als iets met zorg is ingepakt:D. Papieren doen me niets. Ik bewaar ze natuurlijk wel allemaal, bij verkoop is het handig.
Sites met dergelijke artikelen ken ik niet, ik heb er ook nooit naar gezocht.
Een keer een Seiko 6138 scoren met originele verpakking en instructieboekje lijkt mij wel erg gaaf,maar ook niet meer dan dat.
Wil wel graag originele brochure van die uitvoering toevoegen aan de verzameling
Ik hecht er geen waarde aan maar de potentiele
kopers van mijn horloges meestal wel. Dus ik
probeer een doosje erbij te krijgen in het kader
van eventuele doorverkoop.
Mij boeit het niets. Volop nep doosjes in omgaan
etc.
Vind het wel leuk om alles compleet te hebben. Zeker als het mooie dozen zijn met iets aparts erbij.
Mijn Oris Meistertaucher heeft een mooie set met schroevedraaier en contrastukje om de band te verwisselen, een zaklampje en een kaart met duikplekken in Zwitserland.
Mijn Flighttimer zat in een grote doos met een kompas.
Zulke zaken maken het voor mij net wat meer af.
Voor de verkoop maakt het niets uit, want ik ben niet van plan om die horloges te gaan verkopen.
Zeker bij nieuwe of bijna nieuwe 2e hands wil ik alles er graag bij. Bij oud spul is dat veelal lastiger en is het er wel bij, dan drijft dat de prijs wel op.
Helaas heb ik bij mijn Rolex GMT geen dozen en papieren. Wil ik die er origineel wel bij kopen, betaal ik de hoofdprijs. Nu zijn ze ook lastig te vinden, maar toch… Dan zie je wel eens Rolex dozen voorbij komen voor een leuke prijs, zodat de aanname dat ze nep zijn al snel gemaakt (waarschijnlijk terecht) is. Toch vraag ik mij wel eens af hoeveel zo’n nep-doos nu afwijkt. Fouten in de bedrukking? Slechte of mindere afwerking? Of zijn ze eigenlijk precies als het origineel? Dozen zijn veel makkelijker goed na te maken dan de horloges.
Zou nooit een nep Rolex, Breitling e.d. kopen, maar zo’n doos…hmmmm vind ik op de een of andere manier lastiger. Zeker als er geen enkel onderscheid te ontdekken valt.
Mijn horloges zijn niet van een prijscategaorie dat daar een bijzonder doos of papieren bij zit ( De t-touch expert daargelaten)
Ik koop mijn horloges ook met het idee dat ze niet meer verkocht zullen worden.
Als ik ooit nog eens een “duur” horloge zou aanschaffen en de aanschaf zou me redelijk wat schelen omdat een doos en papieren ontbreken zou dat voor zeker een optie zijn. (uiteraard wel met de zekerheid dat het een origineel betreft!)
Hoe waardevoller en recenter een horloge is des te belangrijker vind ik het dat hij compleet is. Voor mezelf puur uit liefhebberij, maar ook voor eventuele doorverkoop.