Dorly Skeleton horloge

Hallo Allemaal,

Ik kwam pas dit horloge tegen ( Dorly ) en ben benieuwd of jullie het kennen, er iets meer over kunnen vertellen, hoe oud het kan zijn, en of het nou een bijzonder horloge is of juist kermis troep. Op google vind ik wel wat info maar niet echt over deze uitvoering. Ik ben wel te weten gekomen dat Dorly staat voor Tenor Dorly als merknaam. Ik hoor graag jullie verhaal hierover want vond het er een heel bijzonder stuk uitzien.

Ik heb geen idee of het bijzonder is of iets van de kermis, maar apart is het zeker!

Je kan op WUS eens zoeken naar Dorly, hier is alvast een post:

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=355145

en op eBay:

http://cgi.ebay.ch/DORLY-AUTOMATIC-Prix-d-Honneur-NOS-um-1970-swiss-made_W0QQitemZ250583011848QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item3a57e95208

Nog een website van ze gevonden:

http://www.tenordorlywatch.ch/de/index2.php?mod=

Bedankt Tom heb een klein beetje informatie over het merk kunnen vinden.

Het lijkt erop dat ze wel een redelijke kwaliteit horloges uit brengen en gebracht hebben. Die Skeleton vind je echter nergens iets over. Ik zit er over te denken om te vragen of ik hem kan kopen van de eigenaar als hij hem nog heeft, maar ben bang er te veel voor te moeten betalen. Is moeilijk in te schatten wat nou een redelijke prijs is voor dit horloge. Ik vind hem echter wel heel bijzonder, dus het kriebelt een beetje om hem te hebben.

groeten

Pim

Ik heb via email contact te horen gekrgen dat ik hem voor 100 euro kan kopen

Moeilijk moeilijk moeilijk

Wat moet je nou he, vind hem heel mooi maar ben bang dat ik teveel betaal ervoor

Om je even te helpen:

Niet geschoten, altijd mis…

Bij twijfel niet inhalen…

:D:D

Ik weet het ook niet, als je hem mooi vindt en je hebt het geld er voor over, waarom dan niet?

Ik ga proberen een beetje te pingelen om er nog wat af te krijgen.
Ben benieuwd of het gaat lukken, heb zojuist een mailtje gestuurd.

mvg

Pim

tjvreeken Schreef:

Om je even te helpen:

Niet geschoten, altijd mis…

Bij twijfel niet inhalen…

:D:D

Ik weet het ook niet, als je hem mooi vindt en je
hebt het geld er voor over, waarom dan niet?

100,- lijkt mij persoonlijk wel meevallen,aangezien het goedkoopste horloge van hun een advies prijs heeft van 230,- en het duurste 2130,-.
Maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

M.V.G. Andre

Ik kreeg van dhr Philippe Bequelin de huidige eigenaar van Tenor Dorly het volgende antwoord ( frans vertaald met google ):
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dit skelet shows en Tenord Dorly afkomst, bouwjaar rond 1975
Dit model bestaat niet meer.

Ik nam het merk Tenord Dorly er ongeveer 10 jaar
Ik kan niet geven u meer informatie over dit model sorry.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Wel vriendelijk want hij reageerde binnen een dag nadat ik een mailtje had gestuurd. We weten nu ook gelijk dat hij 10 jaar geleden dit merk heeft overgenomen, en dat er dus nog leven in zit.

Andre ik had inderdaad die 2130 euro gezien, dat is voor een limited edition van 20 stuks. Vraag mij af of die skelleton ook limited geweest is in 1975. Je zou denken van wel want je vind echt niets erover op diverse horloge sites en zoek sites.

Het uurwerk is overigens een skelet-uitvoering van de Peseux 7001. Op onderstaande foto kun je de overeenkomst denk ik goed zien.

Het zal waarschijnlijk geen koopje zijn geweest in 1975, maar vergeet ook niet dat in die tijd mechanische horloges nog ‘standaard’ waren. Nu betaal je premium prijzen voor sec. een mechanisch horloge, en toen nog niet.

Arjan is de peseux 7001 een kwalitatief goed uurwerk geweest destijd ?

Ik bedoel werd deze in betere kwaliteit horloges verwerkt, of juist in het onder segment van de markt ?

Ik heb trouwens zojuist nog een berichtje gehad en heb nog 2 dagen bedenk tijd om hem te kopen, maar over de 100 euro vraagprijs valt niet verder te praten kreeg ik te horen. Misschien dat ik de verzendkosten nog inclusief kan krijgen.

Het Peseux 7001 was (en is, want het wordt nog gemaakt door ETA) een eenvoudig/standaard maar goed uurwerk, en wordt nu nog gebruikt door o.a. Nomos (in vrij dure horloges) en Stowa.

Als je het een leuk horloge vind lijkt 100 euro me niet een rare prijs; het is wel bijzonder.

Hallo allemaal

Ik heb raad gevraagd bij dr Ronald Rafft en deze kwam met een uitgebreid antwoord.
Het horloge is een redelijk standaard werk uit 1975, en hij wist te vertellen dat het een horloge van ca 180 euro is geweest als nieuw prijs. Hij vond 100 euro geen gekke prijs maar ook niet echt goedkoop voor een gebruikte.

Ik heb dus maar besloten om er van af te zien en mij maar op de gouden deco dameshorloges te blijven concentreren.

Toch bedankt voor jullie hulp allemaal